دنیای وب

نحوه استخدام مشاور بازاریابی اینترنتی

کار با یک مشاور بازاریابی دیجیتال برای اولین بار به دلیل عوامل مختلفی که باید در نظر گرفته شود می تواند یک چالش باشد. آیا آنها تجارت یا محصولات شما را درک می کنند؟ آنها با شما و تیم شما چگونه کار می کنند؟ آیا آنها آنچه را که قول داده اند تحویل می دهند و آیا در دسترس آنها خواهد بود؟

اینها همه سؤالهای مهمی است که می خواهید به آنها پاسخ دهید و با انجام برخی اقدامات دقیق ، مطمئناً فرد مناسبی را برای تجارت خود پیدا خواهید کرد.

در اینجا 9 نکته را باید در هنگام استخدام مشاور دیجیتال مارکتینگ در نظر بگیرید:

1. تجربه آنها چیست؟

انواع مختلفی از مشاوران بازاریابی اینترنتی وجود دارد که در بخشهای مختلف مشغول به کار هستند و شما باید اطمینان حاصل کنید که شخصی که استخدام می کنید در زمینه شما تجربه ای دارد. به عنوان مثال ، یک بازاریاب B2B مهارت ها و تجربیات متفاوتی را از افرادی که در بخش خرده فروشی مصرف کننده دارند ، خواهد داشت.

بنابراین ، این نکته مهمی است که باید در نظر داشته باشید و باید مطمئن شوید که آنها ماهیت تجارت شما ، روندهای صنعت و اهداف شما را درک می کنند.

2. در گذشته با چه کسی کار کرده اند؟

از مراجعین قبلی برای مراجعات بخواهید و لیست کامل مشتریانی که با آنها کار کرده اند را بررسی کنید. این باید شواهدی از تجربیات آنها به شما نشان دهد زیرا اگر با شرکتهای مشابه کار می کنید وضعیت خوبی دارید.

3. آنها در چه بخش هایی کار کردند؟

برخی بخش ها با هم همپوشانی دارند و یک مشاور بازاریابی اینترنتی که در بخش خدمات B2B فعالیت می کند ، احتمالاً مهارت های ارزشمندی را برای بخش خدمات مصرف کننده به ارمغان می آورد. این بدان دلیل است که بسیاری از مشکلات در مورد ماهیت خدماتی مانند نامحسوس بودن و مصرف در زمان تولید بسیار مشابه هستند.

4- آیا آنها یک کارمند مستقل یا آژانس بازاریابی هستند؟

با دسترسی جهانی به اینترنت و سرعت سریع اتصال ، کار با مشتریان و شرکای مختلف در سراسر جهان بسیار آسان تر شده است. به عنوان مثال ، یک مترجم مستقل SEO در هند می تواند همان خدمات یا حتی خدمات بهتری را نسبت به بازاریاب محلی ارائه دهد.

این امر همچنین به وب سایتهای مستقلی مانند People Per Hour و Elance که هزاران بازاریاب ثبت نام شده دارند خدمات عالی ارائه داده اند. سیستم های طبقه بندی و نقد و بررسی در این سایت ها همچنین انتخاب مهارت یک کارمند مستقل با مهارت های لازم را آسان می کند.

دو گزینه دیگر شامل استخدام بازاریاب دیجیتال یا استخدام آژانس با طیف گسترده ای از مهارت ها و تیمی از متخصصان است که می توانند در ایجاد کمپین های آنلاین ، نوشتن تبلیغات دیجیتالی ، بازاریابی ایمیل ، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر کمک کنند.

5- آنها کجا مستقر هستند؟

اگر تصمیم دارید با یک کارمند مستقل کار کنید ، برای گفتگو در مورد استراتژی ، ملاقات چهره به چهره مفید است. به این ترتیب شما یک رابطه قوی تر برقرار خواهید کرد و اطمینان حاصل می کنید که در همان صفحه در مورد برنامه های کاری خود قرار دارید.

6. چه مدارکی را کسب می کنند؟

دیپلم یا دیپلم در بازاریابی شروع خوبی است ، اما لازم نیست به خصوص در دنیای اینترنت که تخصص و مهارت فنی از اهمیت بیشتری برخوردار است. با این وجود داشتن مهارت های اساسی در بازاریابی برای تحقیقات بازار ، استراتژی تحلیل مشتری و رقبا و سایر مهارت های آموخته شده در دانشکده ها و دانشگاه ها بسیار مهم است.

7. آیا آنها بررسی آنلاین دارند؟

اگر قصد دارید با یک کارمند یا آژانس مستقل کار کنید ، آنها به احتمال زیاد بررسی هایی را که در گذشته انجام داده اند ، بررسی خواهند کرد. این بررسی ها را بررسی کنید تا بدانید مشتریان دیگر در مورد مهارت های خود ، اخلاق کار ، تجربه ، زمان پاسخگویی و غیره چه گفته اند. همچنین ، اگر می توانید مراجعین قبلی را دریافت کنید ، در تصمیم گیری برای شما بسیار مفید خواهد بود.

8- هزینه خدمات خود را چه می پردازند؟

استخدام یک مشاور باید برای تجارت شما مقرون به صرفه باشد و مهم نیست که چقدر جذاب باشد ، اگر نتوانید هزینه های آن را بپردازید ، بهتر است در جای دیگر جستجو کنید. مترجمان آزاد در مکان های مقرون به صرفه مانند Elance در دسترس هستند ، اما این سایت ها برای پروژه ها و تکالیف یک طرفه مناسب تر هستند.

9- آیا چاپ شده یا منتشر شده است؟

این به اندازه سایر نکات مهم نیست زیرا بسیاری از کارشناسان بازاریابی هستند که مقاله یا کتاب چاپ نکرده اند. البته یک پزشک شناخته شده بازاریابی به عنوان یک متخصص و در حال پست گذاشتن جایزه ای برای دیگران است ، زیرا آنها دانش عمیقی در حوزه خود نشان داده اند و به آنها احترام می گذارند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا