موارد استفاده از دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

حذف املاح و سختی آب از دیگهای بخار و دیگهای بخار

یکی از کاربردهای اسمز معکوس ، حذف املاح از آب دیگ بخار (دیگ بخار) است. آب خروجی دیگ بخار می تواند حاوی مقدار زیادی املاح و سختی باشد که می تواند باعث رسوب در داخل دیگهای بخار و همچنین در لوله ها شود. استفاده از فرآیند اسمز معکوس (RO) مقادیر زیادی از املاح و رسوبات موجود در آب را از بین می برد و محل نصب را بالا می برد.

از آنجا که استفاده از آب سخت باعث ایجاد لکه می شود ، حتی در برخی کارواش ها ، از روش اسمز معکوس برای از بین بردن سختی و کدورت از آب استفاده می شود.

تولید هیدروژن در مقیاس آزمایشگاهی برای تولید هیدروژن از آب

ابتدا آب از دستگاه اسمز معکوس عبور داده می شود ، سپس آب تصفیه شده از دستگاه الکترولیز عبور داده می شود. در این حالت به دلیل حذف املاح توسط دستگاه اسمز معکوس ، رسوب املاح آب روی الکترودها کاهش می یابد.

استفاده از اسمز معکوس برای تأمین آب کافی برای صنایع غذایی و گلخانه ها در بسیاری از صنایع غذایی ، مانند صنایع لبنی ، سس ها و خمیرها ، نوشیدنی ها و …

فرآیند اسمز معکوس یکی از موثرترین روش ها برای تأمین آب کافی برای تولید و افزایش کیفیت محصول است. علاوه بر این ، برای پرورش گل ، میوه و سبزیجات ، استفاده از آب شیرین باعث افزایش رشد گیاهان و افزایش عملکرد محصول می شود.

استفاده از دستگاه اسمز معکوس برای کشاورزی

به دلیل کمبود آب در تمام استانهای کشور به یک معضل تبدیل شده است ، سفره های زیرزمینی کاهش یافته و کشاورزی که با تلاش و نمک زیاد چاه حفر می کند و دارای شوری است چاره ای جز تصفیه آب ندارد. اب.

در بین روش های مورد استفاده در تصفیه آب ، بهترین راه استفاده از ro است. برای اینکه کشاورز تخمینی از قیمت دستگاه داشته باشد ، باید تجزیه و تحلیل کاملی از آب داشته باشد و ظرفیت آب مورد نیاز کشاورز را داشته باشد تا بتواند قیمت را به کشاورز ارائه دهد.

اما آنچه جلب توجه می کند این است که ، اگر شوری آب کاهش یابد ، محصولات با کیفیت و کمیت بیشتری خواهیم داشت. نکته دیگر این است که استفاده از اسمز معکوس در کشاورزی برای محصولات اقتصادی مناسب توصیه می شود ، به عنوان مثال ، در کشاورزی که هم ظرفیت آب و هم مقدار برداشت کم است ، نمک زدایی توصیه نمی شود.

نکته دیگر اینکه در مناطقی که مشکل کمبود آب احساس می شود ، به دلیل جریان زیاد آب در اسمز معکوس در این مناطق ، استفاده از دستگاه شیرین کن توجیهی ندارد.

کلید واژه ها:

| دیگ بخار | اسمز معکوس | دستگاه تصفیه آب دیگ بخار صنایع غذایی |

منبع :
https://atie-energy.com/%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87-%D8%A2%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%85%D8%B2-%D9%85/
تاریخ انتشار :
2020-09-21 18:52:13

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا