دنیای وب

مبانی فرآیند ارتباطات بازاریابی یکپارچه

انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) ، که نماینده متخصصان بازاریابی است ، بازاریابی را “روند برنامه ریزی ، اجرای ، تجسم ، تبلیغ و توزیع ایده ها ، کالاها و خدمات برای ایجاد مبادلات با اهداف فردی و سازمانی” تعریف می کند.

بازاریابی مؤثر ، مدیران را ملزم می کند تا بهم پیوسته این فعالیت ها از جمله فروش و ارتقاء و نحوه ترکیب آنها برای تهیه یک برنامه بازاریابی را تشخیص دهند. در بازاریابی ، مبادله یک مفهوم اصلی است. برای اینکه مبادله صورت بگیرد باید دو یا چند طرف وجود داشته باشد که چیزی با ارزش برای یکدیگر داشته باشند ، میل و توانایی دادن این چیز به طرف دیگر و راهی برای برقراری ارتباط با یکدیگر.

بازاریابی فرآیند تبادل و توسعه روابط را با بررسی دقیق نیازها و خواسته های مشتریان ، توسعه محصول یا خدماتی که این نیازها را برآورده می کند ، تهیه آنها با قیمت مشخص و تهیه آنها از طریق یک مکان خاص یا کانال توزیع و تسهیل برنامه و ایجاد برنامه ای برای ترویج یا برقراری ارتباط برای ایجاد آگاهی و علاقه ، تسهیل می کند. شرکت های تحت نظارت بازار بر توسعه و پایداری روابط با مشتریان متمرکز شده اند. این موضوع باعث شده است تا تمرکز جدیدی در بازاریابی روابط ایجاد شود که شامل برقراری ، حفظ ، تقویت و تقویت روابط طولانی مدت با مشتریهای خاص برای منافع متقابل است.

رسالت بازاریاب نوآوری فعالیتهای بازاریابی و بازاریابی کاملاً یکپارچه و ترکیب برنامه های بازاریابی کاملاً یکپارچه برای ایجاد و ارائه ارزش برای ارتباط با مشتری است.

تبلیغات و تبلیغات با آگاهی دادن به مصرف کنندگان در مورد محصول یا خدمات سازمان و متقاعد کردن آنها از توانایی خود در برآورده کردن نیازها یا خواسته های خود ، نقش مهمی در روند مبادله ایفا می کنند. انجمن آژانس های تبلیغاتی آمریکا تعریف ارتباطات بازاریابی یکپارچه را به عنوان “مفهوم برنامه ریزی ارتباطات بازاریابی تشخیص می دهد که ارزش افزوده یک برنامه جامع را که نقش استراتژیک انواع رشته های ارتباطی – تبلیغات ، پاسخ مستقیم ، ارتقاء فروش و ارتقاء روابط را ارزیابی می کند” را به رسمیت می شناسد و این رشته ها را ترکیب می کند تا وضوح ، ثبات و حداکثر تأثیر ارتباطات را ارائه دهد. ” “ارتباطات بازاریابی یکپارچه شامل هماهنگی عناصر تبلیغی مختلف است. شش ابزار تبلیغاتی اصلی عبارتند از: تبلیغات ، ارتقاء فروش ، فروش شخصی ، بازاریابی مستقیم ، تبلیغات / روابط عمومی ، بازاریابی اینترنتی.

رویکرد ارتباطات بازاریابی یکپارچه به شرکتها کمک می کند تا مناسب ترین و موثرترین راه برای برقراری ارتباط و ایجاد روابط با مشتریان خود و همچنین سایر ذینفعان مانند کارمندان ، تأمین کنندگان ، سرمایه گذاران ، گروه های ذینفع و عموم مردم را تعیین کنند. شرکتها پیامهایی را برای مشتریان و سایر ذینفعان از طریق همه جوانب ترکیب بازاریابی ارسال می کنند ، نه فقط تبلیغ. مصرف کنندگان نتیجه گیری در مورد محصول را بر اساس عناصری از قبیل طراحی ، ظاهر ، عملکرد ، قیمت ها ، پشتیبانی خدمات و نحوه توزیع و کجا و چگونگی توزیع نتیجه می گیرند. به عنوان مثال ، قیمت های بالا ممکن است کیفیت را برای مشتریان نشان دهد و ممکن است شکل یا طراحی یک محصول ، بسته بندی آن ، نام تجاری آن یا تصویر فروشگاه هایی که در آن فروخته می شود باشد.

رویکرد ارتباطات بازاریابی یکپارچه برای برنامه ریزی و استراتژی ارتباطات بازاریابی توسط هر دو شرکت بزرگ و کوچک اتخاذ شده است و در بین شرکت هایی که محصولات و خدمات مصرف کننده و همچنین بازاریاب های تجاری را به شرکت ها بازاریابی می کنند ، رواج یافته است. با هماهنگی تلاشهای ارتباطات بازاریابی ، شرکتها می توانند از تکثیر و جلوگیری از هم افزایی بین ابزارهای تبلیغاتی جلوگیری کنند و برنامه های ارتباطی بازاریابی کارآمدتر و مؤثرتری را توسعه دهند.

انتقال به ارتباطات بازاریابی یکپارچه همچنین نشان دهنده سازگاری بازاریابان با محیط در حال تغییر است ، خصوصاً با توجه به مصرف کنندگان ، فناوری و رسانه ها. از نظر جمعیتی ، شیوه زندگی ، استفاده از رسانه ها و الگوهای خرید و خرید تغییرات قابل توجهی در بین مصرف کنندگان ایجاد شده است. استراتژی رسانه شامل شناسایی کانال های ارتباطی است که برای ارسال پیام تبلیغاتی به مخاطبان هدف مورد استفاده قرار می گیرد. دو جنبه مهم برنامه تبلیغاتی توسعه پیام و استراتژی رسانه است. توسعه پیام ، که به عنوان یک استراتژی خلاقانه گفته می شود ، شامل شناسایی درخواست اصلی و پیام تبلیغاتی است که تبلیغ کننده می خواهد به مخاطب مورد نظر تحویل دهد. پس از شناسایی پیام و راهبردهای رسانه ای ، باید اقدامات لازم برای اجرای آنها انجام شود. بیشتر شرکت های بزرگ از آژانس های تبلیغاتی برای برنامه ریزی و تولید پیام های خود و ارزیابی و خرید رسانه هایی که تبلیغات خود را انجام می دهند ، استخدام می کنند. ارتباطات بازاریابی می تواند چگونگی و چرا محصول مورد استفاده ، چه نوع شخصی ، کجا و چه زمانی برای مصرف کنندگان روشن یا توضیح دهد. آنها می توانند ببینند چه کسی این محصول را تولید می کند و شرکت و برند برای چه چیزی ایستاده اند. آنها می توانند برای محاکمه یا استفاده یک انگیزه یا پاداش دریافت کنند. ارتباطات بازاریابی به شرکتها اجازه می دهد تا مارک های خود را با افراد ، مکان ها ، رویدادها ، مارک ها ، تجارب ، احساسات و سایر موارد مرتبط کنند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا