دنیای وب

معیارهای قابل خواندن: آیا پیام شما را دریافت می کنند؟

“خوانایی” چیست و چرا اهمیت دارد؟ براساس این دائرopالمعارف ، “خوانایی ، معیاری برای دسترسی به یک قطعه از نوشتن است ، و نشانگر وسعت مخاطبان آن است. توانایی خواندن داوری است برای درک چگونگی درک متن.” [Wikipedia 2006]

چرا مهم است؟ خوب ، از همه عدم قطعیت های مرموز در مورد اینکه پیام بازاریابی یا متن وب سایت شما فقط مناسب کار است ، یک مورد که می توانید بررسی کنید این است که آیا خوانندگان می توانند آن را درک کنند. توانایی شما برای نوشتن تبلیغات ممکن است خوب ، بد یا بی تفاوت باشد ، اما می توانید کاملاً مطمئن باشید که اگر آنها نتوانند آنها را بخوانند ، شانس نخواهید داشت.

ابزار تجارت

اگرچه نوشتن تبلیغات به خودی خود یک هنر است ، اما معیارهای سهولت مطالعه ، محاسبه آسان ، تفسیر ساده است و هیچ دروغی نمی گویند. بیشتر ما از آن استفاده نمی کنیم اما باید. این حداقل است – تعداد خوانندگانی که می توانند آنچه را که می نویسید “بدست آورند”. ابزارهای شناسایی به راحتی در دسترس ، رایگان و استفاده از آنها آسان است.

در قسمت Tools in Word ، اگر “گزینه های خواندن آمار خواندن” را در گزینه های املایی و دستور زبان انتخاب کنید ، چک کردن املایی تعدادی از خلاصه ها و میانگین ها و همچنین دو اندازه گیری خوانده شده را شمارش می کند. اما در پایان این کار انجام می شود ، بنابراین ابتدا باید کل بررسی املا را طی کنید. شاید این یک ایده بد نباشد ، هرچند …

با این حال ، ابزار قدرتمند بسیار عالی از Readability.info بسیار قدرتمندتر است. این منبع آنلاین میزان خواندن پرونده های Word و کل وب سایت ها را به صورت جفی محاسبه می کند. همانطور که می گویند: “با مقایسه میزان قابل خواندن اسناد مختلف (یا صفحات وب) ، می توانید نوشتن خود را بهتر کنید و مطمئن شوید که جملات و پاراگرافهای بسیار پیچیده ای را برای مخاطبان خود ایجاد نمی کنید.”

به طور خاص ، ابزار کلیه خوانایی زیر و معیارهای مرتبط را ارائه می دهد:

  • فهرست خواندن
  • اطلاعات عمده فروشی
  • اطلاعات مربوط به استفاده از کلمه
  • آغاز جمله

ابزار رایگان دیگری که تقریباً قدرتمند نیست ، اما قطعاً مفید است (و احتمالاً قبلاً در مورد آن چیزی نشنیده اید) بازی آنلاین Future Online است ما ماشین حساب. نه ، آزمایش ادرار برای داروهای غیرمجاز نیست! این ابزار زیبا کلمات موجود در سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند تا ببیند شما بیشتر در مورد مشتریان و نیازهای آنها صحبت می کنید یا اینکه بیشتر در مورد خودتان صحبت می کنید.

ما تا حدودی به تجارت ، محصولات و خدمات خود افتخار می کنیم. اما مطمئناً مشتریان به این امر اهمیت نمی دهند (عجیب ، درست است؟). درعوض ، آنها بسیار نگران خود ، نیازها و نیازهای خاص خود هستند. تجزیه و تحلیل سریع Future Now می تواند به شما در تنظیم این تعادل کمک کند. شاید شما از تحلیل عینی متعجب شوید.

نمرات خوانایی

این زمان برای مرور شاخصهای مختلف خواندن محبوب است ، که همه با ابزار Readability.info محاسبه شده اند. برخی رویکرد متفاوتی را اتخاذ می کنند یا مسائل را کمی متفاوت ارزیابی می کنند و در هر صورت ، همه موارد مورد علاقه خود را انتخاب می کنند که به طور مرتب به آنها اعتماد می کنند. آن ها اینجا هستند:

نشانگر خواندن خودکار (ARI) برای اندازه گیری توانایی درک متن طراحی شده است. مانند بسیاری از شاخص های دیگر ، بازده آن نمایانگر ناهمواری از سطح درجه آمریکایی است که برای درک متن لازم است. بر خلاف سایر شاخص ها ، ARI به همراه کلمن لیائو به جای هجا های معمولی هر کلمه به یک عامل حروف در هر کلمه تکیه می کنند. معادله: http://en.wikipedia.org/wiki/Automated_Readability_Index

صفحه اول کلمن لیائو این برای اندازه گیری درک متن طراحی شده است. مانند ARI اما برخلاف بسیاری از شاخص های دیگر ، کلمن لیائو به جای هجا برای هر کلمه به حروف تکیه می کند. اگرچه در مورد صحت آن نسبت به شاخص های هجا / کلمات و کلمات پیچیده اختلاف نظر وجود دارد ، اما کاراکترها به راحتی و با دقت بیشتری توسط برنامه های رایانه ای از هجا محاسبه می شوند. معادله: http://en.wikipedia.org/wiki/Coleman-Liau_Index

آزمونهای خواندن Flesch-Kincaid طراحی شده است تا نشان دهد درک یک متن خواندن چقدر دشوار است. دو تست وجود دارد ، Flesch Reading Ease و نشانگر سطح Flesch-Kincaid. احتمالاً این روشها یکسان است ، فقط در محدوده متفاوتی قرار داده شده است اما نتایج دو آزمون همیشه از نزدیک مرتبط نیستند. معادله: http://en.wikipedia.org/wiki/Flesch-Kincaid_Readability_Test

صفحه اول شاخص مهگر آزمایشی که نشان می دهد چند سال آموزش رسمی فرد باید به راحتی خواندن متن را در خواندن اول انجام دهد. یعنی اگر هجا دارای شاخص مه 12 باشد ، حاوی سطح خواندن برای دانش آموزان دبیرستانی آمریکاست. این آزمایش توسط رابرت گونینگ ، تاجر آمریكایی ، در سال 1952 تهیه شده است. متونی كه برای مخاطبان گسترده طراحی شده اند ، معمولاً به شاخص مه شكلی كمتر از 12 نیاز دارند. فرمول: http://en.wikipedia.org/wiki/Gunning-Fog_Index

Laesbarhedsindex (LIX) قالب خواندن مفید است زیرا ساده است و می توان از آن در اسناد هر زبان در اروپای غربی استفاده کرد. آزمون نمره یک شاخص نمونه متن را بر اساس طول جمله و تعداد کلمات طولانی محاسبه می کند (به معنای دیگر، کلمات حاوی هفت یا چند حرف). معادله: [http://www.oleandersolutions.com/lix.html]

دود (مقیاس ساده توسط گوبلدیگوک) یک فرمول قابل خواندن است که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و سالهای آموزش مورد نیاز برای درک یک مقاله را تخمین می زند. این منجر به همبستگی معنی داری 0.985 با نمره برای خوانندگانی می شود که درک 100٪ از مواد آزمون را دارند. جی هری مک لوگلین آن را در سال 1969 بعنوان جایگزین دقیق تر و محاسبه شده تر برای Gunning-Fog_Index اختراع کرد. معادله:

http://en.wikipedia.org/wiki/SMOG_٪28Simple_Measure_Of_Gobbledygook٪29

چی خوبه؟

نتیجه “خوب” ، البته بستگی به مخاطب هدف شما ، سبک انتخابی شما (بخشی از مارک تجاری) و آنچه شما قصد انجام آن را دارید بستگی دارد. اما برخی از قوانین کلی وجود دارد. مطابق با Future Now [2006] با توجه به بسیاری از مطالعات منتشر شده ، “استاندارد نوشتن ایده آل” ممکن است:

  • بیشتر از 4.25 نویسه در هر کلمه نیست.
  • صدای منفی بیش از 5٪
  • حداقل 80٪ بخوانید.
  • سطح نمره Flesch-Kincaid بین 4 و 65 است (به نظر می رسد آسمان حد است …)
  • نشانگر مه در بالای 13 شما را در معرض خطر قرار می دهد.

اگرچه بسته به اینکه مخاطب مورد نظر شما چه میزان باشد ، سطح نمره دلخواه به نظر می رسد ، باید گفت میانگین پرفروش ها در حدود چهارم درجه ، روزنامه ها در حدود 6 و کتاب های تجاری 7-8 است. کمتر از آنچه فکر می کردید

البته مخاطبان شما می توانند در سطوح بالاتر بخوانند – اما می خواهید پیام خود را به آسانی بخوانید. اگر به نظر می رسد نمرات قابل خواندن شما با قابلیت های مخاطبانتان ارتباطی ندارد ، Future Now راهکارهایی را برای تعمیرات ارائه می دهد:

  • جملات منفی را بازنویسی کنید تا جملات مؤثر باشند.
  • کلمات غیر ضروری مانند “” “یا” الف “، کلمات عجیب و غریب مانند” آن “، ویژگی هایی که یک مشت معنی دار یا هر چیز دیگری که به پیام شما کمک نمی کند را حذف کنید.
  • کلمات 50 درصدی را با کلمات 5 درصدی جایگزین کنید وقتی تفاوت در سبک یا معانی شما تعیین کننده نباشد.
  • بگذارید افعال شما کارهایی را انجام دهند که صفت های شما را تنظیم می کند.
  • برای یادگیری چگونگی صحبت مشتریان در مورد محصول یا خدمات شما وقت بگذارید تا بتوانید به زبانی که قبلاً از آنها استفاده کرده اید برای آنها بنویسید.

فقط یک قطعه از معما

این به وضوح فقط یک معرفی سریع برای موضوع است. اما نگاه دقیق تر به محتوای متن شما به صورت کمی ممکن است برخی از شگفتی ها و همچنین نشانه هایی از تنظیماتی را که ممکن است بخواهید انجام دهید فراهم کند. اگرچه دستورالعمل های صحیحی وجود دارد ، اما به طور کلی هیچ نکته “خوب” یا “بد” وجود ندارد – همه اینها به آنچه شما می خواهید برسید بستگی دارد.

اگر بزرگترین مخاطب ممکن را هدف قرار می دهید ، پایین ترین سطح معقول همان چیزی است که شما می خواهید. اگر این یک بحث نسبتاً جدی برای مخاطبان B2B است ، ممکن است شما بخواهید محتوای خود را کاهش ندهید اما ترجیح می دهید سطح 8 تا 10-تفاهم را هدف قرار دهید. همش بستگی دارد.

عباراتی مانند “کسب درآمد هدفمندانه رفتاری” یا حتی پیچیده تر ممکن است برنامه های خواندن را راضی نکند ، اما می دانید که باید در شرایط خاصی از آنها استفاده کنید. “Metrics” کلمه ای بسیار مفید است ، اما در ابتدا برای بیشتر افراد آشنا نیست. گاهی اوقات شما باید کاری را که باید انجام دهید انجام دهید – کودک را با آب دوش بیرون نکنید.

البته این اعداد تنها عنصر تعیین کننده در نوشتن متن های شما نیستند: “بدیهی است که اعداد به تنهایی نمی توانند شما را به عنوان نویسنده خوبی جلوه دهند. بسیاری از عوامل دیگر در خواندن و نوشتن قابل درک نقش دارند.” ما همچنین ممکن است کلمه “مؤثر” را در آنجا اضافه کنیم.

این عوامل نه تنها آنچه نویسندگان کپی خوب انجام می دهند ، بلکه عناصری مانند فونت ، اندازه ، رنگ و موقعیت را نیز شامل می شوند و غیره.. در ارائه یا طراحی وب سایت خود حتی در هر روز یا زمانی که ایمیل بازاریابی ارسال می کنید. تعداد زیادی قطعه از این معما و هرچه اطلاعات بیشتری در مورد یکدیگر بدانید شانس موفقیت شما بهتر است!

منابع

آینده اکنون است. “آیا مشتریان شما می توانند آنچه را که می نویسید بخوانند؟” GrokDotCom دوره 139 09/15/06.

http://grokdotcom.com/Volumes/index.htm

قابل خواندن ویکیپدیا 03/10/06. http://en.wikipedia.org/wiki/ قابل بازیابی

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا