بازرگانیبرترین های کسب و کار

هندویل سی ان سی و کاربرد آن

هندویل‌ها را می‌توان یک عضو جداناپذیر در دستگاه‌های سی ان سی دانست. زمانی که این ابزارها کارکرد بهینه‌شان را از دست دهند، ممکن است در روند کاری دستگاه‌ها نیز اختلال ایجاد شود. برای اینکه با چنین مشکلاتی روبه‌رو نشوید، بهتر است هنگام خرید هندویل سی ان سی با چشمانی باز و هوشیار خریدتان را انجام دهید.

تعریف هندویل CNC

هنگامی که در حال انجام عملیاتی روی دستگاه‎های CNC هستید، نیاز دارید که کنترل دستگاه را در دست داشته باشید که این کنترل توسط پالس جنراتور دستی (MPG) صورت می‌ گیرد. در واقع، وظیفه هندویل سی ان سی موقعیت‌یابی در سیستم کنترل‌های ماشین‌آلات CNC است تا دقت کار روی قطعه بیشتر باشد.

Handwheel Unit از یک روتاری انکودر که به آن انکودر هندویل هم گفته می‌شود تشکیل شده است که پالس‌های الکتریکی را تولید و به کنترلر دستگاه ارسال می‌کند. روی هندویل‌ها (به جز هندویل ثابت MPG) کلید سلکتور وضعیت محورها و سرعت قرار گرفته است.

به کمک (Manual Pulse Generator) MPG می‌توانید موقعیت قطعه را براساس محور مختصات به صورت دقیق روی دستگاه تنظیم کنید و پس از تنظیم موقعیت قطعه و با استفاده از کلیدهای موجود روی هندویل سی ان سی برش‌های دقیقی روی قطعه انجام دهید.

هندویل‌ها از ویژگی‌های عملکردی ضدتداخل، مقاوم در برابر روغن و سایش بهره‌ می گیرند که همین امر باعث شده است به‌عنوان یک ابزار مناسب و ایده‌آل در ماشین آلات صنعتی کاربردی گسترده داشته باشد.

برای مثال می توان ماشین های کنترلی را در نظر گرفت. این اسباب‌بازی‌ها توسط کنترل مختص به خودشان و کلیدهایی که روی کنترل تعبیه شده است، جهت حرکت و سرعتشان تنظیم می‌شوند. هندویل‌ها هم دقیقا چنین کاربردی دارند و در واقع شکل کوچک‌شده سیستم کنترلی هستند که وظیفه کنترل عملکرد دستگاه‌ها را برعهده دارد.

ابزار | افزایش

کاربردهای هندویل سی ان سی چیست؟

هندویل‌ها در مدل‌های مختلف با توجه به نوع کاربرد و نصب در دستگاه‌های CNC تولید می‌شوند. همان‌طور که گفته شد، این ابزارها در موقعیت‌یابی قطعه کار در سیستم‌های سی ان سی نقش مهمی ایفا می‌کنند که اصلی‌ترین کاربرد این ابزار تلقی می‌شود.

با توجه به موقعیت‌های مختلف می‌توان از انواع پالس جنراتور استفاده کرد. به‌عنوان مثال، زمانی که کنترل دستگاه در نزدیک‌ترین فاصله نسبت به قطعه کار قرار دارد، نیازی به استفاده از هندویل CNC نیست و تنها از انکودر هندویل (MPG) استفاده می‌شود.

در شرایطی که تکنسین همزمان با مشاهده قطعه می‌تواند کنترل دستگاه را بر عهده داشته باشد می‌توان از هندویل اپراتوری استفاده کرد. اما اگر شرایط برخلاف این باشد، نوع دیگر Handwheel مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مواردی که فاصله قطعه‌کار با سیستم کنترل افزایش پیدا می‌کند نمی‌توان از پالس کدر دستی استفاده کرد. زیرا، تکنسین همزمان نمی‌تواند به قطعه‌کار و سیستم کنترل دسترسی داشته باشد، به همین دلیل نیاز است از هندویل ریموت (سیمی) یا هندویل وایرلس (بی‌سیم) استفاده شود.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا