دنیای وب

مدیریت سرمایه در گردش موثر و هماهنگ سازی بهینه جریان های نقدی

چگونه شرکت ها چرخه عملکرد خود را انتخاب می کنند؟ چگونه شرکت ها چرخه انتقال وجه را انتخاب می کنند؟ چرخه عملکرد شرکت چه تاثیری در اندازه و دفعات سرمایه گذاری در مطالبات دریافتی و موجودی کالا دارد؟ روند فصلی و ادواری چگونه بر چرخه عملکرد شرکت ، چرخه انتقال وجه نقد و سرمایه گذاری در دارایی های جاری تأثیر می گذارد؟ این س questionsالات سیاست استراتژیک مربوط به همگام سازی جریان های نقدی بهینه و مدیریت سرمایه در گردش موثر است که برای به حداکثر رساندن ظرفیت تولید ثروت یک شرکت طراحی شده است.

در این بررسی ، برخی از ادبیات دانشگاهی و موجود مربوط به مدیریت سرمایه در گردش موثر را بررسی خواهیم کرد و برخی از راهنمایی های عملیاتی را برای بنگاه های اقتصادی کوچک ارائه خواهیم کرد. هرچه چرخه انتقال وجه نقد کوتاه تر باشد ، سرمایه گذاری شرکت در موجودی کالا و مطالبات کمتر می شود و از این رو نیاز مالی شرکت نیز کاهش می یابد. اگرچه تعیین مانده های نقدی نهایی عمدتاً اختیاری است ، اما برخی از قوانین تحلیلی را می توان برای کمک به تدوین موثر قضاوت بهتر و بهبود مدیریت جریان وجوه نقد اعمال کرد.

همانطور که می دانید ، سرمایه در گردش خالص مربوط به پول نقد است. سرمایه در گردش خالص وجه نقد نیست بلکه تفاوت بین دارایی های جاری (آنچه شرکت در حال حاضر متعلق به آن است) و بدهی های جاری (آنچه شرکت در حال حاضر بدهکار است) است. دارایی های جاری و بدهی های جاری به ترتیب منابع مستقیم و استفاده از پول نقد شرکت هستند. واضح است که توانایی شرکت در انجام تعهدات مالی جاری خود (صورتحسابهایی که ظرف یک سال سررسید می شود) به توانایی آن در مدیریت موثر و موثر داراییها و بدهیهای جاری خود بستگی دارد.

مدیریت موثر سرمایه در گردش مستلزم تدوین سیاست بهینه سرمایه در گردش و مدیریت دوره ای جریان های نقدی ، موجودی ها ، حساب های دریافتنی ، مطالبات و بستانکاران است. و از آنجا که مدیریت ضعیف سرمایه در گردش می تواند به اعتبار شرکت آسیب جدی برساند و دسترسی آن به بازارهای پول و سرمایه را محدود کند ، بنابراین باید تمام تلاش برای به حداقل رساندن خطر نقص در کار باشد.

اهمیت نقدینگی قابل اغماض نیست. علاوه بر این ، هر چیزی که بر انعطاف پذیری مالی شرکت تأثیر منفی بگذارد ، توانایی آن را برای وام گرفتن و مقابله با مشکلات مالی پیش بینی نشده کاهش می دهد. این شرکت باید توانایی خود را برای پاسخگویی به هزینه های غیر منتظره و فرصت های سرمایه گذاری حفظ کند. انعطاف پذیری مالی ناشی از استفاده شرکت از اهرم و همچنین منابع نقدی است.

در عمل ، مدیریت بهینه سرمایه در گردش شامل یک چرخه انتقال پول نقد کارآمد ، چرخه عملیاتی کارآمد و تراز سازی مناسب مطالبات ، موجودی ها ، حساب های قابل پرداخت و گزینه های مالی همراه است. سیاست سرمایه در گردش ، ترازنامه ، نسبت های مالی (دارایی های جاری و سریع) و احتمالاً رتبه اعتباری شرکت را تحت تأثیر قرار می دهد. برای مدیریت کارآمد سرمایه در گردش شرکت و داشتن درک کافی از چرخه انتقال وجه نقد ، یا اینکه چه مدت طول می کشد تا شرکت بتواند پول نقد سرمایه گذاری شده در عملیات را به پول نقد دریافتی تبدیل کند ، بسیار مهم است.

چرخه انتقال وجه زمان سپری شده از آغاز فرآیند تولید تا جمع آوری پول نقد محصولات نهایی را به تصویر می کشد. معمولاً این شرکت مواد اولیه را خریداری و محصولات تولید می کند. این محصولات موجودی می شوند و سپس در حساب فروخته می شوند. هنگامی که محصولات اغلب به صورت اعتباری فروخته می شوند ، شرکت منتظر دریافت پرداخت می شود ، در آن زمان روند کار دوباره آغاز می شود. دانستن چرخه انتقال وجه نقد و طول عمر حساب های دریافتنی برای مدیریت موفقیت آمیز سرمایه در گردش بسیار مهم است.

همانطور که می دانید ، چرخه انتقال وجه به سه قسمت تقسیم می شود: دوره پرداخت متوسط ​​، دوره جمع آوری متوسط ​​و متوسط ​​عمر موجودی کالا. چرخه عملیاتی یک شرکت مدت زمانی است که از دریافت مواد اولیه گرفته تا جمع آوری پرداخت برای محصولات علی الحساب فروخته می شود. بنابراین چرخه عملکرد مجموع دوره انتقال موجودی کالا (متوسط ​​زمان بین دریافت مواد اولیه موجودی کالا و فروش محصول) و دوره انتقال مطالبات (متوسط ​​زمان بین فروش و جمع آوری رسید) است. توجه داشته باشید که عملیات تجاری شامل خرید (خرید کالا) ، فروش (فروش محصولات به مشتریان و جمع آوری (دریافت وجه نقد از مشتریان)) است.

برخی از دستورالعمل های عملی:

شواهد تجربی انباشته ای وجود دارد که نشان می دهد مدیریت سرمایه در گردش موثر با ارزیابی چرخه عملیاتی و بهینه سازی جریان های نقدی از عملیات شرکت آغاز می شود. مدیریت باید تأثیر جریان های نقدی بر عملکرد شرکت و توانایی آنها در به حداکثر رساندن ظرفیت تولید سود شرکت را بداند ، درک کند و پیش بینی کند. مدیریت موثر وجوه نقد برای موفقیت یک تجارت بسیار مهم است. همه چیز در مورد گردش پول است.

یکی از بهترین راه ها برای افزایش در دسترس بودن وجه نقد ، تسریع در دریافت پرداخت های ورودی با کاهش عمر حساب های دریافتنی با استفاده از ترکیبی مناسب از مشوق ها و جریمه ها است. شرکت باید فرآیندهای پرداخت فعلی را ارزیابی کند و گزینه های موثر را برای تسریع در جمع آوری حساب های دریافتنی شناسایی کند.

شواهد مهمی وجود دارد که نشان می دهد بهبود فرآیندهای پرداخت و انتقال به گزینه های الکترونیکی باعث افزایش نقدینگی و مدیریت بهتر هزینه های مطالبات می شود. نقدینگی برای موفقیت هر بنگاه اقتصادی بسیار مهم است و مدیریت نقدی م effectiveثر ذات نقدینگی است. در عمل ، تجزیه و تحلیل دقیق جریان وجوه نقد و ارزیابی استراتژی ها و سیاست های سرمایه گذاری مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که شرکت از ابزار مناسب مورد نیاز برای به حداکثر رساندن نقدینگی شرکت و بهبود مدیریت جریان وجه برخوردار است.

این شرکت با منطقی سازی ، ساده سازی و بهبود روش های مدیریت جریان دریافت های نقدی ، بازپرداخت خروجی های نقدی و کاهش عمر مطالبات ، مدیریت گردش پول را در چرخه عملیاتی خود بهبود می بخشد. این شرکت برای سازگاری سریع داده های بانکی با دسترسی به موقع به حساب های بانکی و سوابق مشتری به سوابق دیجیتالی ، تجارت بانکی الکترونیکی ، کنترل های داخلی قوی و سیستم های حسابداری چابک نیاز دارد. و جریان های نقدی ، حساب های پرداختنی و سیستم های حسابداری را برای افزایش کارایی همزمان کنید.

بهترین روش صنعت شامل تجزیه و تحلیل جریان وجه نقد ماهانه برای تعیین مانده نهایی نقدینگی (تفاوت بین کل ورودی وجه نقد و کل خروجی وجه نقد) است. هدف یک مانده نقدی دوره ای بالا یا مثبت است. مانده حساب مشتری را برای مدیریت حساب های دریافتنی (پولی که از مشتری به شرکت بدهکار است) کنترل کنید. فرآیندهای مناسب قبل از احراز صلاحیت قبل از تأمین اعتبار به مشتری برای کاهش بروز بدهی بد ضروری است.

یک سیستم ردیابی که مطالبات معوق را کنترل می کند و به صورت خودکار یادآوری ، فاکتور و صورت حساب می فرستد ، یک ابزار مفید است. بعضی از بنگاه ها از فاکتورهایی استفاده می کنند که حق الزحمه خود را به بنگاه های فاکتور می دهند تا جریان نقدی ثابت را تضمین کنند. سرعت پرداخت های نقدی را کاهش دهید: مدیریت محتاطانه جریان وجوه نقد حکم می کند که شرکت پول نقد را برای بیشترین زمان ممکن نگه دارد. ضمن استفاده از کلیه امکانات رفاهی سازگار با حساب مزیت مالی ، با پرداخت به موقع مدیریت گردش وجوه نقد را بهینه کنید. سرانجام ، قرض گرفتن هزینه های طولانی و کوتاه و وام با کنار گذاشتن مبالغ اندک برای تأمین هزینه های کلان پیش بینی شده ، همیشه بخاطر داشته باشید که بدهی های بلند مدت در دوره حسابداری که سررسید می شوند ، به بدهی های جاری تبدیل می شوند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا