دنیای وب

ویژگی های منحصر به فرد تجارت الکترونیکی

امروزه تجارت الکترونیکی مهمترین واژه است. اگرچه در همه جا یافت می شود اما در درجه اول از اهمیت آن آگاهی نداریم زیرا با نام های مختلفی شناخته می شود. افراد تبلیغ وب سایت ، سئو ، بازاریابی وابسته و بسیاری از کارهای دیگر را انجام می دهند اما هدف یکسان است ، یعنی گرفتن مشتری و فروش محصولات یا خدمات شرکت. “E” فقط راهی برای تجارت آنلاین است. من برخی از ویژگی های خاص تجارت الکترونیکی را لیست می کنم که آن را بسیار ارزشمند می کند.

همه جا – در تجارت سنتی ، بازار مکانی فیزیکی است که برای انجام معاملات از آن بازدید می کنیم. به عنوان مثال ، تلویزیون و رادیو معمولاً به این منظور ایجاد می شوند كه مشتری مشتری را ترغیب كند تا برای خرید به جایی برود. تجارت الکترونیکی در همه جا وجود دارد ، به این معنی که در همه جا در همه زمان ها در دسترس است. با محدودیت فضای فیزیکی بازار را آزاد می کند و امکان خرید از دسک تاپ را فراهم می کند. نتیجه را فضای بازار می نامند. از نظر مصرف کننده ، همه جا بودن باعث کاهش هزینه های معامله – هزینه شرکت در بازار می شود. برای انجام معاملات ، دیگر نیازی به صرف وقت و پول در سفر به بازار نیست. در مقیاس بزرگتر ، گسترش تجارت الکترونیکی قدرت شناختی مورد نیاز برای انجام یک کار را کاهش می دهد.

دسترسی جهانی – فناوری تجارت الکترونیکی به معاملات تجاری اجازه می دهد تا در مقایسه با تجارت سنتی از مرزهای فرهنگی و ملی راحت تر و م effectivelyثرتر عبور کنند. در نتیجه ، اندازه بازار بالقوه بازرگانان تجارت الکترونیکی تقریباً برابر با تعداد جمعیت آنلاین جهان است.

استانداردهای جهانی – یکی از ویژگی های کاملاً غیرمعمول فناوری های تجارت الکترونیکی این است که استانداردهای فنی اینترنت و در نتیجه استانداردهای فنی برای انجام تجارت الکترونیکی استانداردهای جهانی است ، یعنی در تمام کشورهای جهان مشترک است.

تعامل – برخلاف هر یک از فناوری های تجاری قرن 20 ، به استثنای تلفن ، فناوری های تجارت الکترونیکی تعاملی هستند ، به این معنی که امکان برقراری ارتباط دو طرفه بین بازرگانان و مصرف کنندگان را فراهم می کنند.

تراکم و غنای اطلاعات – اینترنت تراکم اطلاعات را بسیار افزایش می دهد. این مقدار و کیفیت کل اطلاعات موجود برای همه فعالان بازار ، مصرف کنندگان و فروشندگان است. فناوری های تجارت الکترونیکی هزینه های جمع آوری اطلاعات ، ذخیره سازی و ارتباطات و پردازش را کاهش می دهد. در عین حال ، این فناوری ها دقت و به موقع بودن اطلاعات را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند و اطلاعات را از هر زمان دیگر مفیدتر و مهمتر می کنند. در نتیجه ، اطلاعات فراوان تر ، ارزان تر و با کیفیت تر می شوند. غنای اطلاعاتی بیانگر پیچیدگی و محتوای پیام است.

شخصی سازی – فناوری های تجارت الکترونیکی امکان شخصی سازی را فراهم می کنند. بازرگانان می توانند پیام های بازاریابی خود را با اصلاح پیام براساس نام ، علایق و خریدهای قبلی شخص ، به افراد خاص هدایت كنند. فناوری همچنین امکان شخصی سازی را فراهم می کند. بازرگانان می توانند محصول یا خدمات را براساس ترجیحات کاربر یا رفتار گذشته تغییر دهند.

فناوری های تجارت الکترونیکی به بازرگانان این امکان را می دهد تا بیشتر از گذشته در مورد مصرف کنندگان اطلاعات کسب کنند و از این اطلاعات به طور م effectivelyثرتری استفاده کنند. بازرگانان آنلاین می توانند از این اطلاعات برای ایجاد عدم تقارن جدید اطلاعاتی ، افزایش توانایی خود در مارک سازی محصولات ، اخذ قیمت های برتر از خدمات با کیفیت بالا و تقسیم بازار به تعداد نامحدود زیرگروه ها استفاده کنند که هر یک قیمت متفاوتی دریافت می کنند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا