برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

همه چیز درباره جاسوئیچی rfid

همه چیز درباره جاسوئیچی rfid

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا امروزه سیستم‌های کدگذاری شده و الکترونیکی جای خود را به سیستم‌های قدیمی بدهند. جاسوئیچی rfid نمونه بارزی از این تولیدات بوده که از امنیت بالایی برخوردار است و در طرح و رنگ و سایزهای مختلف به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. قابلیت‌های خوبی که این جاسوئیچی دارد باعث شده تا شما بتوانید در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه عملکرد و همچنین ویژگی‌های منحصر‌به فرد این کلید آشنا کنیم.

آنتن | ابزار

جاسوئیچی rfid چیست؟

جاسوئیچی RFID یک کلید کاملا هوشمند و کاربردی بوده که با کدگذاری می‌توان به راحتی آن را در محیط‌های مختلف استفاده کرد. اگر چه این جاسوئیچی از نظر ظاهر به کلیدهای سنتی شباهت دارد اما از نظر کاربرد کاملا هوشمندانه است و می‌توان به راحتی از آن استفاده کرد. تراشه‌ای که روی این کلید تعبیه شده به راحتی کدگذاری می‌شود و امواج رادیوئی در آن به صورت لیستی قابل شناسایی هستند. هویت و اطلاعات ثبت شده روی این جاسوئیچی کاملا مخفی هستند.

داده‌هایی که روی جاسوئیچی ذخیره شده‌اند از طریق سیستم  rfidبه خوبی بازیابی می‌شوند. این جاسوئیچی در سایز و مدل‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شود؛ بدین ترتیب مصرف‌کنندگان می‌توانند متناسب با نیاز خود آن را انتخاب کنند‌. جنس این جاسوئیچی‌ها بیشتر چرمی و پلاستیکی است که در مقابل رطوبت و حرارت و فشار دوام زیادی دارد و به مرور زمان دچار افت کیفیت و عملکرد نمی‌شود. این جاسوئیچی‌ها به صورت همزمان از فرکانس‌های مختلفی پشیبانی می‌کنند.

مدار الکتریکی که درون این محصول قرار داده شده کار کدخوانی را آسان‌تر کرده است. تگ فعال شده در جاسوئیچی وقتی در مقابل کدخوان قرار می‌گیرد یک میدان مغناطیسی برای ارسال داده‌ها ایجاد می‌کند و باعث می‌شود تا شما بتوانید با ایمنی بالا از این دستگاه استفاده کنید. بافت منعطف که جاسوئیچی دارد ماندگاری آن را بیشتر کرده و باعث شده تا شکل و بافت خود را از دست ندهد. این تگ‌های ضد آب به دلیل وزن سبکی که دارند به راحتی جابجا می‌شوند.

انواع جاسوئیچی rfid

جاسوئیچی rfid از نظر رنگ و شکل‌گیری میزان فرکانس‌ نمونه‌های مختلفی دارد. امکانات و قابلیت‌ها در برخی مدل‌ها بالا بوده چون به صورت پیشرفته‌تری طراحی و ساخته می‌شوند. از نظر ساختار اصلی می‌توان این جاسوئیچی را به ۲ دسته مجزا تقسیم کرد:

  1. دسته اول جاسوئیچی شامل تگ‌های rfid غیر فعال می‌شود که دارای فرستنده‌های قوی هستند و در کمترین زمان و با سرعت بالا امواج رادیویی را به گیرنده‌ها منتقل می‌کنند و شما شاهد یک عملکرد سریع هستید. این مدل به دلیل نداشتن فرستنده و منبه تغذیه درونی دارای قیمت ارزانی است و به تعمیر و نگهداری هم نیازی ندارد.
  2. مدل دوم را تگ‌های rfid فعال تشکیل می‌دهد. این مدل از میکروچیپ‌های حساس برخوردار بوده و دارای یک آنتن قدرتمند است که نصب آن روی محصول کمک می‌کند تا اطلاعات به راحتی وارد شود. این جاسوئیچی‌ها بیشتر برای اتومبیل‌ها و کانتینرهای بزرگ که محصولات را در مسافت زیاد حمل می‌کنند کاربرد دارند. در این مدل شما شاهد نصب یک باطری روی برد اصلی هستید که می‌تواند به ارسال داده‌های ذخیره شده کمک زیادی کند. شما می‌توانید اطلاعات روی برد را مورد بررسی قرار دهید. این تگ می‌تواند با بررسی کننده‌ها ارتباط مستقیم داشته باشد.

جاسوئیچی‌هایی که تگ غیرفعال دارند از قدرت کمی برخوردار هستند و برد زیادی ندارند و تنها می‌توانند اطلاعات را تا ده‌ها متر ارسال کنند. تگ‌های فعال حافظه زیادی دارند و از نظر شکل ظاهری هم بزرگ و پیچیده هستند. عمر مفید آنها تا ۷ سال است و به صورت انبوه تولید می‌شوند. با این تفاوت که مدل‌های غیرفعال اندازه کوچکتری دارند و هزینه ساخت آنها بیشتر است. جاسوئیچی‌ها بر اساس رنگی که دارند، تقسیم‌بندی می‌شوند و این کار خرید را آسان‌تر می‌کند.

ویژگی جاسوئیچی rfid

آنتن | ابزار

جاسوئیچی‌های rfid کاملا منحصر‌به‌فرد هستند و با ویژگی‌های زیادی به بازار عرضه می‌شوند. از ویژگی‌های خاص این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سطح جاسوئیچی بیشتر جنسی چرمی و یا پلاستیکی دارد؛ به همین دلیل نرم و منعطف است و شما می‌توانید به جای کارت‌های مغناطیسی از آنها استفاده کنید.
  • جاسوییچی‌هایی که دارای تگ آبی رنگ هستند فقط قابلیت خواندن دارند و شما با گرفتن کلید جلوی کدخوان می‌توانید داده‌های ذخیره شده در آن را به راحتی ارسال کنید.
  • طراحی ظریف و کوچک و در عین حال سبک و کم حجم باعث شده تا این جاسوئیچی حمل و نقل و کارایی آسانی نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر داشته باشد.
  • این محصول با تمام دستگاه‌های ریدر سازگاری دارد و در مقابل هر سیستمی که گرفته شود اطلاعات آن به سرعت پردازش می‌گردد.
  • این جاسوئیچی دارای تگ‌های ساده و ریدر است که مدل‌های ساده کاربردی هوشمندانه‌تر و گسترده‌تر دارند؛ به همین دلیل از آنها برای کنترل تردد و حضور و غیاب استفاده می‌کنند.
  • این جاسوئیچی مغناطیسی دارای یک حلقه فلزی بوده که شما می‌توانید برای مصارف مختلف از آن استفاده کنید. این حلقه کمک می‌کند تا شما جاسوئیچی را جلوی چشم آویزان کنید و همیشه در دسترس داشته باشید.
  • از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به ابعاد و ظاهر مناسب آن اشاره کرد که فضای کمی را اشغال می‌کند.
  • جاسوئیچیrfid دارای امواج مغناطیسی قوی بوده و به سرعت با کدخوان ارتباط می‌گیرد تا دستور وارد شده را اجرا کند.
  • رنگ آنها کاملا ثابت است و در مجاورت رطوبت و حرارت به هیچ وجه تغییری نمی‌کند.

کاربرد جاسوئیچی rfid

همانطور که در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم جاسوئیچی rfid یک محصول منحصر‌به‌فرد با کارایی خاص بوده که جایگزین خوبی به جای کلیدهای مغناطیسی است. کاربرد مهم این جاسوئیچی نگهداری تگ‌های rfid است که با کدگذاری و ثبت داده‌ها در آنها می‌توان به راحتی از آنها استفاده کرد. برای حضور و غیاب در محیط‌های مختلفی چون ادارات و شرکت‌های کوچک و بزرگ و مراکز تفریحی و… یک انتخاب عالی است. به کمک این جاسوئیچی می‌توان تردد را به راحتی کنترل کرد.

در باشگاه‌های ورزشی ایمنی کمد‌ها زیاد بوده و شما به کمک این جاسوئیچی می‌توانید لوازم خود را با ایمنی زیاد درون کمد‌ها نگهداری کنید. با این روش درب کمد به راحتی باز و بسته می‌شود. برای استخرها که محیطی مرطوب هستند که جاسوئیچی بهترین گزینه بوده و در این محیط هم دچار افت کیفیت و حتی کارایی نمی‌شود. در پارکینگ‌ها و همجنین سلف تغدیه هم کاربرد گسترده‌ای دارد و می‌تواند نظم خاصی به تردد و رفت و آمد و حتی حضور و غياب ببخشد. هر کسی که به این محصول مجهز باشد می‌تواند در محیط کار و زندگی از آن استفاده کند.

سازمان‌هایی که دارای درب ورودی مجزا هستند را می‌توان به کمک این جاسوئیچی به آسانی کنترل کرد. آسانسورهایی که مخصوص کارکنان و حتی حمل بار است با این جاسوئیچی عملکرد بهتری دارند و در این روش دیگر کسی نمی‌تواند از آسانسور استفاده کند. در برخی مدارس و دانشگاه‌ها کمد‌ها به این تکنولوژی مجهز شده‌اند تا محصلین بتوانند لوازم خود را درون کمد نگهداری کنند. برای اینکه آسانسورهای آپارتمان‌ها توسط بچه‌ها استفاده نشود امروزه بیشتر ساکنین به این جاسوییچی‌های امنیتی مجهز هستند.

مزیت استفاده از جاسوئیچی rfid

آنتن | ابزار

استفاده از جاسوئیچی پیشرفته rfid مزیت‌های زیادی برای کاربران به همراه دارد. کارایی این محصول به صورت بیسیم باعث شده تا شما بتوانید هر جایی از آن استفاده کنید. مهمترین مزیت کار با این جاسوئیچی ایجاد نظم و امنیت و همچنین یکپارچگی است. وقتی شما با این محصول تردد و رفت و آمد و حضور و غیاب‌ها را در کمترین زمان چک می‌کنید این نظم سیستم را دو چندان می‌کند. شما قدر هستید بدون عوض کردن تگ این سوئیچ را بروزرسانی کنید.

برای شناسایی افراد و اشیاء بهترین گزینه هستند. آنها می‌توانند تمام اطلاعات و داده‌های مورد نیاز را درون خود ذخیره کنند. در این جاسوئیچی داده‌ها از طریق پالس رادیویی در کمترین زمان ارسال می‌شوند. وقتی جاسوئیچی را مقابل دستگاه کارتخوان قرار می‌دهید تمام اطلاعات بررسی می‌شود و نیازی نیست تا شما اطلاعاتی را در اختیار سیستم قرار دهید. مزیت دیگر این محصول قابلیت اتصال آن به دستگاه‌های مختلف است. مدار الکتریکی که در این جاسوئیچی تعبیه شده کار را آسان‌تر کرده است.

کد وارد شده در آنها کاملا یونیک بوده به همین دلیل خوانایی زیادی دارد. برای مجهز کردن سیستم‌های امنیتی و هوشمند یک انتخاب عالی هستند. به دلیل سبک بودن شما می‌توانید هر جایی آن را همراه خود داشته ‌باشید. با این جاسوئیچی امنیت محیط بیشتر شده و کسی نمی‌تواند به اطلاعات و داده‌های شما دسترسی داشته باشد. برای ساخت ابزارهای ردیابی این محصول می‌تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

خرید جاسوئیچی rfid

جاسوئیچی rfid  برای امنیت بیشتر محیط طراحی و ساخته شده و تمام اجزای آن هنگام استفاده فعال می‌شوند تا داده‌هایی که در آن ذخیره شده به کدخوان ارسال گردد. ساخت این محصول به صورت کاملا مهندسی شده و طبق استانداردهای روز دنیا است به همین دلیل توانسته‌اند عملکرد خوبی را در شرایط مختلف از خود نشان دهد. تنوع در ساخت این محصول بالا بوده تا مشتری‌ها انتخاب‌های زیادی پیش رو داشته باشند. برای خرید جاسوییچی و سرکلیدی RFID می‌توانید به این لینک مراجعه کنید و پس از گرفتن مشاوره از کارشناسان این سایت سفارش خود را به ثبت برسانید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا