دنیای وب

نظریه پهنای باند

باند پهن چیزی نیست جز سیگنال ارتباطی با دامنه فرکانس بیشتر. این واژه به عنوان کاربردی از مهندسی رادیو شکل گرفت اما این کلمه توسط سازمانی معروف به Media One رواج یافت. این کار با عنوان معرفی انتقال سریع پرسرعت در شبکه ای از رایانه های متصل به عنوان یک تبلیغ در سال 1996 آغاز شد. امروزه باند پهن به بخشی اساسی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است.

این سیگنال های ارتباطی توسط سیستم های تلفنی آنالوگ استفاده می شود. این سیستم های آنالوگ چیزی جز خط تلفن ما نیستند که از طریق امواج آنالوگ ارتباط برقرار می کنند. از آنجا که رایانه سیگنال های دیجیتال را می فهمد و می خواند ، برای تبدیل سیگنال های آنالوگ به دیجیتال و بالعکس از دستگاه پهن باند استفاده می شود. این دستگاه به عنوان مودم شناخته می شود. اتصال باند پهن بدون مودم و روتر امکان پذیر نیست.

روتر چیزی نیست جز دستگاهی که سیگنال های خاص را به شبکه های خاصی هدایت می کند. اتصال پهنای باند نشان دهنده معجزه سرور و مشتری است. پهنای باند به سه عنصر نیاز دارد که بدون آن اتفاق نمی افتد. این موارد یک خط تلفن ، یک مودم و یک رایانه است. برخلاف ارائه دهنده خدمات اینترنت ، برای انتقال خدمات ارتباطی به مشتری به سرورها و روتر نیاز دارد و هیچ کس دیگری نیست که از پهنای باند استفاده کند.

فن آوری ارتباطات از راه دور به رونق ارزش های ارتباطی تبدیل شده است که طیف رسانه ها را تقویت کرده است. این امر به ما این امکان را داده است که در کمترین زمان مقدار زیادی داده را انتقال دهیم و هیچ مسیری را به صورت آنلاین باز نکرده ایم. پورتال های اشتراک داده مانند YouTube بدون پهنای باند گسترده تر امکان پذیر نیست.

YouTube فیلم ها را در پایگاه داده خود میزبانی می کند و فیلم های بدون پهنای باند محدود نمی توانند ذخیره شوند. بدون سطح بالایی از خدمات باند پهن ، درگاه های اجتماعی مانند FaceBook و MySpace به صورت آنلاین وجود ندارند. این قطعاً یک موفقیت انقلابی در عرصه IT و مخابرات بوده است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا