دنیای وب

فروش خودرو و حفظ مشتری – بازگشت به اصول اولیه

ایجاد یک کسب و کار و تبلیغاتی که کار می کند یک چالش بزرگ برای صاحبان و کارآفرینان کارواش است. مشکل اساسی بسیاری از کارواش ها این است که آنها هرگز به سطح وفاداری مشتری که انتظار دارند دست نمی یابند مگر اینکه ابتدا نیازهای مشتری خود را برآورده کنند. اگر صاحبان لباسشویی بتوانند رفتار مشتری را شناسایی کنند، مکان بهتری برای هدف قرار دادن محصولات و خدمات به آنها خواهد بود. رفتار مشتری بر نیازهای افراد، گروه ها و سازمان ها متمرکز است.

درک اهمیت نیازهای انسان در رفتار مصرف کننده مهم است، زیرا در مورد بازاریابی است. ارضای نیاز. سلسله مراتب نیازهای مازلو در کلاس های روانشناسی در سراسر جهان تدریس می شود و این تئوری اساسی ترین نیازهای انسان را تعریف می کند که برای تجربه احساسات بالاتر مانند موفقیت، احترام و عزت نفس باید برآورده شوند. در پایین ترین سطح این سطح نیازهای اساسی مانند غذا، هوا، آب، گرما و نیازهای زندگی باید برآورده شود. شما نمی توانید به یک سطح بالاتر بروید مگر اینکه نیازهای اساسی خود را برآورده کنید.

مشتریان همچنین نیازهای خاص مختلفی دارند که باید در نظر گرفته شوند. برای درک رفتار مشتری، درک چگونگی ارتباط آن شخص با پیام تجاری شما است.

فرض کنید که هر مشتری تحت تأثیر فرهنگ و زبان، نگرش آنها نسبت به لباسشویی، توانایی آنها در یادگیری از طریق آموزش (آموزش مشتری) و درک آنها از مکان لباسشویی قرار می گیرد. قبل از اینکه مشتریان بتوانند تصمیم گیری در مورد خرید، انتخاب مکان، انتخاب برند و سایر انتخاب هایی که مشتریان باید انجام دهند، باید کارهای زیادی انجام شود.

نیازهای مشتری

در ابتدایی ترین سطح، یک اپراتور کارواش باید قبل از اینکه بتواند به ایجاد وفاداری مشتری فکر کند، نیازهای مشتریان خود را برطرف کند.

فرآیند تصمیم گیری برای مشتری در کارواش این است که ابتدا مشخص کند از کدام مرکز لباسشویی استفاده می کند و سپس گزینه های موجود را با تعدادی از شرایط دیگر مقایسه می کند.

نیاز اولیه 1: کیفیت

اینجاست که به حقیقت در تبلیغات می رسد. شما باید پایه و اساس واقعی را برای مشتری فراهم کنید تا ماشین خود را به درستی بشویید. اگر نمی توانید ماشین خود را با آب و صابون تمیز کنید، به عنوان شرکت مراقبت از ماشین خود موفق نیستید. برای صاحبان لباسشویی جای تعجب نیست که مردم دیگر از لباسشویی خود استفاده نخواهند کرد مگر اینکه ماشین هایشان را تمیز کنند. جنبه دوم کیفیت زمانی است که مشتری تجهیزات را بدون مشکل دریافت کند. اگر تجهیزات لباسشویی آسیب ببیند یا آسیب ببیند، بر روی استفاده مشتریان از خانه شما تأثیر می گذارد.

نیازهای اساسی 2: ظاهر

اکثر مشتریان لباسشویی تمیزی را یکی از بزرگترین دلایل شستشوی ماشین می دانند. در جاهایی که دیوارهای کثیف وجود دارد، علائم جهت‌نمای پاپ‌آپ و برگردان‌های مبهم باعث کاهش حفظ مشتری می‌شوند.

نیاز اصلی 3: امنیت

مشتریانی که از کارواش همسایه بازدید می کنند، هنگام استفاده از کارواش، ایمنی خود را در نظر می گیرند. مکان هایی با نور بد و پارکینگ زیاد مشتریان را از خود دور می کند و از بازگشت آنها جلوگیری می کند مگر اینکه هنگام استفاده از فضای لباسشویی احساس امنیت کنند.

نیازهای اساسی 4: ارزش

برای ایجاد مشتریان وفادار، صاحبان کارواش باید برای خدماتی که ارائه می دهند ارزش ایجاد کنند. ارزش توسط هر مشتری به روشی متفاوت دیده می شود و به عنوان صاحب دعوت باید جمعیت خود را ارزیابی کنید تا ببینید چه چیزی برای آنها مهم است.

نمونه هایی از پیشنهادات:

از محیط زیست محافظت کنید – کارواش هایی که بر مدیریت زیست محیطی، حفظ آب، صرفه جویی در انرژی، مواد شیمیایی پایدار و ترویج آن تمرکز دارند، برای جمعیتی گسترده ارزش ایجاد می کنند.

پشتیبانی خیریه – صاحبان لباسشویی این فرصت را دارند تا با حمایت از سازمان ها و خیریه های محلی با جامعه محلی خود درگیر شوند. کسب و کار کارواش فرصت بسیار خوبی برای شناخته شدن به عنوان یک شرکت خشکشویی مبتنی بر جامعه در شهر دارد.

باشگاه کارواش – با استفاده از سیستم کارت وفاداری، کارآفرینان می توانند با تشویق و ترویج مشتریان، دلیلی برای خرید از یک برنامه وفاداری ارائه دهند. مشتریان توسط خرده فروشان جعبه بزرگ آموزش دیده اند تا مشتریانی با کارت باشند و کار استفاده از برنامه کارت وفاداری در بازار محلی آنها بسیار رقابتی است.

گارانتی باران – بسیاری از خدمات کامل خشک‌شویی و لباس‌شویی، دوش بارانی را ارائه می‌کنند که به مشتریان در هنگام خرید لباس‌ها آگاهی و محافظت می‌کند.

خدمات خشکشویی نامحدود – برنامه هایی که امکان دعوت نامحدود را در ازای پرداخت ماهانه یا اشتراک سالانه می دهند، در برخی بازارها بسیار موفق بوده اند.

تضمین قیمت پایین – انفجار بزرگی در تعداد خشکشویی های گران قیمت در سراسر کشور رخ داده است. این مدل برای همه مالکان یا همه بازارها کار نمی کند، اما روند رو به رشد ارزش تماشای دارد. برخی از بازارها سود اندکی دارند و برخی دیگر با مخارج با حاشیه های پایین دست و پنجه نرم می کنند.

خدمات مشتری برتر – داشتن یک سرویس عالی برای مدت طولانی یکی از بهترین مناطق خرید برای شستشوی کامل دستی بوده است. هر زمان که کارمندانی در محل داشته باشید، زمان خوبی برای ارائه خدمات عالی به مشتریان خواهید داشت.

وفاداری مشتری

وفاداری مشتری چیزی است که یک شرکت می تواند با برآوردن نیازهای مشتری به عنوان یک مشتری به آن دست یابد. اگر بتوانید نیازهای اساسی را برآورده کنید، برای خدمات خود ارزش قائل شوید و در ارائه خدمات خود ثابت قدم بمانید، مشتریان شما مشتریان ثابت باقی خواهند ماند.

موفقیت چگونه به نظر می رسد؟

برای جذب بیشترین مشتری، باید روی بازگشت به اصول اولیه تمرکز کنید. هنگامی که تمیز کردن ماشین تمیز، ایمن و با کیفیتی دارید که بیانیه ارزشمندی را به مشتریان ارائه می دهد، می توانید بر ارتقاء ارزش افزوده برای مشتریان خود تمرکز کنید.

تفاوت بین یک کسب و کار توسعه موفق و یک کسب و کار ناموفق این است که در دراز مدت مشتریان شما کارهایی را که برای آنها انجام داده اید به خاطر خواهند آورد. بسیاری از شرکت‌های کارواش فکر می‌کنند که کاهش قیمت‌ها و ارائه تخفیف‌های بزرگ باعث جذب مشتریان جدید می‌شود. وقتی می‌خواهید مشتریان جدیدی اضافه کنید، تخفیف‌ها بسیار تاثیرگذار هستند، زیرا تخفیف‌ها موقتی هستند و کاهش طولانی‌مدت قیمت به نتیجه آسیب می‌زند. تا زمانی که نیازهای اساسی مشتریان خود را برآورده کنید، تبلیغات مؤثر به مشتریان و جامعه شما انگیزه می دهد به گونه ای که باعث می شود آنها از شما و شرکت شما قدردانی کنند. یک شرکت کارواش موفق در جامعه خود به عنوان “آسان شستشو” شناخته نمی شود. لباس‌شویی موفق در شهر به عنوان «کار خیریه»، «لندشویی»، «لندشویی رانندگی ماشین‌های خنده‌دار به رژه‌های محلی»، «شستشوی سریع»، «شستشوی مناسب» یا می‌توانیم شناخته می‌شود. امیدوارم حداقل لباسشویی به عنوان “لباسشویی که ماشین من را تمیز می کند” شناخته شود. اینها اظهارات ارزشمندی هستند که ما باید در جوامع خود و با مشتریانی که با آنها سروکار داریم برای آنها تلاش کنیم.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا