دنیای وب

نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی اینترنتی

اگر تاکنون سؤال کرده اید که چگونه می توانید یک استراتژی بازاریابی اینترنتی ایجاد کنید ، این پست راهنمایی روشنی درمورد شروع کار ، تحلیل و چگونگی دستیابی مشتریان به سایت شما یا سایت های رقبا ارائه می دهد.

اولین مکان برای شروع استراتژی بازاریابی آنلاین ، تجزیه و تحلیل بازار آنلاین است. این فرایند همچنین به شما کمک می کند تا شرکا و وابستگان بالقوه ای را که می توانند محصول شما را تبلیغ کنند و طیف بالقوه اصطلاحات جستجو را که ممکن است در یک تبلیغات تبلیغاتی با پرداخت هر کلیک (PPC) خریداری کنید ، شناسایی کنید ، شناسایی کنید.

در اینجا مناطق اصلی شما باید با دقت در مکان بازاریابی خود تحقیق کنید:

قسمت مشتریان

ممکن است فکر کنید این مسئله واضح است ، اما لازم است در مورد هر بخشی از محصول یا خدمات خود که مصرف می شود فکر کنید و رفتارهای خرید خود ، خرید رانندگان ، تصمیم گیرندگان بالقوه و کانالهای رسانه ای آنلاین را با چه مواردی درک کنید.

نمونه ای از تقسیم مشتری در یک شرکت خدمات تجاری می تواند موارد زیر باشد:

• خود اشتغالی یا خود اشتغالی

• معامله گران تنها

شراکت

شرکت های محدود با کمتر از 10 کارمند

شرکت های محدود با بیش از 10 کارمند

هریک از این اقدامات همانطور که در ابتدا گفته شد رفتارها و رانندگان متفاوتی خواهد داشت. شما همچنین ممکن است بخواهید در مورد چگونگی درک اینترنت از این بخش ها ، سبک زندگی آنها ، جمعیتی و غیره فکر کنید.

هر بخش از مشتریان خود را لیست کنید و سعی کنید آنها را تا حد امکان طبقه بندی کنید.

موتورهای جستجوگر مورد استفاده در بازار شما

لیستی از همه موتورهای جستجوگر مرتبط در بازار خود تهیه کنید. معمولاً شرکتهای بزرگ گوگل ، بینگ و یاهو هستند. اگر یک تجارت جهانی دارید ، باید لیستی از موتورهای جستجوگر اصلی را در منطقه هایی مانند بایدو ایجاد کنید که موتور اصلی جستجو در چین و Yandex در روسیه است.

هنگامی که لیستی از موتورهای جستجوگر محبوب را تهیه می کنید ، توصیه می شود محبوب ترین و مهم ترین عبارات کلمات کلیدی موجود در بازار و مخاطب هدف بالقوه را برای هر کلمه کلیدی و عبارات کلیدی در نظر بگیرید.

با توسعه مشاغل خود به صورت آنلاین ، پیگیری میزان ترافیک وب سایت شما برای کلمات کلیدی و عبارات خاص در برابر پتانسیل بازار نیز مفید است.

اگر مانند بسیاری از شرکت ها باشد ، Google موتور جستجوی بزرگی است که مورد استفاده بازار شماست ، بنابراین Google Keyword Planner می تواند به تعیین محبوبیت کلمات کلیدی و عبارات خاص کمک کند. این ابزار همچنین ایده هایی را در مورد هرگونه شکاف در راهنمای کلمه کلیدی به شما ارائه می دهد زیرا این ابزار همچنین بر اساس برخی فیلترهای ساده ، مانند محصول یا نوع خدمات ، URL صفحه فرود ، بخش بازار ، وب سایت و غیره ایده های کلمات کلیدی را برای شما ایجاد می کند.

همچنین ارزش ردیابی تعداد بازدیدکنندگان در جستجوی نام تجاری و نشانی اینترنتی شما را دارد. این شواهد خوبی از قدرت برند شما و وفاداری مشتری است ، به عنوان مثال در بخش بیمه شخصی ، بسیاری از مشتریان به جای وارد کردن یک اصطلاح خاص مانند “بیمه ماشین ارزان” به سادگی نام سایت مقایسه مورد نظر خود را جستجو می کنند.

مشارکتهای بالقوه آنلاین و منابع ترافیکی

ممکن است وب سایتهای زیادی در بازار شما وجود داشته باشند که بتوانند به صورت رایگان و یا از طریق تبلیغات پرداخت شده به سایت شما مراجعه کنند یا به عنوان یک شرکت وابسته پرداخت شده عمل کنند زیرا در ازای هر فروش ، آنها را با درصد کمیسیون به آنها پاداش می دهید.

مشاغل مختلف در بخش خود را در دسته های زیر لیست کنید:

  • وضعیت سایتهای خبری و رسانه های تخصصی

لیست تمام سایت های خبری و رسانه ای که ممکن است مخاطبان مورد نظر در معرض آن قرار گیرند. برای برخی از مشاغل ، رسانه های اصلی ممکن است برای برخی از شرکت های دیگر مناسب باشد که ممکن است بسیار مناسب باشد و فقط توسط بخش های مشتری شما دنبال می شود.

پس از پایان کار ، برای تنظیم جلسه با سردبیران تماس بگیرید. ممکن است زاویه های مختلفی برای در نظر گرفتن شغل شما (بسته به بودجه شما) وجود داشته باشد ، مانند تبلیغات پرداخت شده ، مزیت بر روی محصول خود یا اینکه اگر در زمینه خود متخصص باشید ، ممکن است فرصتی برای شما وجود داشته باشد که مقاله خود را بنویسید و حتی هنگامی که انتشار خود به برخی از مشاوره ها نیاز دارد ، متخصص شوید.

  • نهادهای تجاری یا انجمنهای صنفی

بسته به بخش شما ، ممکن است تعدادی از انجمن های صنفی یا صنفی در بازار هدف خدمت کنند. هنگام تهیه لیست خود ، هرگونه امکان تبلیغ ، سرمقاله و غیره را همانطور که قبلاً در اخبار فوق ذکر شد ، در نظر بگیرید. علاوه بر این ، اتحادیه تجارت یا صنعت ممکن است در ازای مشارکت وابسته و یا نوعی خدمات ارزش افزوده برای اعضای خود مانند تخفیف ، محصول یا خدمات سفارشی ، به یک مروج ارزشمند تجارت شما تبدیل شود.

  • کانال های رسانه های اجتماعی

توصیه می کنم که در بین محبوب ترین کانال های رسانه های اجتماعی به جستجوی مشتریان فعلی و بالقوه خود بپردازید و کانالهایی را که مشتریان در آن فعال هستند ، ثبت کنید ، به عنوان مثال آیا مشتریان خود را از طریق Facebook ، Twitter ، LinkedIn ، YouTube و غیره ثبت کنید. اگر بتوانید با محبوب ترین کانال هایی که مشتریان شما استفاده می کنند آشنا شوید ، این به احتمال زیاد بازتاب فعالیت های بازاریابی آنلاین شما در همان کانال ها خواهد بود.

اگر در حال تجارت با مشاغل هستید ، قطعاً ارزش این را دارد که LinkedIn را برای تعامل و آینده نگری در نظر بگیرید ، بنابراین ممکن است تعجب کنید که چند مشتری تجاری از این کانال استفاده می کنند. LinkedIn یک ابزار فروش مفید است که در آن می توانید گروهی از تصمیم گیرندگان را توسعه داده و از طریق ایمیل به آنها معرفی کنید تا خود را بعلاوه بیشتر معرفی کنید. این یک موضوع گسترده است و به خودی خود در مشاغل آینده پوشش داده می شود.

  • سایتهای مقایسه

سایت های مقایسه قیمت در بسیاری از بخش های مختلف از جمله فروشگاه پول برای محصولات خدمات مالی ، بیمه Gocompare ، uSwitch انرژی و ارتباطات ظاهر می شوند. اگر خدمات مقایسه‌ای در بخش شما وجود دارد ، مطمئناً در مورد افزودن محصول خود روی آن فکر کنید زیرا احتمالاً شما می توانید مقدار زیادی از ترافیک جستجو را در بخش خود کنترل کنید. سایت های مقایسه به طور کلی برای هر فروش پرداخت می شود ، اما سایت های بسیاری نیز وجود دارد که به ازای هر سرب ارسال شده به تجارت شما پرداخت می شود.

  • شرکتهای تابعه تخصصی

شرکت های وابسته بازپرداخت کمیسیون یا مبلغی از تجارت را که بازدید می کند نشان می دهد. این منبع مهمی برای مشتریان است و شما باید روابط بین آنها را با بیشترین تعداد ممکن درنظر بگیرید – اینها می توانند وبلاگ نویسان و شرکتهای دیگری باشند که در بخش شما فعالیت می کنند اما رقابت نمی کنند ، افرادی که در بخش شما و برخی کانالهای دیگر قبلاً از آنها یاد می کنند.

اگر تجارت شما حاوی یک محصول دیجیتالی مانند نرم افزار یا برنامه های کاربردی یا نحوه هدایت آن است ، همچنین ممکن است لیست این محصول به عنوان یک محصول در شبکه های وابسته مختلف مانند ClickBank مفید باشد. در جایی که اعضای آنها می توانند محصول شما را برای کمیسیون در صورت مناسب برای آنها تبلیغ کنند.

  • وبلاگ نویسان و انجمن ها

اینها معمولاً افراد هستند اگرچه برخی از وبلاگ های مرجع اصلی اغلب به عنوان مشاغل با بسیاری از سهامداران فعالیت می کنند. برخی از وبلاگ های حرفه ای ممکن است ماهانه صدها هزار یا حتی میلیون ها بازدید کننده داشته باشند به عنوان مثال ، در زمینه بازاریابی و فناوری دیجیتال ، Mashable.com دارای چندین میلیون خواننده است و ارزش آن صدها میلیون دلار است.

یافتن وبلاگ نویسان در فضای شما می تواند بسیار آسان باشد ، به سادگی Google را باز کنید و وبلاگ های “نام بخش” را بنویسید و لیستی از آنها ظاهر شود. به چند مورد از آنها نگاهی بیندازید و به زودی احساس خواهید کرد که تعداد آنها در بازار با توجه به تعداد پستهایی که دارند ، چقدر منظم هستند و چند اظهار نظر دارند.

شما همچنین می توانید از همین فرآیند برای یافتن انجمن های آنلاین استفاده کنید که ممکن است در جمع افراد برای گفتگو در مورد بخش ، بررسی محصولات ، به اشتراک گذاشتن ایده ها و غیره در خدمت بخش شما باشد.

من مطمئناً دوست دارم پیدا کردن و تعامل با وبلاگ نویسان و انجمن های اصلی را پیشنهاد کنم. با اظهار نظر در مورد بلاگ ها و موضوعات انجمن می توانید این کار را به صورت رایگان انجام دهید اگرچه آنها با اظهارنظر با اطلاعات مفید یا اضافه کردن سؤالات اضافی ، به آنها ارزش افزوده می دهند. این وبلاگ ها اغلب به شما امکان می دهند تا لینک وب سایت خود را به امضا یا نماد خود اضافه کنید ، بنابراین وقتی نظر خود را ارسال می کنید یا مارک خود را ارسال می کنید ، تحت پوشش قرار می گیرید و ممکن است منجر به مراجعه به وبلاگ شما شود.

فقط بخاطر داشته باشید که همیشه قبل از تعامل به ارزشهایی که اضافه می کنید فکر کنید و نظر شما می تواند ده ها هزار نفر را در جای شما ببیند و مخاطبان فقط رشد می کنند. به عنوان مثال ، چند سال پیش برای وبلاگ نویسی یک پست وبلاگ نوشتم و بیش از 35000 بازدید دریافت کرده ام و این تعداد همچنان به طور پیوسته در حال رشد است. تمام هزینه من چند ساعت نوشتن است.

پس از جمع آوری لیست های خود ، شروع به گرفتن تصویری واضح از آنچه که بازار آنلاین شما شبیه است ، می کنید. سپس من با استفاده از ابزار رایگان رایگان زیر به هریک از وب سایت های مختلف ذکر شده در هر دسته پیشنهاد می کنم:

  • Sharedcount.com – اگر به سایت بروید و URL را تایپ کنید ، به شما می گوید که چه تعداد از پست های اجتماعی و دوست داشتن وب سایت از طریق کانال های اجتماعی اصلی انجام می شود.
  • رقابت – که به شما تعداد منحصر به فرد بازدید کنندگان و رتبه بندی یک وب سایت خاص را نشان می دهد.

هر دوی این ابزارها نشانگر خوبی از کیفیت شریک بالقوه بر اساس سطح درگیری و بازدیدهای تحقیقاتی می باشد.

امیدوارم این پست برای شما مفید بوده باشد و به محض اینکه شروع به تدوین استراتژی بازاریابی آنلاین کنید ، از هر گونه بازخورد استقبال می کنم.

اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، لطفاً برای دریافت به روزرسانی در پست های آینده در وبلاگ من مشترک شوید.

بازاریابی دیجیتال مبارک!

غارت

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا