بازرگانیبرترین های کسب و کار

فروش عمده تجهیزات ایمنی tpn-co

خرید و فروش عمده تجهیزات ایمنی

وجود طیف وسیعی از مخاطرات شیمیایی، فیزیكی، بیولوژیكی و مكانیكی با خصوصیات خورندگی، برندگی، سمیت، سرطانزایی، سوزانندگی، جهش‌زایی و … در محیط‌های كاری می‌تواند سلامت شاغلین و حتی سایر افراد مجاور محیط‌های شغلی را به شدت تهدید نماید. لذا لازم است با شناسایی و كنترل‌های مهندسی مانند جایگزینی مواد خطرناك با مواد كم خطر، تغییر فرآیند كار -محصور كردن- استفاده از سیستم‌های تهویه مناسب، بكارگیری روش‌های كنترل از راه دور و یا گردش كار اقدام لازم به عمل آید. اما از آنجایی كه در مواقعی كنترل بخشی از عوامل زیان‌آور شغلی در منبع تولید و در مسیر انتقال عملی نبوده یا بسیار مشكل می‌باشد تنها راه‌حل باقیمانده تجهیز پرسنل به وسایل حفاظت فردی مناسب و استاندارد خواهد بود. شما می توانید با خرید و فروش عمده تجهیزات ایمنی و لباس آتش نشانی از بهترین فروشگاه ها از بسیاری از این حوادث و اتفاقات جلوگیری نماید.

iOS | آموزش

لوازم ایمنی شامل چه لوازمی می باشد؟

این وسایل شامل گستره وسیعی از لوازم و تجهیزات ایمنی می‌باشد كه به منظور حفاظت قسمت‌های مختلف بدن از موی سر گرفته تا كف پا در برابر انواع خطرهای احتمالی ساخته می‌شوند. بخشی از وسایل حفاظت فردی شامل:

  • لباس کار
  • کفش ایمنی
  • دستکش ایمنی
  • عینک ایمنی
  • کلاه ایمنی
  • کمربند ایمنی
  • گوشی صداگیر
  • ماسک تنفسی
  • لوازم ایمنی جوشکاری
  • تجهیزات امداد و نجات
  • تجهیزات ترافیکی و پارکینگی
  • چکش اضطراری
  • لباس آتش نشانی
  • جعبه آتش نشانی
  • کلاه آتش نشانی
  • چراغ قوه آتش نشانی
  • دستگاه تنفسی آتش نشانی
  • آژیر آتش نشانی
  • دستگاه شارژ کپسول آتش نشانی
  • اطفا حریق
  • شیلنگ آتش نشانی
  • قرقره شلنگ جمع کن
  • اسپرینکلر
  • کپسول آتش نشانی
  • گاز سنج
  • نازل آتش نشانی
  • موبندها
  • سربندها
  • رسپیراتورها
  • شیلدهای صورت
  • پیش‌بندها
  • روپوش‌ها
  • ساق‌بندها
  • و غیره

انتخاب درست لوازم تجهیزات ایمنی!

برای اینكه وسایل حفاظت فردی بتوانند بالاترین سطح ممكن حفاظت را تامین كنند لازم است بطور مناسب انتخاب شده و موقع خریداری نیز آن دسته از وسایل كه مطابق با مقررات سازمان‌های مسوول ملی و بین‌المللی نظیر سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، مقررات وزارت كار، NIOSH، ANSI و غیره باشند انتخاب گردیده و همچنین به بهترین نحو ممكن نگهداری و به طور صحیح مورد استفاده قرار گیرند.

اما چنانچه استفاده از وسایل حفاظت فردی برای كارگران ناراحت كننده باشد و از طرف دیگر علل واقعی و اهمیت كاربرد وسایل به آنها تفهیم نگردد امكان استفاده ناقص یا غلط و در نتیجه عدم تامین حفاظت كافی وجود خواهد داشت از اینرو آموزش كاربران یك بخش مهم و حیاتی از یك برنامه موفقیت‌آمیز استفاده از این وسایل خواهد بود و این آموزش‌ها بایستی به صورت مستمر و معمولا سالیانه تكرار شود. گرچه تناوب تكرار اینگونه آموزش‌ها به نوع خطرات، سطح آگاهی‌ها و نگرش‌ها بستگی دارد ولی توصیه می‌شود رفتارهای ایمنی كارگران در رابطه با كاربرد وسایل برای این منظور مورد ارزیابی قرار گیرد.

مراحل یك برنامه آموزشی موفق به شرح زیر می‌باشد.

  1. در این راستا ضرورت دارد هنگام آموزش از هرگونه افراط و تفریط در تشریح خطرات اجتناب شود زیرا كم اهمیت جلوه دادن خطرات باعث كم توجهی افراد شده و موجب می‌شود كه افراد حتی از احتیاطات اولیه درباره خطرات موجود خودداری كنند و بالعكس بزرگتر و شدیدتر نشان دادن خطر ممكن است به ایجاد ترس كاذب در كارگران، كاهش روحیه كاری و بهره‌وری و حتی به ترك محیط كار توسط كارگران نیز بیانجامد.
  2. در مرحله دوم هدف بیان حساسیت كارفرمایان در رابطه با خطرات موجود بوده و كارگران باید از كلیه فعالیت‌های مهندسی و مدیریتی كه برای كنترل خطرات توسط كارفرما انجام گردیده مطلع شده و همچنین از محدودیت‌ها و مشكلات موجود كه باعث می‌شود هنوز سطحی از خطر كه نیازمند وسایل حفاظتی باشد باقی بماند آگاه گردند.
  3. تشریح اینكه چرا نوع خاصی از وسایل حفاظتی انتخاب شده است. اصولا دو نوع دیدگاه معمول در سطح مدیریت محیط‌های مخاطره‌زا در زمینه تهیه وسایل حفاظت فردی عبارت است از:
  • رفع تكلیف در برابر مقررات و بازرسان قانونی بوده و لذا در انتخاب و خرید وسایل، پارامتر ارزان بودن مد نظر می‌باشد.
  • قیمت بالای هر وسیله نشان دهنده كیفیت بالای آن نیز می‌باشد كه این دیدگاه اشتباه متاسفانه در پاره‌ای اوقات باعث می‌گردد كه با وجود صرف هزینه‌های نسبتا زیاد هیچگونه عایدی نیز به دنبال نداشته باشد. زیرا تنها قیمت بالای تجهیزات حفاظتی نمی‌تواند دلیلی بر مناسب بودن وسیله تهیه شده با نوع خطرات موجود باشد.
  • نشان دادن روش‌های صحیح استفاده از وسایل شامل نحوه پوشیدن و درآوردن آنها، چه بسا ممكن است وسیله‌ای كه بطور مناسب و متناسب با ماهیت و كمیت خطرات موجود تهیه شده و مورد پذیرش كاربران نیز قرار گرفته بدلیل عدم استفاده صحیح كارگران، عملا بی‌اثر شده و حتی زیانبار نیز گردد. زیرا كارگران با اعتماد به اینكه وسیله، حفاظت لازم را تامین خواهد كرد ناخواسته در مواجهه با خطرات اضافی قرار می‌گیرند.
  • بحث درباره روش‌های تمیزكاری، بازرسی و نگهداری وسایل حفاظت فردی

نحوه سفارش و خرید تجهیزات و ابزار ایمنی و محافظت

بدون شک وسایل حفاظت فردی مانند سایر تجهیزات در صورتی‌كه بطور منظم تمیزكاری و بازرسی نشده و نگهداری آنها مطابق با توصیه‌های سازندگان آنها صورت نگیرد پس از مدتی كارایی خود را تا حد زیادی از دست خواهند داد. به علت حساس بودن بسیاری از مشاغل و احتیاج به لوازم ایمنی، لازم است تا در انتخاب و خرید انواع لوازم ایمنی نیز بسیار دقت نماید. به همین منظور توصیه میکنیم تا از معتبر ترین فروشگاه های تجهیزات ایمنی به صورت حضوری و یا اینترنتی خریداری نمیاد.

چگونه از فروشگاه تدبیر پاسارگاد نواور خرید کنیم؟

به علت وجود نواسانات بازار قیمت های فروش عمده تجهیزات ایمنی متغیر می باشد به همین علت لازم است تا با کارشناسان واحد فروش تماس حاصل نمیاد.

تجهیزات ایمنی چیست؟

تجهیزات ایمنی وسایلی میباشند که میتوانند در حفظ سلامتی و جان کارگران و مهندسان نقش مهمی را ایفا کنند و حتی باعث افزایش بهره‌وری برای کارگران و مهندسان شوند. در این مقاله از وبسایت ایمن آراز میخواهیم در مورد انواع تجهیزات ایمنی، صحبت کنیم و شما را در انتخاب تجهیزات ایمنی مناسب محیط کار و خرید آنها راهنمایی کنیم.

اهمیت استفاده از تجهیزات ایمنی در محیط کار

یکی از مهمترین مسائلی که در محیط کار وجود دارد حفظ ایمنی فردی و رعایت بهداشت میباشد که کارفرمایان باید به آن توجه داشته باشند. عموما به دلیل اینکه کارگران در محیط های کارگاهی از انواع ابزارها و تجهیزات برای انجام وظایفشان استفاده میکنند هرکدام از این ابزارها میتوانند به نوبه خود خطر آفرین باشند.

در صورت استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی مناسب علاوه بر اینکه کارگران با مشکلاتی از قبیل به خطر افتادن سلامتی و یا جانشان رو به رو هستند هزینه های دیگری از قبیل صرف هزینه های پزشکی، تامین نیروی جدید، کاهش بازدهی کار و افزایش هزینه بیمه به کارفرمایان تحمیل میکنند.

به صورت کلی مجموع خسارت‌هایی که در اثر استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی توسط کارگران به کارفرما وارد میشود چندین برابر بیشتر از هزینه لازم برای تامین تجهیزات ایمنی کارگاهی خواهد بود. در انتخاب تجهیزات ایمنی مناسب محل کار لازم است به استانداردهای بین الملی توجه شود.

تجهیزاتی که فاقد تاییدیه های لازم باشند، علاوه بر اینکه حفاظت و ایمنی مورد نیاز را تامین نخواهند کرد حتی ممکن است منجر به وقوع حوادث بیشتری شوند. به همین دلیل میباست قبل از خریداری تجهیزات ایمنی فردی و کارگاهی، نسبت به استانداردهای هریک از تجهیزات مطالعه کافی صورت گیرد.

خطرات بالقوه در محیط کار

در هر محیط کارگاهی خطرات بالقوه ای وجود دارد که لازم است با توجه به این خطرات تجهیزات ایمنی تهیه شوند و همچنین در کنار این موضوع باید راهکارهای مهندسی برای کنترل حوادث و آسیب ها و رعایت اصول ایمنی در کارگاه طراحی و اجرا شود. یکی از بهترین راه ها برای حذف خطرات و یا به حداقل رساندن خطرات احتمالی، کنترل عوامل خطر آفرین قبل از وقوع خطر و پیشگیری از وقوع حوادث میباشد. برای اینکار میتوان از حائل‌های محافظ بین کارگر و عامل ایجاد حادثه استفاده کرد و به این روش احتمال بروز خطرات را به شکل قابل توجه ای کاهش داد.

در هر محیط کارگاهی خطرات بسیاری وجود دارد که یکی از مهمترین این خطرات، خطر برق گرفتگی است. برای کاهش دادن خطرات برق گرفتی میتوان از روش هایی مانند: ارت نمودن دستگاه ها و هادی ها، استفاده از فرش و یا سکوی عایق و تفنگ پرتاب سیم ارت، استفاده نمود.

مواردی که در بالا ذکر شد را میتوان به عنوان عوامل بیرونی در نظر گرفت که نیاز به انجام اقدامات خاص توسط نیروی کار وجود ندارد. البته عواملی هم نیز وجود دارد که باید نیروی کار به آنها توجه کند تا بتوان خطرات برق گرفتگی را کاهش دهد. عواملی از قبیل پوشیدن کفش کار عایق برق، پوشیدن لباس عایق برق، استفاده از دستکش و کلاه کار مناسب و…

خوشبختانه با پیشرفت روز افزون علم، دستگاه ها و ماشین آلات خطرناکی همچون دستگاه های پرس به کنترل ایمنی خودکار مجهز شدند که در صورت نزدیک شدن بیش از حد کاربر به این دستگاه ها برق دستگاه به صورت خودکار قطع شده و دستگاه از کار میافتد. در کارگاه ها و کارخانه های پیشرفته به منظور حفاظت بیشتر، از کنترل ایمنی خودکار برروی ماشین آلات خطرناک استفاده میشود.

بهتر است به این نکته توجه کنیم که برای حفظ ایمنی کارگران استفاده از تجهیزات ایمنی یکی از روش‌هایی میباشد که تا حد زیادی موثر است. اما باید توجه داشت که تجهیزات ایمنی فردی به تنهایی موثر نخواهد بود و باید همراه با رعایت حفاظت محیطی مورد استفاده قرار گیرد.

به عنوان مثال میتوان برای حفظ امنیت محیط کار از برگه هایی با نام (Material Safety Data Sheet (MSDS استفاده کرد. کاربرد این برگه ها این است که اطلاعاتی از قبیل مواد موجود در محیط کار، لیست مواد شیمیایی سمی، مواد اشتعال زا و نحوه کار با هریک از تجهیزات را به شکل واضحی به کارگران نشان میدهد.

مشخصات ابزار ایمنی فردی مناسب

برای اینکه بتوانیم لوازم حفاظت فردی را به شکل اصولی و با توجه به نیاز محیط کار و کارگران انتخاب کنیم نیاز است که اطلاعات کافی را نسبت به مشخصات ابزارها داشته باشیم. در ادامه اصطلاحات مفیدی که در انتخاب تجهیزات ایمنی میتوانند ما را راهنمایی کنند، معرفی میشوند:

تجهیزات ایمنی فردی (Personal Protective Equipment)

تجهیزات ایمنی فردی تجهیزاتی هستند که کارگران در محیط های کارگاهی و کاری از آنها برای حفط ایمنی و سلامت خود استفاده میکنند. این تجهیزات به صورت مستقیم با بدن نیروی کار در تماس است و از مهمترین این تجهیزات میتوان به لباس کار اشاره نمود.

رسپیراتور (Respirator)

محافظ‌های تنفسی یا رسپیراتور Respirator ابزار محافظتی هستند که مانع از نفوذ ذرات آلوده و مضر به بدن از طریق دهان، بینی، چشم و گوش میشوند.

گاگل (Goggle)

عینک برجسته محافظ یا Goggle ساخته شده از لنز شیشه ای یا پلاستیکی برای محافظت از چشم در برابر آلودگی های محیطی و اصابت اشیاء خطرناک مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنوع عینک ایمنی با توجه به گستردگی مشاغل، بسیار زیاد است.

محافظ صورت (Face Shield)

ابزاری برای محافظت از اجزای صورت است. استفاده کردن از محفاظ صورت برای مشاغلی همچون جوشکاری، تراشکاری و در مجموع مشاغلی که احتمال آسیب به صورت و چشم‌ها وجود دارد، الزامی است.

کلاه لبه دار (Bump Hap – Bump Cap)

کلاه های لبه داری که ضربات و آسیب های احتمالی در محیط را دفع نموده و از سر محافظت میکنند.

کلاه ایمنی(Helmet)

نوعی کلاه ایمنی با پوشش وسیع‌تر که علاوه بر سر، نواحی گردن، و اجزای صورت را هم پوشش میدهد. این مدل از کلاه ایمنی با عنوان کلاه خود نیز شناخته میشود که برای مصارف آتشنشانی، جوشکاری و کار در نزدیکی کوره ها طراحی و ساخته شده است. نوع مجهزتری از این تجهیزات در ترکیب با Respirator برای کار با مواد رادیو اکتیو و مواد شیمیایی خطرناک ساخته شده‌اند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا