دنیای وب

مهمترین مزایای استفاده از میزبان اختصاصی سرور

اگر اخیراً به دنبال چندین سرویس میزبانی وب رفته اید ، به احتمال زیاد قبلاً با آنچه به عنوان میزبان اختصاصی سرور شناخته می شود روبرو شده اید و اگر چنین است ، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا این گزینه خوبی است؟ اولویت اول شما در این مرحله این است که بفهمید این نوع خدمات دقیقاً شامل چه مواردی است. به طور خلاصه ، سرویس اختصاصی میزبانی وب به این معنی است که وب سایت شما فقط در سرور خود شما میزبانی می شود. در مقابل ، اکثر وب سایت ها در سرورهای مشترک میزبانی می شوند. هر نوع مزایا و معایب خاص خود را دارد.

محسوس ترین مزیت میزبانی مشترک هزینه های شدیداً پایین تر است ، اما برای بسیاری از شرکت ها جنبه های مهم تری نیز باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال ، میزبانی یک سرور اختصاصی از نظر عملکرد کاملاً متفاوت است. حافظه؛ ذخیره سازی و موارد دیگر به ویژه بسیاری از وب سایت های بزرگ متوجه می شوند که سرویس های میزبانی وب مشترک آنها کاملاً بی عیب و نقص نیستند.

چگونه می توان تصمیم گرفت که آیا میزبانی سرور اختصاصی بهترین گزینه است یا خیر؟ در اینجا چند نمونه اساسی از شرایطی وجود دارد که این قطعاً بهترین انتخاب است:

1. ماهیت وب سایت جدید شما حکم می کند که شما به عنوان مالک وب سایت ، از ابتدا کنترل زیادی بر سرور و عملکرد آن داشته باشید.

2. شما در حال حاضر از یک سرور مشترک استفاده می کنید ، اما احساس می کنید که به ویژگی های دیگری مانند RAM بیشتر و غیره نیاز دارید.

خوب ، بعد از اینکه دو مثال اساسی را در مورد بهترین میزبانی سرور اختصاص دادیم ، بیایید برخی از مزایای اصلی این نوع سرورها را بررسی کنیم:

مزیت شماره 1 – حداکثر عملکرد

بارزترین ویژگی میزبانی سرور اختصاصی عملکرد عالی است. این امر به ویژه اگر وب سایت پیچیده ای داشته باشید که به قدرت پردازش زیادی نیاز دارد ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر سایتی داشته باشید که تعداد زیادی بازدید کننده را به خود جلب کند ، همین اصل اعمال می شود. بهترین راه برای اطمینان از عملکرد صحیح چنین سایتی ، دور ماندن از میزبانی مشترک است.

مزیت شماره 2 – افزایش قابلیت اطمینان

سرورهای مشترک بسیار مستعد خرابی و انواع دیگر مسائل هستند که بهتر است از آنها جلوگیری شود. از طرف دیگر ، میزبانی سرور اختصاصی عملاً هیچ وقت خراب نیست و این ، همراه با زمان پاسخ سریعتر ، به این معنی است که درجه اطمینان بالاتری را ارائه می دهد.

ویژگی شماره 3 – امنیت بهتر

امنیت اینترنت این روزها نگرانی بزرگ همه مشاغل است و این تنها دلیل کافی برای استفاده برخی از شرکت ها از هاست اختصاصی سرور است. به یاد داشته باشید ، هرچه تعداد وب سایت های بیشتری در یک سرور خاص میزبانی شود ، سرور در برابر هکرها و غیره آسیب پذیرتر می شود. با عدم اشتراک سرور ، همچنین خطر آلوده شدن سایت خود به ویروس های رایج و غیره را از بین می برید.

شماره 4 – افزایش انعطاف پذیری

از آنجایی که شما تنها شخصی هستید که از سرور خود استفاده می کنید ، در صورت نیاز می توانید سایت خود را گسترش داده و رشد دهید. تقریباً همه وب سایت های موفق به مرحله ای می رسند که مقیاس بندی اجتناب ناپذیر می شود و وقتی این اتفاق می افتد ، به طور خودکار به پهنای باند بیشتری نیاز دارند. با میزبانی مشترک ، این اغلب ممکن نیست زیرا سرورها از قبل با ظرفیت کامل در حال کار هستند. به یاد داشته باشید ، پهنای باند بیشتر به معنای سرعت بهتر است و سرعت بهتر به بازدیدکنندگان شما نشان می دهد که شما یک وب سایت بسیار حرفه ای اجرا می کنید.

مزایای ذکر شده در بالا در هنگام میزبانی یک سرور اختصاصی فقط نوک کوه یخ است. هنوز دلایل زیادی برای محبوبیت سرورهای اختصاصی وجود دارد و محبوبیت آنها همیشه در حال افزایش است. ارزانترین گزینه نیست ، اما گاهی اوقات واقعاً باید به دنبال فراتر از هزینه باشید تا به مزایای واقعی پی ببرید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا