دنیای وب

قانون گسترش قلم – برای گسترش مالکیت نام تجاری فشار غیرقابل مقاومت وجود دارد

اگر نقض هر یک از قوانین بازاریابی جرمی است که مجازات آن مجازات قانونی است ، بخش بزرگی از شرکتهای آمریکایی در زندان خواهند بود.

تا حد زیادی نقض شده ترین قانون بازاریابی ، قانون تمدید خط است. شیطانی ترین چیز این است که توسعه خط فرآیندی مداوم است و تقریباً هیچ تلاش آگاهانه ای از طرف شرکت انجام نمی شود. این مانند یک کمد یا کشوی میز است که تقریباً بدون هیچ زحمتی از طرف شما پر می شود.

روزی روزگاری ، این شرکت روی یک محصول بسیار سودآور تمرکز کرده است. روز بعد ، همین شرکت محصولات زیادی را پخش می کند و ضرر می کنید.

به عنوان مثال IBM را در نظر بگیرید. طی سالهای گذشته ، IBM یک شرکت رایانه ای رایانه ای بسیار سودآور بود. سپس به شرکتی تبدیل شد که همه آن را در اختیار داشت: رایانه های میان برد ، رایانه های شخصی ، رایانه های قلم ، ایستگاه های کاری ، نرم افزار ، شبکه ها ، تلفن ها و البته خدمات حرفه ای. آنها حتی سعی کردند با PCjr وارد بازار رایانه های خانگی شوند.

در این راه ، IBM میلیون ها دلار برای دستگاه های کپی (بعداً به کداک فروخته شد) ، Rolm (به زیمنس فروخته شد) ، Satellite Business Systems (بسته) و Prodigy Network (که به وب سایت ESPN و پورتال محتوای یاهو تبدیل شده است) و همچنین هزینه کرده است. به عنوان محصولات نرم افزاری از جمله SAA ، TopView ، OfficeVision و OS2.

در اوایل دهه 2000 ، IBM تحت فشار خود در آستانه سقوط بود. بیشتر این خطوط تولید را متنوع ، فروخته یا بسته کرده و خدمات حرفه ای را در سراسر جهان متمرکز کرده است.

هنگامی که به یک شرکت فوق العاده موفق تبدیل می شود ، همیشه بذر مشکلات آینده خود را می کارد.

مایکروسافت بدون شک موفق ترین شرکت نرم افزاری است. شنیده ها حاکی است که مایکروسافت گفته است که قصد دارد به دنبال تهاجم به دنبال سهم غالب از هر دسته اصلی برنامه های نرم افزاری رایانه های شخصی با هدف به دست آوردن سهم حداکثر 70 درصد در هر دسته اصلی نرم افزار باشد.

شرکت مایکروسافت با محصولات از طریق اینترنت (MSN) ، بازی ها (Xbox) ، تلفن های هوشمند و دستگاه های تلفن همراه (Windows Mobile) به توسعه خود ادامه داد. حتی با وجود رقبا در همه این دسته ها ، از سال 2008 ، درآمد جهانی MSFT سالانه بیش از 60 میلیارد دلار با تقریبا 90،000 کارمند در 105 کشور است. طیف گسترده ای از محصولات نرم افزاری را برای رایانه ها تولید ، تولید ، مجوز و پشتیبانی می کند.

با این حال ، هنوز نشانه های شوم نرم بودن استراتژی کلی مایکروسافت وجود دارد.

به نظر می رسد چه کسی – IBM؟ مایکروسافت مانند IBM ده سال پیش در حال سقوط است.

وقتی سعی می کنید همه چیز برای همه مردم باشد ، به ناچار در نهایت دچار مشکل خواهید شد. یکی از مدیران گفت: “من ترجیح می دهم جایی قوی باشم تا همه جا ضعیف.”

به معنای محدود ، پسوند streak شامل گرفتن نام تجاری یک محصول موفق و قرار دادن آن روی کالای جدیدی است که قصد معرفی آن را دارید.

بسیار منطقی به نظر می رسد. اما بازاریابی یک نبرد ادراک است نه یک محصول.

به همان تعداد کهکشانها در جهان راههای کشش خط وجود دارد. روش های جدید هر روز اختراع می شود. در طولانی مدت و با رقابت جدی ، گسترش خط تقریباً هرگز مثر نیست.

با وجود شواهدی مبنی بر عدم کارکرد افزونه های خطی ، شرکت ها به پمپاژ آنها ادامه می دهند. در اینجا چند نمونه آورده شده است

صابون عاج. شامپو عاج؟

دسر نجات غریق آدامس نجات دهنده زندگی؟

قلم های دوچرخه فندک انتخاب می کنید؟

تانکرای جین. ودکا تانکراری؟

امروز ایالات متحده آمریکا. امروز ایالات متحده آمریکا در تلویزیون؟

چرا مدیریت عالی فکر می کند ، با وجود شواهد زیادی در مورد خلاف ، گسترش خط ادامه دارد؟ یک دلیل این است که اگرچه خط طولانی در طولانی مدت بازنده است ، اما در کوتاه مدت می تواند برنده باشد (مقاله قبلی با عنوان قانون چشم انداز). همچنین ، مدیریت با وفاداری شدید به شرکت یا نام تجاری کور می شود.

کم و بیش. هرچه محصولات بیشتر باشد ، بازارهای بیشتری داشته باشد و هرچه اتحاد شرکت ها بیشتر شود ، درآمد کمتری نیز کسب می کند. به نظر می رسد “پیشبرد سرعت کامل از همه جهات” تماس دفتر شرکت است. چه زمانی شرکت ها می آموزند که افزایش خط در نهایت منجر به فراموشی می شود؟

کمتر بیشتر است. اگر امروز می خواهید موفق باشید ، باید برای ایجاد موقعیت در ذهن مشتری بالقوه ، تمرکز خود را کم کنید.

از دیدگاه سنتی ، استراتژی تجارت معمولاً شامل ایجاد یک چشم انداز کلی است. به عبارت دیگر ، چه مفهوم یا ایده ای آنقدر بزرگ است که بتواند علاوه بر محصولات برنامه ریزی شده برای آینده ، تمام محصولات و خدمات این شرکت را در بازار نگه دارد؟

از نظر سنتی ، استراتژی چادر است. می توانید یک چادر به اندازه کافی بزرگ قرار دهید که بتواند همه چیزهایی را که ممکن است بخواهید وارد کنید در آن نگه دارد.

برای بسیاری از شرکت ها ، تمدید خط راه ساده ای است. نه تنها راه اندازی یک برند جدید به پول بلکه به یک ایده یا مفهوم نیز نیاز دارد. برای موفقیت یک برند جدید ، باید اولین رده در دسته بندی جدید باشد (مقاله قبلی با عنوان قانون رانندگی). یا مارک تجاری جدید باید جایگزین رهبر شود (مقاله قبلی با عنوان قانون نامطلوب). شرکتهایی که منتظرند تا بازار جدیدی توسعه یابد ، معمولاً می دانند که این دو موقعیت رهبری در واقع پیش بینی شده اند. بنابراین آنها در حال بازگشت به رویه قدیمی قابل اعتماد برای توسعه خط هستند.

پادزهر پسوند streak روده است ، کالایی که در دسترس نیست.

زمان می برد اما بسیاری از پیشگامان بازاریابی اینترنتی در برابر فشار برای گسترش ارزش ویژه برند خود مقاومت می کنند. در نتیجه ، آنها در برنامه های وابسته شرکت می کنند. آنها از روش ها و ابزارهای مختلفی استفاده می کنند و برای ایجاد ارتباط با مشتریان و مشتریان از فرمول راهنمایی و رانندگی پیروی می کنند. آنها وب سایت هایی ایجاد می کنند که اعتماد ایجاد می کند. آنها نام و آدرسهای ایمیل را با استفاده از فرم ثبت نام در صفحه مقصد جمع می کنند. آنها از سیستم های ایمیل با پاسخگوی خودکار و قابلیت پخش برای ارسال پیام به مشتریان و مشتریان بالقوه استفاده می کنند. ایمیل ها اغلب این اطلاعات را ارسال می کنند ، دانش می دهند و حتی گاهی پیشنهاد را تبلیغ می کنند. بسیاری از کارآفرینان در زمینه بازاریابی اینترنتی یاد می گیرند که مشتریان و مشتریان بالقوه دوست ندارند فروخته شوند ، اما برای مدت طولانی به گشت و گذار و خرید می پردازند. آنها آن را می خواهند. اینگونه است که آنها یاد می گیرند ارزش افزوده کنند ، از سهام عدالت در لیست خود استفاده کنند و در جهانی که شامل قانون تمدید خط است ، موفق شوند.

به نظر آسان می رسد اما بازاریابی یک بازی آماتور نیست. بازاریابی یک نبرد محصول نیست. این همه در مورد استراتژی ای است که شما برای استفاده از قانون Line Extension استفاده می کنید زیرا فشارهای مقاومت ناپذیری برای گسترش ارزش ویژه برند آنها وجود دارد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا