دنیای وب

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

سئو را می توان به عنوان فعالیت بهینه سازی صفحات وب یا کل سایت ها برای ارتباط بیشتر آنها با موتور جستجو تعریف کرد و بدین ترتیب موقعیت های بالاتری در نتایج جستجو بدست آورد. یکی از واقعیت های مربوط به سئو این است که مهم نیست چقدر بهینه سازی و کار شما در سایت خود انجام دهید تا به بالاترین سطح برسید ، اگر ملزومات خود را از دست بدهید یا آن را اشتباه انجام دهید ، تمام تلاش شما بیهوده خواهد بود. بنابراین مراقب باشید که اصول را به درستی بدست آورید! همچنین سعی کنید اهداف واقعی خود را برای خود تعیین کنید – مانند وارد کردن 30 کلمه کلیدی خاص برای کلمه کلیدی خود به جای 3 مورد برتر یا بالاتر از 10. به این ترتیب شما زحمت نخواهید داشت و شما نیز برای انجام کارهای بیشتر هیجان زده خواهید شد.

بنابراین موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟ می دانید موتورهای جستجوگر (SE) انسانی نیستند بلکه روبات هستند. (یک ربات برنامه ای است که برای انجام کارهای خاص طراحی شده است.) از آنجا که آنها انسان نیستند ، آنها به روشنی نحوه مشاهده یک صفحه وب متفاوت از آنچه که ما انسانها می بینند هستند. بنابراین لازم است بدانیم که چگونه این رباتها کار می کنند تا بتوانیم سایت خود را به طور کامل بهینه کنیم. بر خلاف انسان ، ربات ها نمی توانند آگهی ها ، تصاویر و صدا / فیلم را ببینند. آنها فقط می توانند متن را نمایش دهند. از این رو SE توسط متن هدایت می شود.

موتورهای جستجو رباتها (همچنین به عنوان خزنده یا عنکبوت شناخته می شوند) را برای خزیدن صفحه وب خود می فرستند. حالا این خزندگان یک پیوند را از دیگری دنبال می کنند و هر آنچه که می آید را فهرست می کنند. با این حال ، مشخص است که این خزنده ها یا عنکبوت ها به دلیل تعداد زیاد خود نمی توانند هر روز وب سایت را خزنده کنند. بنابراین ، اگر گاه به گاه در SE نمایه سازی و به روز شود ، هر از گاهی خزنده می شوند و بعد از این پست / اطلاعات جدید. اگر خزنده ما حتی پس از ایجاد هرگونه تغییر در آن یا ایجاد پست ، از سایت شما بازدید نکند ، تا زمانی که سایت شما خزنده نباشد ، تغییرات شما در SE منعکس نمی شود.

اکنون که صفحه خزیده شده است ، ایندکس شده و در یک پایگاه داده بزرگ ذخیره می شود. از اینجا SE / لیستی از اصطلاحات جستجوی مرتبط با شما. اکنون این اولویت با رتبه بندی صفحه هایی که به عنوان PR و همچنین کلمات کلیدی شما شناخته می شوند و تعداد صفحات فهرست بندی شده نیز مشخص می شود. در مورد همه آنها بعدا بحث خواهیم کرد. بنابراین هدف شما باید این باشد که حداکثر صفحات خود را خز کنید تا سایت شما سریعتر نمایه شود. با بسیاری از ابزارهای موجود در اینترنت می توانید نرخ خزیدن را بررسی کنید. فقط “جستجوگر خزنده” گوگل است و شما باید بتوانید نتایج بسیاری کسب کنید. همچنین می توانید این میزان نرخ خزیدن را از حساب Google Webmaster خود افزایش دهید. در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است:

1. به حساب Google Webmaster Tools خود وارد شوید (اگر قبلاً این کار را نکردید اینجا ثبت نام کنید!)

2. سایت خود را به Webmater اضافه کنید.

3. تأیید صحت سایت خود را با پیروی از مراحل مربوط به آنچه گفته شد ، تکمیل کنید.

4- اگر سه مرحله اول را قبلاً به پایان رسانده اید ، فقط روی پیوند “تنظیمات” در سمت چپ داشبورد کلیک کنید.

5- در آنجا باید بتوانید گزینه “تنظیم سرعت خزیدن” را ببینید. حداکثر آن را تأیید کنید و ظرف مدت یک ماه معکوس شود.

توجه: تنظیم سرعت خزیدن ممکن است تعداد زیادی خزنده را برای شما ارسال کند ، در نتیجه بار سرور را افزایش می دهد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا