دنیای وب

میزهای آشپزخانه سنگی – مزایا و مضرات میزهای سنگی مشترک

یکی از سطوح مرسوم ، مد روز در طراحی منزل ، کانتر آشپزخانه سنگی است. این کنتورهای بادوام ، مقاوم در برابر گرما و لوکس ، علاوه بر زیبایی و کاربردی هر خانه ای هستند. اما با وجود انواع مختلفی از سنگهای طبیعی و مهندسی ، انتخاب نوع مناسب برای خانه ممکن است دلهره آور به نظر برسد. ممکن است برخی از تحقیقات زمان ببرد ، اما هرکدام از این آنتی اکسیدان ها دارای مزایا و معایبی هستند ، بنابراین مهم است که ارزیابی کنید کدام یک برای نیازهای شما مناسب است.

میزهای گرانیتی

گرانیت نوع متداول سنگ آذرین (آتشفشانی) است که مواد کریستالی زیبایی را تشکیل می دهد. نوع سنگ سخت ، گرانیت برای استفاده به عنوان ضد یخ در آشپزخانه ها و حمام ها کاملاً مناسب است زیرا از نظر گرما و خراش بسیار مقاوم است. گرانیت از صدها سال از گرما و فشار ساخته می شود ، بنابراین هیچ دو قطعه از این سنگ طبیعی دقیقاً یکسان نیستند. این خاصیت منحصر به فرد به ویژه برای صاحبان خانه که می خواهند یک فضای واقعاً منحصر به فرد باشد جذاب است. میزهای گرانیتی در طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوهای طبیعی وجود دارد ، از خنثی تا چشمگیر آبی و سبز. میزهای ساخته شده از سنگ طبیعی مانند گرانیت معمولاً ارزش خانه شما را بیشتر از سنگهای مهندسی شده مانند کوارتز افزایش می دهند زیرا خریداران تمایل به جذب مواد طبیعی دارند.

با این حال ، علیرغم شهرت مشهور ، میزهای گرانیتی اشکالاتی زیادی را به همراه دارند. اول از همه ، گرانیت یک سنگ نسبتاً متخلخل است ، به این معنی که برای مقاومت در برابر لکه ها باید از نظر شیمیایی بسته شود. روند آب بندی ساده است ، اما گاهی باید تکرار شود. برخی افراد این نیاز به نگهداری روزمره را منفی می دانند. دوم ، گرانیت به عنوان یک ماده گران قیمت تمایل دارد. در حالی که کاشی های گرانیتی می توانند به جای اسلبیت های گرانیتی برای کاهش قیمت یک کانتر استفاده شوند ، همه نمی توانند یک میز گرانیتی داشته باشند.

میزهای مرمر

بسیاری از صاحبان خانه به ظاهر مجلل میز سنگ مرمر جذب می شوند. ظاهر متمایز از سنگ مرمر می تواند ارزش خانه شما را تا حد زیادی بالا ببرد ، زیرا معمولاً یک ماده ی مجلل و مجلل به حساب می آید. علاوه بر این ، میز سنگ مرمر سطح مورد نظر برای نانوایان جدی است زیرا سنگ سرد برای لایه برداری پای ، شیرینی و سایر کالاهای پخته مناسب است. جداول مرمر مرمر همچنین در طیف گسترده ای از رنگ ها از سرخ شدن ظریف تا سیاه پر جنب و جوش موجود است که هر یک از نظر طبیعت بی نظیر است.

سنگ مرمر موانع مشخصی به عنوان میز ایستاده دارد. برای مبتدیان ، سنگ مرمر سنگی بسیار نرمتر از گرانیت است ، بنابراین تمایل به خراشیدن و تغییر شکل آن نسبت به میزهای گرانیتی دارد. بعلاوه ، وقتی مایعات اسیدی همیشه روی آن ریخته می شوند ، سنگ مرمر صیقلی مستعد حکاکی است. این لکه ها و علائم می توانند انتهای ایستگاه شما را نابود کنند. شما می توانید با انتخاب یک اتمام نهایی و نه به پایان رسیدن جلا ، از بروز این مشکل جلوگیری کنید ، اما بیشتر مالکان خانه ظاهر سنگ مرمر جلا را ترجیح می دهند. سرانجام ، مرمر سنگی متخلخل جاذب است ، به این معنی که تمایل به لکه دار شدن دارد. در حالی که برخی از مالکان خانه مانند ال باتینا طی سالها سقف های مرمر خود را توسعه داده اند ، بسیاری آنها را یک اشکال می دانند.

میزهای سنگی صاف

احتمالاً شما از آزمایشگاه شیمی دبیرستان خود با سنگ صاف آشنا هستید. این میزهای سیاه از سنگ صاف ساخته شده بودند. امروزه به دلیل مقاومت شدید در برابر لکه ها ، سنگ صاف در سطوح آشپزخانه رواج دارد. همچنین مقاوم در برابر حرارت است و نقش برجسته نخواهد داشت.

مضرات متر سنگ صاف این است که آنها فقط در تعداد محدودی از رنگ های تیره در دسترس هستند. سنگ صاف به طور کلی از نظر طبیعت خاکستری است ، اگرچه معمولاً در استفاده های تجاری و مسکونی دارای رنگ سیاه می باشد. کنتورهای سنگ صاف نیز در معرض خراش قرار دارند. با این حال ، پیشخوان های سنگ صاف در واقع می توانند برای از بین بردن جوک ها و مریخ ها ماسه ریخته شوند ، بنابراین این خراشیدن همیشه به عنوان یک اشکال بزرگ دیده نمی شود.

میزهای آهکی

سنگ آهک صخره های رسوبی با خصوصیات مشابه مرمر است. میزهای آهک موجود در طیف گسترده ای از نوتال ها و تخم مرغ ها ، برخلاف گرانیت ، ظاهری نرم دارند. مرکب از ماسه سنگ و پوسته های زندگی آبزیان ، اغلب شامل فسیل ها و پوسته های کوچک است. برخی از مالکان خانه به ویژه از این جنبه منحصر به فرد از کانتر سنگ آهک قدردانی می کنند.

با این حال ، مانند سنگ مرمر ، سنگ آهک یک سنگ نرم است: تمایل دارد که به راحتی لکه بریزد و خراشیده شود و مستعد حکاکی باشد. برای جلوگیری از لکه ها و حفره ها می توان متر سنگ آهک را بست ، اما برای مناطق پرمصرف مانند آشپزخانه ، سنگ آهک توصیه نمی شود.

میزهای کوارتز

میزهای کوارتز ساخته شده از سنگهای مهندسی از 93٪ کوارتز ، رنگدانه و رزین. این ماده ضد سنگ بسیاری از مشخصات مشابه گرانیت را دارد اما بدون مشکل در نگهداری می باشد. میزهای کوارتز از نظر گرما و خراش مقاوم بوده و لکه ای نخواهند داشت. برخلاف گرانیت ، کوارتز نیازی به مهر و موم ندارد. به عنوان یک ماده ساخته شده توسط انسان ، پیشخوان های کوارتز از یک رنگ و الگوی یکنواخت برخوردار هستند. برخی از مالکان خانه این نگاه مداوم را در طرفین منحصر به فرد سنگ طبیعی ترجیح می دهند. این همچنین بدان معنی است که اگر قسمتی از سطح کوارتز شما آسیب دیده باشد ، می توانید یک قطعه جایگزینی منطبق از سازنده بدون نگرانی در مورد انطباق دریافت کنید.

اگرچه ممکن است کانتر کوارتز به طور طبیعی بالاتر باشد ، اما اشکالاتی در این زمینه دارد. مشکل اصلی این است که علیرغم هزینه مشابه ، مترهای کوارتز مهندسی شده ارزش خانه شما را دقیقاً همانند میزهای گرانیتی افزایش نمی دهند. صاحبان خانه مواد طبیعی را بیش از یک میز مصنوعی ترجیح می دهند ، بنابراین اگر در حال طراحی مجدد آشپزخانه خود به عنوان یک سرمایه گذاری هستید ، باید این نکته را در خاطر داشته باشید. علاوه بر این ، اگرچه پیشخوان های کوارتز برای تقلید از ظاهر طبیعی گرانیت طراحی شده اند ، اما برخی معتقدند کوارتز فاقد عمق و زیبایی گرانیت است. برای تأیید شکل مورد نظر خود ، حتماً نمونه های سنگ طبیعی و مهندسی را مشاهده کنید. سرانجام با کوارتز گزینه های رنگ و الگوی محدودتر از سنگ طبیعی است. تعداد زیادی رنگ موجود است ، اما به خصوص اگر سعی می کنید طرح رنگ فعلی خود را کاملاً مطابقت دهید ، ممکن است رنگین کمان سنگ طبیعی نامحدود را ترجیح دهید.

میز کانتور

Corian نوع دیگری از سنگ های مهندسی است که شبیه کوارتز است. این نوع سقف countertop سنگ سخت علاوه بر بسیاری از مزایای منحصر به فرد ، بیشتر مزایای گرانیت و کوارتز را نیز فراهم می کند. میزهای گرانیتی و کوارتز ، میزهای کورین در برابر گرما ، لکه و خراش مقاوم هستند. آنها همچنین غیر متخلخل هستند ، بنابراین هرگز نیازی به بستن آنها نخواهید داشت. علاوه بر این ، Corian مزیت اضافه شده ای برای داشتن گواهینامه کوثر دارد. برخلاف گرانیت ، میز کانتور همچنین می تواند خطوط و حوضه های Corian را به طور کامل ادغام کند تا یک سطح بصری صاف ایجاد کند.

با این حال ، Corian همچنین دارای اشکالاتی است. مقاوم در برابر حرارت است ، اما فقط تا 212 درجه فارنهایت است. درجه حرارت بالا به متر شما آسیب می رساند ، بنابراین شما همیشه نیاز دارید که از محل کار Corian در برابر اشیاء گرم محافظت کنید. همچنین ، مانند کوارتز ، برخی از افراد ظاهر طبیعی گرانیت را بر ظاهر یکنواخت و مداوم Corian ترجیح می دهند. میزهای کاری Corian فقط در رنگها و الگوهای محدود موجود است که برخی از آنها دوست ندارند.

با توجه به این مزایا و معایب ، اکنون شما به اطلاعاتی که برای انتخاب کانتر آشپزخانه مناسب برای خانه خود نیاز دارید مسلح هستید. برای دیدن نمونه ها و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقق رویای تانک های سنگی زیبا ، از نمایشگاه سالن سنگی محلی یا نصب شده خود دیدن کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا