دنیای وب

نمی توانید ایمیل ارسال کنید؟ ممکن است در لیست سیاه قرار بگیرید

هنگامی که مشتریان میزبان وب قادر به دریافت ایمیل از یک فرستنده خاص نیستند ، آنها با عصبانیت با ما تماس می گیرند تا متوجه شوند مشکل چیست. بیش از 90٪ از موارد ، دامنه ، آدرس ایمیل یا آدرس IP فرستنده به عنوان منبع ناخواسته شناخته شده در لیست سیاه قرار دارد و توسط سرور نامه مسدود می شود تا از ارسال ایمیل جلوگیری کند. مشکل با حساب ایمیل فرستنده است که می تواند شامل مشکلات نام دامنه ، DNS ، آدرس IP یا حتی محتوای ایمیل باشد. هدف این مقاله این است که به فرستندگان ایمیل بفهماند که چرا ایمیل های آنها به دلیل لیست سیاه از بین می رود و چگونه می توان مشکل را حل کرد تا پس از قرار گرفتن در لیست سیاه ارسال نامه های عادی از سر گرفته شود.

میزبان بد

اگر سرور نامه میزبان وب یک سرور رله باز باشد ، یعنی به هر کسی اجازه می دهد بدون اینکه کاربر قانونی بودن آن را تأیید کند نامه ارسال کند ، بنابراین این سرور ایمیل به سرعت مورد سو استفاده قرار گرفته و در لیست سیاه قرار می گیرد. ارائه دهندگان میزبانی تازه کار که با پیکربندی سرور نامه خود آشنایی ندارند ، غالباً همه کلاینت های موجود در رایانه خود را در لیست سیاه قرار می دهند ، زیرا ممکن است آگاهانه یا ناخواسته به افراد اجازه دهند بدون محدودیت از سرور نامه خود استفاده کنند. اسپمرها همیشه به دنبال این سرورهای باز رله هستند و از این فرصت استفاده می کنند تا هزاران پیام اسپم را از طریق این سرورها پمپ کنند. یک میزبان وب باید با اطمینان از احراز هویت مناسب ، قبل از اینکه به افراد اجازه دهد نامه را از سرور خود ارسال کنند و همچنین اقدامات امنیتی مناسب را انجام دهد ، بنابراین نامه های ناخواسته یا نامه های ناخواسته شناسایی نشوند ، با اطمینان از احراز هویت مناسب ، این کار را انجام دهد.

همسایگان بد

رایج ترین دلیل در لیست سیاه آدرس IP این است که همسایگان بدی وجود دارند که آدرس IP یکسانی را به اشتراک می گذارند. در یک محیط میزبانی مشترک ، افراد آدرس IP یکسانی را برای ارسال و دریافت ایمیل به اشتراک می گذارند. هر کسی که از سرویس ایمیل شما سوuses استفاده کند یا سو ab استفاده کند ، می تواند همه را به دلیل ارسال هرزنامه در لیست سیاه قرار دهد. به طور معمول ، RBL ها یا لیست های سیاه در زمان واقعی آدرس های IP را که منبع شناخته شده هرزنامه هستند لیست می کنند. اگر در همان آدرس IP مورد استفاده قرار بگیرید که فرستنده هرزنامه از آن استفاده می کند ، سرویس ایمیل شما نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. این دقیقاً روشی است که با مجرمان در رفت و آمد هستید ، ممکن است در خط آتش گیر بیفتید. اگر میزبان شما دائماً با مشکلات مربوط به لیست سیاه آدرس IP مواجه است ، ممکن است بخواهید به یک میزبان دیگر با اعتبار IP بهتر بروید. این به معنای ساده این است که میزبان وب تمایلی به استفاده از کاربر مشکل ساز یا جلوگیری از خروج هرزنامه از سرور را ندارد.

کدگذاری نامناسب

یکی دیگر از دلایل مهم پمپاژ هرزنامه از حساب شما ، وجود آسیب پذیری در صفحات وب سایت شما است. فرم تماس یک وب سایت در برابر هک شدن آسیب پذیرتر است ، زیرا اسپمرها سعی می کنند از کد ضعیف برای ارسال اسپم از طریق فرم سو استفاده کنند. فرم تماس همچنین کمترین توجه صفحه در یک وب سایت است. بیشتر برنامه نویسان متن یا فرم تماس آماده را در وب سایت کپی و جای گذاری می کنند. آنها درک نکردند که انجام این کار می تواند منجر به تکرار مجدد این آسیب پذیری ها شود. از آنجا که فرم های تماس از قبل حاوی اطلاعات احراز هویت نامه هستند و برای ارسال نامه طراحی شده اند ، بازدید کنندگان بدخواه همیشه به دنبال بهره برداری از این فرم ها برای اهداف شیطانی هستند.

اقدامات امنیتی ضعیف

پس از سرزنش همه شرایط فوق ، بهتر است کمی درون نگری کنید. دلیل رایج در لیست سیاه ارسال ایمیل های بازاریابی بیش از حد ناخواسته ، استفاده از متن مشکوک در ایمیل شما و همچنین استفاده از نام دامنه برای پشتیبانی از هرزنامه یا هر نوع فعالیت غیرقانونی یا مخرب از طریق اینترنت

ابتدا باید بررسی کنید دامنه ، حساب ایمیل یا آدرس IP شما در لیست سیاه قرار گرفته است. می توانید این اطلاعات را از طریق وب سایت های مختلف در اینترنت بررسی کنید. پس از اطمینان از قرار گرفتن در لیست سیاه ، باید دلیل آن را تعیین کنید. ممکن است بخواهید با میزبان وب یا ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید تا تعیین کند کاری وجود دارد که می توانید برای اصلاح اوضاع انجام دهید. پس از آن ، شما باید یک اسکن کامل انجام دهید و هرگونه آسیب پذیری یا آسیب پذیری را که در لیست سیاه شما قرار دارد اصلاح کنید. گاهی اوقات ممکن است مواردی از کنترل شما خارج شود و ممکن است لازم باشد با ارائه دهنده خدمات میزبانی خود تماس بگیرید تا به شما در رفع مشکل کمک کند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا