دنیای وب

نویسنده ویروس رایانه: چند خفاش در زنگ؟

“مرد. یک شخصیت رایانه ای. عدم وجود دختر. بین 14 تا 34 سال سن. قادر به ایجاد هرج و مرج در سراسر جهان.”

شرح فوق مشخصات نویسنده معمولی ویروس رایانه است ، به گفته یان هروسکا ، مدیر اجرایی Sophos PLC مستقر در انگلیس ، چهارمین ارائه دهنده بزرگ راه حل آنتی ویروس در جهان.

هروسکا می افزاید: “آنها دختران کمبود مزمن دارند و معمولاً از نظر اجتماعی نامناسب هستند و برای نوشتن نمادهای خود کپی اجباری کشیده می شوند. این نوعی نقاشی دیجیتال برای آنها است.”

برای ایجاد و استقرار عفونت سایبری ، نویسندگان ویروس خطاهای شناخته شده در برنامه های موجود را کشف کرده و در نسخه های جدید به دنبال آسیب پذیری هستند.

با نسخه های بیشتر و بیشتر سیستم عامل جدید (OS) ، ویروس های جدید بیشتری وجود خواهند داشت ، زیرا هر برنامه یا سیستم عامل خاص ویژگی های جدیدی را به همراه خواهد داشت و اجرایی جدید نیز می توانند آلوده شوند.

اجرایی پرونده هایی هستند که برنامه ها را در سیستم عامل رایانه اجرا می کنند و در سیستم عامل های جدید مانند مایکروسافت ویندوز 2000 و ویندوز XP از آنچه در DOS یا ویندوز 3.1 وجود دارد ، برجسته هستند.

نویسندگان ویروس همچنین برای ایجاد انواع عفونت مشابه ، مانند کرم Klez ، که از ویروسهای گسترده در جهان است ، اطلاعات را به اشتراک می گذارند.

Klez ، کرم پستی بزرگی است که در نوامبر 2001 سرچشمه گرفت ، از طریق ایمیل با استفاده از پیامهای مختلف پخش می شود و پرونده ها را در درایوهای محلی و شبکه ها از بین می برد.

اما خبر بدتر می شود. رویدادهای اخیر فاش کرده است که چه می تواند یک روند جدید باشد: اسپم سازان با فشار دادن نویسندگان ویروس به ایجاد کرم هایی که یک پروکسی باز تولید می کنند ، که فرستنده می تواند از آن استفاده کند تا به صورت خودکار اسپم را ارسال کند. بسیاری مشکوک بودند که این اتفاق با ویروس SoBig رخ دهد.

کرمهای Sobig شروع به گردش در قسمت اول سال 2003 کردند. نکته غیرمعمول در مورد آنها این است که آنها دارای تاریخ انقضا بودند و یک چرخه عمر کوتاه به آنها داده شد تا یاد بگیرند که چگونه ویژگی ها در طبیعت کار می کنند.

داشتن تاریخ انقضا همچنین این ویروس را خطرناک تر می کند ، زیرا بیشتر افراد طی چند هفته به کرم جدید هشدار داده شده و تعاریف آنتی ویروس به روز می شوند.

نسخه Sobig-F Sobig به قدری قدرتمند بوده است که برخی از دستگاه های آلوده می توانند هزاران پیام ارسال کنند. Sobig-F تأثیر انکار سرویس را در برخی از شبکه ها ایجاد کرد ، زیرا سرورهای ایمیل با کپی از کرم گرفتار شدند.

به گفته Mikko Hypponen ، مدیر تحقیقات ضد ویروس برای F-Secure Corp مستقر در فنلاند ، Sobig-F حدود 300 میلیون نسخه ارسال کرده است.

شرکت اقتصاد رایانه می گوید “نزدیک به 63،000 ویروس به صورت آنلاین گسترش یافته است ، که باعث خسارات در حدود 65 میلیارد دلار می شود.” اگرچه محاکمات کیفری اندک بود ، مجازاتها کاهش یافت و فقط تعداد معدودی از افراد به دلیل ارسال اشتباهات ویرانگر در زندان ماندند.

چرا اینقدر کار نمی کنیم؟ قوانین پرنعمت ، سالهاست که به نظر می رسد دیوانه ، “چشمک زدن ، چشمک زدن” یا حتی تحسین نگرش نسبت به سازندگان ویروس است.

مقامات می گویند که یک نفر در ایالات متحده زندانی شده و فقط دو نفر در انگلیس. کریس پینتر ، معاون جرم رایانه در وزارت دادگستری ایالات متحده ، گفت که تعداد کم “نشان دهنده جدی بودن برخورد با این پرونده ها نیست ، اما آنها بیشتر نشان دهنده این واقعیت هستند که این موارد بسیار دشوار برای پیگرد قانونی هستند.”

بنابراین برای محافظت در برابر ویروس های رایانه چه کاری می توانید انجام دهید؟

خوب ، اول از همه ، حتماً ضد ویروس مانند Symantec’s Norton Anti-Virus یا McAfee’s ViruScan را ثابت کنید.

علاوه بر این ، اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، من اکیداً توصیه می کنم Service Pack 2. را از Microsoft نصب کنید. SP2 رایانه شما را با یک Windows Firewall جدید ، به روزرسانی های خودکار بهبود یافته و مسدود کننده پنجره باز اینترنت اکسپلورر محکم می کند. علاوه بر این ، مرکز امنیت تازه ایمن یک رابط کاربری آسان برای استفاده از برنامه های امنیتی رایانه خود به شما امکان می دهد.

“مرد. یک شخصیت رایانه ای. عدم وجود دختر. بین 14 تا 34 سال سن. قادر به ایجاد هرج و مرج در سراسر جهان.”

اکنون ، من روانپزشک نیستم ، اما برای من ، توضیحات فوق بیشتر شبیه کسی است که دارای برخی “خفاش ها در زنگ!”

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا