دنیای وب

واقعاً وب 2.0 چیست!

وب 2.0 نسل جدید وب سایت ها است. این به وب سایت های تعاملی با اعضای خود اشاره می کند ، و به اعضای خود اجازه می دهد تا سایت ها را به صورت پویا تغییر دهند ، محتوا را به آنها اضافه کنند و مانند سایر موارد سایت هرگز با آنها ارتباط برقرار کنند.

این یک تغییر بزرگ در طرز فکر است. در وب 1.0 ، وب سایت من فقط مال من بود و هیچ کس جرأت لمس آن را نداشت! در وب 2.0 ، وب سایت من مانند یک انجمن عظیم است که در آن افراد فعال هستند ، محتوا را اضافه می کنند و واقعاً با یکدیگر در تعامل هستند.

ما می توانیم وب سایت های 2.0 2.0 را به این دسته ها تقسیم کنیم:

  • ترجیح اجتماعی
  • شبکه های اجتماعی
  • سایت های ویدیویی
  • غلاف را بریزید

برخی از افراد به دلیل باز بودن و ماهیت مکالمه بودن وبلاگها ، وبلاگ ها را به عنوان دسته متمایز وب سایت های 2.0 اضافه می کنند.

1) نشانه گذاری اجتماعی شامل سایتهایی است که افراد پیوندها را ذخیره ، دسته بندی و به اشتراک می گذارند.

مثالها: del.icio.no ، Digg، Furl، My’s Yahoo 2.0 Yahoo، Flicker، Simply، Technorati، Blinkflip، Blinklist، Squidoo، Stumple Upon، Mywebtop، Bloglines و Fark.

بهترین ابزاری که می دانم ، خدمات نشانه گذاری اجتماعی ، onlywire.com است. می توانید سایت خود را با یک کلیک به چندین وب سایت 2.0 ارائه دهید.

بعضی اوقات نشانک های اجتماعی و شبکه های اجتماعی دارای یک رتبه بندی هستند ، فکر می کنم فصل هایی که من انجام داده ام ، تعاریف و نمونه هایی که ارائه خواهم داد ، یک برش واضح را نشان می دهد ، و ایده ای را که باید به طور جداگانه انجام شود ، اجرا می کند.

2) ارتباطات اجتماعی این در مورد امکان گروه بندی افراد به گروه های خاص است – یک انجمن آنلاین برای کاربران اینترنت. پس از دسترسی به وب سایت رسانه های اجتماعی ، می توانید ارتباط با افراد گروه را شروع کنید. شبکه های اجتماعی معمولاً در جایی که شما شروع به ایجاد شبکه دوستان خود می کنید ، عضویت آزادانه ای دارند.

مثالها: MSpace ، FriendFinder ، Yahoo 360 ، Facebook ، Orkut ، FriendWise ، Friendster و غیره. سایت های شبکه های اجتماعی بسیار پرطرفدار ، آسان برای استفاده و حرکت آسان هستند. شما باید ثبت نام کنید اما اکثریت در استفاده رایگان است: یاهو 360 و مای اسپیس.

هدف سایتهای شبکه های اجتماعی ملاقات با افراد جدید بصورت آنلاین ، دریافت موسیقی فیلم رایگان و ارزیابی رایگان وبلاگ است. MySpace با بیش از صد میلیون عضو در حال رشد است. Orkut سایت شبکه های اجتماعی گوگل است. استفاده از آن بسیار آسان است.

3) سایت های ویدیویی. سال گذشته منفجر شد ، این روش ایده آل برای فیلمبرداری سریع ویدیوهای شما با کلیک کردن روی فیلم با کلمات کلیدی خاص و قرار دادن آنها در توضیحات فیلم ها به سرعت در موتورهای جستجو است.

مثالها: YouTube ، Google Videos ، BlipTV ، Flurt ، SelfCastTV ، Bott و ZippyVideo فقط به شما زوج می پردازند.

4) پخش. این راهی برای ارسال پخش صوتی از طریق اینترنت و گوش دادن به آنها هنگام شنیدن شنوندگان است. پادکستینگ یک روش دیجیتال مناسب برای توزیع اطلاعات صوتی به روز شده است که با تشخیص شنونده قابل شنیدن است.

پادکست ها را می توان با یک iPod ، پخش کننده صوتی دیجیتال یا رایانه با درایور صوتی پخش کرد. زیبایی این است که تولید کنندگان مستقل می توانند شما و من ، هر کسی باشیم و هیچ مقرراتی در مورد ایجاد پادکست وجود ندارد. این آزادی است و مردم واقعاً از آن لذت می برند! من فکر می کنم پادکستینگ در آینده از پتانسیل های بسیار خوبی برخوردار است ، زیرا حتی محتوای صوتی و تصویری را حتی در حالی که اکنون یک فرمت صوتی است ، شامل محتوا نیز می شود.

همچنین پادکست های تخصصی نیز وجود دارند که روز به روز محبوب تر می شوند. مثال ها:

  • پخش خودکار – ایجاد خودکار پادکست متن است
  • Vidcasting – پادکست ها برای فیلم استفاده می شوند
  • Godcasting – این پادکست مذهبی است
  • Palmcasting – پادکست دستگاههای مبتنی بر Palm OS است
  • Learncasting – قادر به تهیه محتوای آموزشی از طریق RSS
  • MediaRSS – یک قالب پرونده رسانه ای است که توسط یاهو استفاده شده است
  • Skypecasting – گفتگوهای متنی ، صوتی یا تصویری اسکایپ

همه اینها بخشی از یک چتر عالی پادکست هستند اگرچه تخصصی هستند.

ما به این نکته رسیده ایم که اکنون راهنماهای پادکست را داریم: راهنمای پادکست ، پادکست دیجیتال ، پادکست ، yahoo.com و غیره.

همه این شواهد حاوی پادکست های زیادی برای انتخاب هستند.

همانطور که می بینید ، Web 2.0 قبلاً ایجاد شده است و این مسیری است که من فکر می کنم توسعه به مرحله اجرا در خواهد آمد.

اگر افراد دیگر در این زمینه اطلاعات و تجربه بیشتری در این راستا داشته باشند ، من خوشحال می شوم نظرات شما را بخوانم و خوشحالم که می توانم اطلاعات بیشتری کسب کنم.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا