دنیای وب

مخلوط بازاریابی – 4P مخلوط بازاریابی (محصول ، قیمت ، مکان و تبلیغات)

مخلوط بازاریابی یا 4P بازاریابی از پنجاه سال گذشته مشهورترین اصطلاحی است که در بازاریابی استفاده می شود. قسمت اصلی برنامه بازاریابی در مورد محصول ترکیبی از مواد اولیه ، قیمت ، محل برگزاری و تبلیغات عمده بحث می کند. بازاریاب ها باید از مارکتینگ به بهترین روش برای گرفتن نتیجه از آن استفاده کنند.

محصول

محصول مخفف حرف اول “P” در بازاریابی است و این محصول ملموس یا نامشهود است که در بازار تولید و به مشتریان ارائه می شود. تلویزیون ، رایانه ، اتومبیل و غیره نمونه هایی از محصولات ملموس از طرف دیگر ، خشکشویی ، تعمیرات ، خدمات مخابراتی و غیره نمونه ای از محصولات نامشهود است که به عنوان خدمات نیز شناخته می شود.

قیمت

قیمت دومین “P” در ترکیب بازاریابی است. مبلغی که مشتری برای خرید محصول از بازار پرداخت می کند قیمت محصول نامیده می شود. قیمت دومین “P” مخلوط بازاریابی است که توسط شرکت بر اساس مواد ، نیروی کار ، رقابت ، هزینه محصول ، خدمات پس از فروش ، رقابت ، فصل ، مقررات دولتی و غیره به محصول اختصاص داده شده است.

محل

مکان فیزیکی و مجازی برای فروش محصول به عنوان مکان شناخته می شود. این می تواند هر فروشگاه ، خروجی ، وب سایت اینترنتی ، انبارها ، فروشگاه های فروش کامل ، شرکت های توزیع ، خرده فروشان و غیره باشد. هر مکان فیزیکی و مجازی مستقیماً با مشتری نهایی یا مستقیم در گروه مکان قرار می گیرد.

عملکردی را ارتقا دهید

Promotion چهارمین و آخرین “P” مخلوط بازاریابی است. ارتقا the ابزاری است که بازاریابان برای بازاریابی محصولات و خدمات به مشتری از آن استفاده می کنند. تبلیغات ، بازاریابی مستقیم ، روابط شخصی و بازاریابی اینترنتی چند روش برای تبلیغ محصولات و خدمات است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا