دنیای وب

فناوری باعث تحول اجتماعی می شود: قرن بیست و یکم ، چشم انداز

اهمیت فناوری در زندگی هزاره ها هنوز قابل توجه است. با معرفی رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام ، اسنپ چت و تامبلر ، نام چند مورد ، بسترهای بی شماری برای تعامل جهانی وجود دارد. از کمپین های بازاریابی فراملیتی گرفته تا رویدادهای جامعه ، رسانه های اجتماعی استانداردی را تعیین می کنند که بر اساس آن اطلاعات در سراسر شبکه جهانی وب جابجا می شوند. به راحتی می توان گفت که این سیستم عامل ها طی چند سال گذشته دچار حوادث تغییر دهنده زندگی شده اند. دولت ها و سازمان های غیردولتی به طور یکسان کمپین ها و ایده هایی را از طریق رسانه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی و لغو واکنش مردم تشویق کرده اند. روشی که رسانه های اجتماعی م effectiveثر به طور کلی مردم را به تسخیر خود درآورده است ، واقعاً انقلابی است. فناوری فرصتی را برای اکثریت ناشناخته فراهم کرده است تا نگرانی های خود را در مورد مسائل موثر بر سلامتی ، سبک زندگی و محیط زیست ابراز کنند.

همه ما کمپین های ویروسی رسانه های اجتماعی را شنیده ایم و یا در آنها شرکت کرده ایم و به عنوان نیروهای محرک برای ایجاد جهانی بهتر بازتاب می یابند. رسانه های اجتماعی با ایجاد پاسخ های هیجان انگیز از مخاطبان ، اصلاحات مثبت را در ریشه های جامعه هدف قرار می دهند. اکنون ، ما توانایی تغییر تجمعی بیست سال پیش را داریم. خواه برای مارک تجاری باشد و یا جمع آوری کمک مالی برای یک هدف اجتماعی ، رسانه های اجتماعی همه کارها را انجام داده اند. این تلاش ها بر میلیاردها نفر در سراسر جهان تأثیر گذاشته است.

طلوع قرن بیست و یکم نمی تواند خوش بینانه تر باشد برای کسانی که برای ایجاد تحول در جهان بیرون هستند. در اینجا داستان موفقیت مواردی است که فناوری الهام گرفته از تغییرات اجتماعی است. در اینجا چگونگی بروز مسائل اجتماعی در رسانه های محبوب برای ایجاد نفوذ موفقیت آمیز و تغییر دهنده زندگی با ایجاد منحصر به فرد در آگاهی در میان تنوع وجود دارد.

چالش سطل یخ ALS:

بیماری لو گریگ ، ALS ، بیماری است که سلول های عصبی و مغز را تحت تأثیر قرار می دهد و عواقب سختی را برای مبتلایان به دنبال دارد. در آگوست 2014 ، چالش سطل یخ یخ زده ALS در شبکه های اجتماعی ویروسی شد تا آگاهی از تحقیقات ALS را افزایش دهد ، بیماری که هیچ درمانی ندارد. این چالش ها مردم را ملزم می کرد تا ویدیویی از غوطه ور شدن سر خود در آب سرد و معرفی دیگران برای گرفتن چالش در عرض 24 ساعت ارسال و ارسال کنند. با حضور افراد مشهور و مقامات بلندپایه در این چالش ، فقط زمان کافی بود که نزدیک به 20 میلیون فیلم در شبکه های اجتماعی منتشر شوند و در این امر سهیم باشند. بیل گیتس و جروگ دبلیو بوش از جمله کسانی بودند که در چالش سطل یخی ALS در شبکه های اجتماعی شرکت کردند. پاسخ این کمپین برای تحقیقات ALS با افزایش مثبت بیش از 115 میلیون دلار افزایش یافته است ، این نشان دهنده مهربانی است که بشریت می تواند برای کمک به آسیب دیدگان دنبال کند. علاوه بر ایجاد آگاهی از بیماری ALS ، رسانه های اجتماعی جایگاهی برای کمک به تحقیقات در ایجاد احساس تنهایی بوده است.

#WaterIsLife کمپین # مشکلات جهانی اول را برای آب تمیز ارائه داد:

Water is Life ، سازمانی غیرانتفاعی است که هدف آن تأمین آب تمیز به کشورهای کمتر توسعه یافته و در حال توسعه است. این کار در سال 2007 آغاز شد و امروز به تأمین آب تمیز به افرادی که در روستاهای دورافتاده جهان زندگی می کنند کمک کرده است. با تأکید بر رویکردهای مختلف مردم در مورد آب پاک ، با هشتگ # مشکلات جهانی اول ، آب زندگی است قلب میلیون ها نفر را به دست آورده است. رسانه های اجتماعی نقش مهمی در انتقال مشوق ها از طریق بستر جهانی ، در نهایت ایجاد آگاهی از آب پاک و تحریک اقدامات برای بهبود بحران آب در جهان روبرو کرده است. با استفاده از هشتگ # مشکلات جهانی اول ، وقتی مردم نگرانی خود را در مورد آزار و اذیت های جزئی مطرح کردند ، با حقایقی تهدید کننده زندگی که بسیاری از آنها در سایر نقاط جهان روبرو هستند ، به آنها پاسخ داده شد. Water is Life با جمع آوری میلیون ها دلار ، نمونه ای عالی از ظهور فناوری در هنگام تغییر مثبت است.

چالش مانکن:

در اوج سال 2016 ، اینترنت نسبت به Mannequin Challenge Videos که به صورت ویروسی درآمد ، دیوانه شد. ارسال ها در فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام روند ویدئویی آنلاین را نشان می داد که در آن مردم معمولاً با بازی “بیتل های سیاه” ری Sreamord در پس زمینه بی حرکت ظاهر می شدند. این چالش با استقبال جهانی روبرو شد زیرا ورزشکاران برجسته و افراد مشهور با ایجاد فیلم هایی مطابق با محبوب #MannequinChallenge در آن شرکت کردند. اخیراً ، به عنوان بخشی از فیلم بلند “سیاه به رنگ آبی” ، سکانس هایی از این فیلم های ثابت ضبط شده و برجسته کردن کمپین “زندگی سیاه پوستان مهم است” که تعصب نژادی را هدف قرار می دهد. این کمپین قدرتمند قطعاً یکی از خلاقانه ترین چالش های گسترده در شبکه های اجتماعی تاکنون باقی مانده است.

کمپین #LoveWins:

بسیاری از افراد با چالش های مربوط به گرایش جنسی و معمولاً در مورد عشق روبرو می شوند. حقوق LGBT قرن هاست که مورد بحث بوده و اغلب نتایج نامطلوبی داشته است. کمپین Love Wins که در اینترنت رایج شد نمایشی از پذیرش بود و قانون تصویب شده برای به رسمیت شناختن حقوق همجنسگرایان را در بسیاری از کشورها جشن گرفت. از آنجا که اعتراضات در حال انجام ، زمینه دستیابی به حقوق برابر را در برخی دیگر از کشورها هموار می کند ، این کمپین نقطه شروع تأیید عشق و آزادی است. با پذیرفتن اندیشه آزاد ، #LoveWins بیان آزادی انتخاب است. این کمپین با فیلترهای متعدد و تغییرهای جذاب در شبکه های اجتماعی ، سرعت جشن عشق پیروزی بر دیوان سالاری را طی کرده است.

کمپین #MeToo:

کلمات “من بیش از حد” هنگام ورود به سال 2018 در حافظه ما تازه است. همزمان با شکستن سکوت در برابر آزار جنسی ، کمپین #MeToo شبکه های اجتماعی را جاروب کرد. افراد مشهور برای آگاهی بخشی و موضع گیری در برابر آزار جنسی و تعصب در سطح جهانی به هدف اجتماعی پیوسته اند. با میلیون ها نفر که به مناسبت خود بلند می شوند و داستان های خود را در مورد آسیب نابرابری جنسیتی بیان می کنند ، این کمپین دنیای رسانه ها را به آتش کشیده است. برای بیان میزان تعصب جنسی ، مسئله اجتماعی در هر سایت رسانه های اجتماعی رو به گسترش است. این کارزار به صورت هشتگ آغاز شد و به فریادی علیه آزار و اذیت جنسی تبدیل شد و عاملان آن را فاش کرد و اعتماد جدیدی را به قربانیان القا کرد. چهره های عمومی در سراسر جهان با ابراز نگرانی های خود ، اهداف شریف این کمپین جنجالی را گرامی داشتند. اخیراً ، او با سخنرانی اپرا وینفری در هفتاد و پنجمین دوره جوایز گلدن گلوب ، جهان را با سخنان تند علیه تبعیض جنسی ، حقوق برابر و ادای احترام به قدرت زنان ، شوکه کرد. این کمپین مانند نظر میلیون ها نفر عمل کرد و به تغییر ایدئولوژی های مبارز در صنایعی کمک کرد که چشم خود را از جنسیت می بندند.

رسانه های اجتماعی بار دیگر در ذهن توده مردم نفوذ کردند و تغییرات را تشویق کردند و نگرانی های واقعی را ابراز کردند. دیگر نمی توان نادانی را با ادعای “من نمی دانستم” توجیه کرد. متحد ایده های مشترک عشق و انسانیت ، فن آوری همچنان الهام بخش تغییرات اجتماعی است. حتی اگر واقعیت شدیدتر شود ، پرتویی از امید وجود خواهد داشت ، و تلاش های قدرتمند انسانی را نشان می دهد که امید را تجدید می کنند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا