دنیای وب

وضعیت تجارت الکترونیکی در کشورهای در حال توسعه

استفاده از اینترنت در همه دنیا با سرعت بالایی در حال افزایش است. براساس وب سایت World Statistics ، نرخ نفوذ اینترنت در سراسر جهان در سال 2009 به 25.6٪ ​​رسیده است. همچنین نرخ بالای رشد در اینترنت در کشورهای پیشرفته آفریقا ، آسیا و آمریکای لاتین مشهود است. بین سالهای 2000 تا 2009 ، آفریقا 1393/4 درصد و در آسیا و آمریکای لاتین به ترتیب 545.9٪ و 890.8٪ نرخ رشد را ثبت کردند.

نرخ رشد سریع استفاده از اینترنت در کشورهای در حال توسعه به طور قابل توجهی بر وضعیت تجارت بین المللی تأثیر می گذارد. کشورهایی مانند هند و چین اکنون از اصلی ترین شرکت کنندگان در این فضای کسب و کار جهانی هستند. آنها رقابت خود را بسیار افزایش داده اند. سایر کشورهای در حال توسعه از آفریقا و آمریکای لاتین نیز در حال پیشرفت هستند.

در نتیجه این رشد بالا در استفاده از اینترنت و نفوذ تجارت الکترونیکی ، کشورهای فوق الذکر پیشرفت و تحولات بالایی در اقتصاد خود نشان می دهند. محصولات و خدمات آنها اکنون به مسافت های طولانی در سراسر جهان رسیده است. سایر کشورهای در حال توسعه نیز باید از این کشورهای نمونه درس بگیرند. اگر آنها بتوانند به صنعت توجه کافی داشته باشند و وظایف مورد نیاز خود را انجام دهند ، در این صورت می توانند تحولات اقتصادی را مشاهده کنند که کشورهای مدل فوق الذکر می توانند ببینند.

بنابراین ، برای دیدن این نتایج و مهمتر از همه ، هر کشور در حال توسعه باید بداند و باور داشته باشد که تجارت الکترونیکی اکنون به یک الزام برای رقابت در فضای کسب و کار جهانی تبدیل شده است. جهانی سازی جهان ما را به دهکده ای کوچک تبدیل کرده و فعالیت های تجاری را بسیار ساده می کند. ورود به شبکه تجارت جهانی امروز یک کار بسیار ساده است زیرا مردم از یک گوشه جهان اکنون از اتاق خواب خود به افراد در گوشه مقابل جهان دسترسی دارند. علاوه بر این ، افراد ، شرکت ها و به طور کلی کشورها از مزایای مالی زیادی برخوردار می شوند و رقابت خود را در بازار جهانی افزایش می دهند.

اگر کشورهای در حال توسعه می خواهند اقتصاد خود را رشد دهند ، ورود و رقابت در تجارت بین المللی اجباری است. انجام تجارت بصورت الکترونیکی (تجارت الکترونیکی) اکنون همان سطح فناوری است که فضای کسب و کار امروز به آن می رسد. بنابراین ، این کشورها باید پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و تجارت الکترونیکی را از اولویت های خود قرار دهند. این امر مستلزم همکاری همه آژانسهای مربوطه ، متخصصان ، سازمانهای دولتی ، قانونگذاران و سیاستگذاران ، بانکها و جامعه به طور کلی است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا