دنیای وب

نحوه ساخت یک برند در اینترنت

سر جورج بوچامپ پدر گیتارهای برقی بود. این قدیمی ترین تولید کننده گیتار برقی در صنعت بود. وقتی شروع به ساخت گیتار کرد ، فهمید که نام خانوادگی وی به اندازه کافی جذاب نیست که بتواند مارک را بفروشد. او به یک اسم جذاب نیاز داشت که باعث شود برند وی فروش شود. او برای این کار نام بهترین دوست و شریک زندگی خود Rickenbacker را انتخاب کرد. شرکت Ro-Pat-In و Electro String برند خود را زودتر انتخاب کردند.

ریکن بکر در آن زمان یک نام خانوادگی شناخته شده بود. سر جورج احساس كرد كه انتخاب چنین نام تجاری مشهور برای تجارت متزلزل او سودمند خواهد بود. او کاملاً درست بود. نامی که 80 سال پیش انتخاب شده ، میراثی است. این مترادف با صنایع دستی و کلاس است. او به سمبل موسیقی و بسیاری از هنرمندان در سراسر جهان تبدیل شد

نام های مختلف تجاری

یک نام تجاری می تواند یک تجارت را ایجاد یا شکسته کند. گلدستار یکی از تولید کنندگان پیشرو در جهان لوازم خانگی با کیفیت عالی بود. دومین صادر کننده بزرگ کره جنوبی در این گروه قرار داشت. GoldStar بقیه گروه را از چند طریق متفاوت کرد. این سمبل عظمت ، تعالی و ارزش های تجاری غیرقابل تصور است. این خود را از مارک های دیگر متمایز می کند زیرا محصولات باکیفیت و با قیمت های بسیار اقتصادی تولید می کند.

در سال 1995 یک بحران مالی بزرگ در آسیا رخ داد. فروش این شرکت با افت قابل توجهی روبرو بوده است. این شرکت بخش بزرگی از بازار خود را نسبت به شرکت های جدیدتری که محصولات با قیمت پایین تری ارائه می دهند ، از دست داد. شرکت با سقوط مانع نشد. آنها استراتژی برند خود را مورد بازنگری قرار دادند و به شرکت خود “ستاره طلایی خوش شانس” تغییر نام دادند و با یک احساس دوباره وارد بازار شدند. نام تجاری اختصاری “LG” نسبت به نسخه قبلی خود جذاب تر و ظریف تر به نظر می رسد. این فضا را برای خودش در بازار بین المللی بازآفرینی کرد. ال جی ادعا می کند که استراتژی تغییر نام تجاری آن برای دستیابی به طاقچه در بازار طراحی نشده است. آنها همچنین می خواستند در بازار غربی غرفه شوند.

مارک ها و انجمن ها

برندسازی مانند خلق شخصیت از ابتدا. شما وظیفه دارید چهره ، شخصیت ، رفتار و غیره به او بدهید. شخصیتی که به یک مارک می دهید به چیزی تبدیل می شود که افراد از آن برند یاد می کنند. مواقعی وجود دارد که طراح گرافیک نقش اساسی در ایجاد برند دارد. نام ، آرم ، رنگ بندی و غیره نقش مهمی در شکل دهی به برند دارد. در مرحله اول ، انتخاب نوع تصویری که می خواهید برند شما به تصویر بکشد ، برای شما مهم است.

اگر از نماد sans-serif برای آرم خود استفاده می کنید ، اگر در ساخت و یا برخی از سرویس های سطح بالا هستید ، یک تصویر رسمی و بزرگ را به تصویر می کشید. خطوط طراحی و تزئین شده معمولاً با طراحان یا صنعت عروسی در ارتباط هستند. اگر از حباب های مجعد استفاده می کنید ، یک برند جوان هستید. Neon Green رنگی است که معمولاً با خدمات وب مرتبط است.

مارک های آنلاین

اینترنت به روشی ارزان برای بازار تبدیل شده است. امروزه تقریباً همه مارک ها حضور آنلاین دارند. در نتیجه ، شما باید یک نام یا لوگوی بسیار جذاب متمایز از جمعیت داشته باشید. از آنجا که نام تجاری آنلاین محدود به یک موقعیت جغرافیایی خاص نیست ، باید نام و نشان شما در سطح جهانی جذاب باشد. از اسامی در یک زبان منطقه ای استفاده نکنید. معمولاً افراد نامهایی را به یاد نمی آورند که برایشان معنی ندارد. انگلیسی ترجیح داده می شود. این یک زبان جهانی است. از هیچ یک از این نمادها استفاده نکنید که ممکن است به احساسات مذهبی هر طبقه یا جامعه خاص آسیب برساند.

علامت تجاری

Brandfirping موضوعی است که در طی سالیان متمادی نظرات بسیاری از کارشناسان بازاریابی دارد. برخی از کارشناسان احساس می کنند که این مارک باعث می شود تا این برند جزء لاینفک زبان روزانه ما باشد. در صورت عدم موفقیت مارک تجاری ، بازخرید مارک تجاری بیشتر است. تا حدود ده سال پیش ، بازاریابان این ایده را کاملاً رد کردند. به آنها دلیل خاصی داده نشد. Brandverbing یک عمل قدیمی است. این عمدا توسط برخی بازاریابان هوشمند ایجاد نشده است. در طول سالها تکامل یافته است. مصرف کنندگان صرفاً مسئول ایجاد فرهنگ برند هستند.

یکی از نمونه های متداول یک مارک “Google it!” مردم به جای گفتن جستجو برای اطلاعات خاص در Google ، کوتاهترین مسیر را طی می کنند.

لنون رمزی دنیای راک اند رول غربی است. نام او به یک مارک نمادین تبدیل شده است “Lennonized it” راهی دیگر برای گفتن این است که شما چیزی را در راک اند رول خوانده اید. Brandverbing تنها زمانی مناسب است که در یک بازه زمانی ساخته شود. موتور جستجوی محبوب بینگ برای جرم و جنایات آمریکایی مبلغ هنگفتی را برای جایگزین کردن گوگل به عنوان یک برند محبوب پرداخت کرد. نتوانست این کار را انجام دهد.

بازاریابی شفاهی با Brandverbing

Brandverbing وقتی صحبت از بازاریابی شفاهی است شگفتی می کند. بحث شفاهی احتمالاً قدیمی ترین شکل شناخته شده از بازاریابی است که در آن مردم برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود به مشتریان قدیمی وفادار اعتماد می کنند. کارشناسان برند همیشه نامهای جذاب و به راحتی به خاطر می آورند. آنها همچنین نام های کوتاه تر را به نام های طولانی و پیچیده ترجیح می دهند. هیچ مارکی تاکنون بدون بازاریابی شفاهی مناسب موفق نبوده است. صرف نظر از اندازه برند ، به سهم خود در تبلیغات کلامی نیاز دارد. تبلیغات منفی واقعا می تواند یک برند را رها کند. برندسازی و بازاریابی شفاهی همیشه دست به دست هم می دهند.

در اختیار داشتن نام های تجاری طنز

برندسازی بیش از حد می تواند مشکل باشد. در همه موارد کار نکرد. یکی از ده مارک تجاری در این استراتژی بازاریابی موفق بوده است. راه عالی دیگر برای دستیابی به موفقیت بزرگ برای برند شما استفاده از شوخ طبعی در نام تجاری خود است. عنصر طنز این برند باعث می شود که افراد این نام را به خاطر بسپارند. صدها مارک در سراسر جهان نام های خنده دار و هوشمندی را برای مارک های خود امتحان می کنند. در خود کالیفرنیا بیش از شصت مارک از عنصر طنز استفاده می کنند. برخی از محبوب ترین مارک ها فرار از پیتزا نیویورک و 99 بطری آبجو در دیوار است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا