دنیای وب

نحوه کاهش تقلب با استفاده از نرم افزار آموزش الکترونیکی

تقلب و عدم صداقت دانش آموزان مشکلی است که از ابتدای آموزش رسمی گریبانگیر معلمان شده است و به نظر می رسد این مساله برای سنین بعدی نیز ادامه داشته باشد. ثابت شده است که این مشکل خاص به طور شگفت انگیزی پایدار است و برای غلبه بر آن دشوار است. خوشبختانه ، ظهور فن آوری های جدید تعدادی از ویژگی ها و مکانیسم های مفید را در اختیار ما قرار می دهد که می توانند معلمان و مربیان را در مواجهه با این مشکل یاری دهند ، مادامی که آنها مایل به استفاده از آن باشند.

برای پاسخ به این سوال که چگونه برنامه های آموزش الکترونیکی به ما کمک می کند تا موارد تقلب را در هر شرایط آزمایشی از بین ببریم یا حداقل کاهش دهیم ، ابتدا باید علل آن و شرایط تسهیل کننده آن را بشناسیم. به سادگی ، باید بررسی کنیم که چگونه و چرا این اتفاق می افتد.

چگونه دانش آموزان در آزمون ها تقلب می کنند؟

مدرسان و بازرسان امروز بیش از هر زمان دیگری باید با تکنیک های تقلب خلاقانه و همه کاره کنار بیایند. بعضی از دانش آموزان هنوز هم برای جلوگیری از معاینه امتحان کنندگان ، به روشهای سنتی ثابت شده مانند نوشتن یادداشت های تخت و پنهان کردن آنها از شخص خود ، گاهی حتی در مکان های صمیمی اعتماد می کنند. برخی دیگر از شاهکارهای عصر اطلاعات استقبال کرده و روشهای جدید و بی نظیری را برای تقلب پیدا کرده اند. یک پست در شبکه های اجتماعی Quora نشان داد برخی از روش های ابتکاری دانش آموزان برای دستیابی به امتیازات بالا برای تقلب در امتحانات است. جوهر نامرئی ، خودکارهای توخالی و نوشتن جواب برچسب های بطری آب در داخل از ابتکاری ترین ایده هاست. پیچیده تر از چاپ چاپ برچسب بطری آب و جایگزینی متن اصلی با تختخواب ، گوش های گوشتی رنگ عملاً قابل مشاهده نیستند ، مگر اینکه خیلی نزدیک باشید و ماشین حساب با عملکرد حافظه. علاوه بر همه اینها ، تلفن های هوشمند و ساعت هایی که به اینترنت بی سیم دسترسی دارند تمام اطلاعات لازم برای قبولی در آزمون را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

یکی از نمونه های بسیار افراطی توسط The Telegraph در ماه مه سال 2016 گزارش شد. آرتیت اورآیرات ، رئیس دانشگاه Rangsit ، تایلند اعلام کرد که از زمان کشف دستگاه های پیشرفته تقلب ، نزدیک به 3000 دانشجو باید در آزمون ورودی دوباره شرکت کنند. به طور مشخص ، سه دانش آموز عینکی با دوربین های بی سیم داخلی داشتند که از آنها برای گرفتن عکس برای آزمون استفاده می کردند و آن را برای گروهی از شرکت کنندگان ارسال می کردند ، سپس آنها جواب ساعت های هوشمند خود را ارسال می کردند.

چرا دانش آموزان تقلب می کنند؟

دانش آموزان در صورت تقلب گرفتار عواقب ناگواری می شوند و در بهترین حالت بلافاصله در این آزمون رد می شوند. در بدترین حالت ممکن است اخراج شوند. با این حال ، تحقیقات نشان می دهد که خیره کننده 60 تا 70 درصد از دانشجویان دانشگاه کلاهبرداری را قبول می کنند. باید سال شود که چرا کسی این همه تلاش می کند و مجازات های جدی را به خطر می اندازد وقتی که تمام وقت و تلاش صرف یادگیری می شود. پاسخ ساده است. یک نقص ذاتی در سیستم آموزشی ما وجود دارد که برای تأکید بر اهمیت نمرات بالاتر به جای یادگیری واقعی ، تکامل یافته است. دانش آموزان و معلمان به طور یکسان احساس می کنند که با یادآوری فرایند یادگیری ، آینده فرد به معدل او بستگی دارد. دانشجویان دیگر در حال تحصیل برای کسب دانش در مورد موضوع نیستند. آنها یاد می گیرند که چگونه در امتحانات قبول شوند. هدف از این آزمون دیگر ارزیابی پیشرفت فرد نیست ، بلکه قبولی در آزمون به خودی خود به یک هدف تبدیل شده است. هنگامی که دانش آموزان این طرز فکر را در پیش می گیرند ، به راحتی می توان فهمید که چرا آنها آماده هستند تا هر کاری را برای شکست دادن آزمون انجام دهند ، به ویژه اگر احساس ناامیدی یا عقب ماندن داشته باشند.

تغییر شیوه مشاهده نمرات و تست تنها راه از بین بردن تقلب به طور کامل است. تغییر دیدگاه همه در مورد تست بسیار مهم است ، اما این یک فرایند طولانی و طاقت فرسا خواهد بود ، بنابراین بیایید نگاهی به آنچه اکنون می توان انجام داد ، بیاندازیم.

چگونه می توان از تقلب در هنگام امتحانات در کلاس جلوگیری کرد؟

تقلب و عدم صداقت دانش آموزان مشکلی است که از ابتدای آموزش رسمی گریبانگیر معلمان شده است و به نظر می رسد که این مسئله برای سنین بعدی نیز ادامه داشته باشد. ثابت شده است که این مشکل خاص به طور شگفت انگیزی پایدار است و برای غلبه بر آن دشوار است. خوشبختانه ، ظهور فن آوری های جدید تعدادی از ویژگی ها و مکانیسم های مفید را در اختیار ما قرار می دهد که می توانند معلمان و مربیان را در مواجهه با این مشکل یاری دهند ، مادامی که آنها مایل به استفاده از آن باشند.

برای پاسخ به این سوال که چگونه برنامه های آموزش الکترونیکی به ما کمک می کند تا موارد کلاهبرداری را در هر مورد آزمایشی از بین ببریم یا حداقل کاهش دهیم ، ابتدا باید علل آن و شرایط تسهیل کننده آن را بشناسیم. به سادگی ، باید بررسی کنیم که چگونه و چرا این اتفاق می افتد.

وارد برنامه آموزش الکترونیکی شوید

اثربخشی برنامه های آموزش الکترونیکی به سطح رویه های اجرا شده بستگی دارد ، اما به طور کلی آنها مزایای زیادی نسبت به رویکرد سنتی دارند. بیشتر مزایا مربوط به کارایی و اقتصاد سیستم های یادگیری الکترونیکی است. ایجاد محیط های یادگیری مجازی و تالارهای گفتگو در مورد درس ها و ارائه بازخورد در زمان واقعی و بینش دوره ای به دانشجویان ، یک تجربه یادگیری همزمان و ناهمزمان را امکان پذیر می کند ، به همه اجازه می دهد تا با سرعت خود مطالعه کنند. این می تواند فوریت قبولی در آزمون را خنثی کند و تقلب را کاملاً منسوخ کند. از همه مهمتر ، امتیازدهی در این زمینه بسیار سریعتر است ، زیرا همه کارها به صورت الکترونیکی انجام می شود و این بدان معناست که احتمال خطای انسانی نیز بسیار کمتر است.

در بازار می توانید چندین محیط یادگیری مجازی خوب با ویژگی هایی مانند تست ساز ، پاسخ ساز و دسترسی محدود به آدرس های خاص IP پیدا کنید. اما فقط تعداد کمی از آنها دارای ویژگی های داخلی مانند Complex Problem Wizard هستند که یک ویژگی منحصر به فرد است که برای ایجاد س questionsالات از طریق کدگذاری قابل برنامه ریزی است. همچنین می تواند به منابع خارجی و API ها متصل شود و از داده های آنها برای ایجاد انواع منحصر به فرد مشکلات استفاده کند. یکی از این VLE ها است فصل 2020.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا