دنیای وب

چرا انتشار MP3 می تواند هزینه کل شما را بپردازد

این برای من جدید بود. همچنین ممکن است برای شما خبر باشد:

اگر ناشر آنلاین هستید ، استفاده از MP3 رایگان نیست. اما – بگذارید روشن کنم – برخی از اختلالات وجود دارد. به نظر می رسد شما مجبور به پرداخت هزینه مجوز نیستید:

برای استفاده شخصی یا غیر تجاری (درآمدزا نیست). یا – اگر درآمد شرکت شما کمتر از 100000 دلار در سال است.

البته اکنون این قوانین ممکن است تغییر کند. با مراجعه به mp3licensing.com برای جزئیات بیشتر ، حتماً این مورد را بررسی کنید و مطمئن شوید که به روز هستید.

با این حال ، وقتی گزینه های دیگری وجود دارد ، نمی دانم چرا کسی که صوتی را بصورت آنلاین ارسال می کند ، می خواهد یا باید آن را در قالب MP3 ارسال کند.

بنابراین بهترین گزینه چیست؟ خوب – این همه OGG است.

خوب ، کمی اسم عجیب و غریب است. در اینجا حقایق ذکر شده است:

OGG مانند MP3 از کیفیت بالایی برخوردار است.

بارگیری OGG به صورت MP3 سریع است.

OGG منبع باز است – به معنای پرداخت هیچ گونه هزینه ای نیست (برای اطلاعات بیشتر در مورد OGG به سایت vorbis.com مراجعه کنید).

تنها نکته منفی OGG این است که توسط پخش کننده های صوتی مانند MP3 به طور گسترده پشتیبانی نمی شود.

اما – من اطمینان دارم که این تغییر خواهد کرد. هر روز ناشران آنلاین بیشتر می گویند “نه!” برای پرداخت هزینه مجوز بسیار زیاد و غیرضروری ، هرچه بیشتر صدا در قالب OGG منتشر شود ، به این معنی که پخش کننده های صوتی بیشتر از OGG پشتیبانی می کنند.

بنابراین ، اگر در حال ارسال صوتی بصورت آنلاین با فرمت MP3 هستید ، این برای شما چه معنی دارد؟

خوب ، توصیه من این است که بدون تأخیر صدا را از فرمت MP3 به فرمت OGG تبدیل کنید.

اکنون اعتراف می کنم که ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد ، اما پس از اتمام ، کار تمام شد آیا ترجیح می دهید کمی برای تبدیل صدای خود تلاش کنید یا سالانه هزینه مجوز را پرداخت کنید؟

بنابراین چگونه MP3 را به OGG تبدیل می کنید؟ آسان – از مبدل صوتی استفاده کنید. با جستجوی download.com و sourceforge.net تعداد زیادی نرم افزار رایگان و با کیفیت پیدا خواهید کرد. مورد علاقه شخصی من WinLAME (نام افتضاح ، برنامه عالی) از winlame.sourceforge.net است.

بنابراین برای تبدیل MP3 به OGG از WinLAME استفاده کنید. مراقب باشید فایلهای MP3 و OGG خود را در یک اندازه نگه دارید (در واقع فایلهای OGG را کمی کوچکتر یافتم). سپس کیفیت صدا را مقایسه کنید. من تعجب می کنم اگر شما هیچ تفاوتی بین آنها پیدا کنید.

اکنون این فرآیند تبدیل ممکن است مدتی طول بکشد. برای حدود شش ساعت صدا ، رایانه من حداقل چند ساعت به پردازش زمان نیاز داشت. اما من فقط کامپیوتر را رها کردم و وقتی این کار تمام شد دوباره به آن برگشتم. اگر صدای زیادی برای تبدیل دارید ، می توانید این روند را یک شبه اجرا کند.

اکنون باید توجه بیشتری به آن جلب کنید:

برخی از صداها OGG حاوی “علائم” است. برچسب ها اطلاعات اضافی درون فایل صوتی است که به عنوان مثال اغلب نام آهنگ را شامل می شود.

در این زمان (این احتمالاً تغییر خواهد کرد) برخی از پخش کننده های صوتی در بازی OGG با اطلاعات “Tag” موجود مشکل دارند. بنابراین اطلاعات برچسب را بگیرید. این آسان است و به هیچ وجه بر صدا تأثیر نمی گذارد – نحوه انجام این کار به شرح زیر است:

“MP3Tag” را از mp3tag.de/fa/ بارگیری کنید. برنامه را نصب کنید و شروع به اجرای آن کنید. سپس “حذف همه برچسب ها” را از پرونده های OGG خود انتخاب کنید. این فرایند به معنای واقعی کلمه دو دقیقه طول می کشد اما بسیار مهم است.

اکنون که صدای OGG را تبدیل کرده و آن را انتخاب نکرده اید ، باید آن را در سرور خود بارگذاری کنید.

سپس شما باید تمام پیوندهای بارگیری خود را تغییر دهید. این کار دشوار است ، اما باید انجام شود. به عنوان مثال – ممکن است لازم باشد همه پیوندهای خود را از:

[http://www.domain.com/folder/audio.mp3]

به من:

[http://www.domain.com/folder/audio.ogg]

سپس هر لینک دانلود را تست کنید تا به درستی کار کند.

نکته مهم: صوتی را که در فایل های Zip دارید نیز فراموش نکنید. شما باید این فایل های Zip را به جای صوتی MP3 با صوتی OGG از نو بسازید و دوباره بارگذاری کنید.

اگر مطمئن نیستید که همه پرونده های MP3 و Zip در وب سایت های شما قرار دارند ، در اینجا یک روش آسان برای لیست آنها وجود دارد:

اکنون ، این فقط در سرورهای مبتنی بر یونیکس (که سرورهای لینوکس ، FreeBSD … و غیره را پوشش می دهد) کار می کند – اگر از اطمینان از میزبان وب خود س askال نمی کنید) …

این بسیار پیشرفته است بنابراین اگر از انجام این کار راحت نیستید این کار را نکنید. یا از میزبان وب بخواهید که اگر از انجام این کار راضی هستند این کار را برای شما انجام دهد:

شما باید Telnet را به سرور خود بنویسید و سپس موارد زیر را تایپ کنید:

شما پیدا کنید | grep mp3> allmp3

سپس تایپ کنید:

شما پیدا کنید | grep zip> allzip

سپس این دو پرونده در سرور خود به شما می دهد: allmp3 & allzip

این پرونده ها را بارگیری کرده و در ویرایشگر متن بررسی کنید. آنها مسیر هر فایل MP3 و Zip را بر روی سرور شما نشان می دهند تا بتوانید به سرعت و به آسانی فایلهای مورد نیاز برای تبدیل به OGG را پیدا کنید. مفید مرده است.

خوب – پس از تبدیل و بارگذاری صدا ، باید متن مربوط به پیوندهای بارگیری را تغییر دهید. شما باید هرگونه مراجعه به “MP3” را از وب سایت خود حذف کنید.

من پیشنهاد نمی کنم برای مثال آن را با “OGG” در صفحه فروش جایگزین کنید زیرا احتمالاً باعث سردرگمی مردم می شود. فقط “MP3” را با “صوتی قابل بارگیری” یا “صوتی قابل بارگیری با کیفیت بالا” جایگزین کنید.

و سپس ، در صفحات بارگیری خود ، بیان کنید که صدا در قالب OGG است و از کیفیت بالایی به عنوان MP3 و سرعت بارگیری برخوردار است. سپس به دو پخش کننده صوتی که می دانید از OGG پشتیبانی می کنند ، پیوند دهید.

پخش کننده های صوتی که من شخصاً از آنها نام می برم Winamp توسط winamp.com و Quintessential Player از quinnware.com هستند.

نکته مهم در مورد Winamp: در حالی که من فقط این را می نویسم ، نسخه کامل (نه نسخه Lite) Winamp با موفقیت از OGG پشتیبانی می کند. بنابراین حتماً به بازدید کنندگان خود بگویید که این نسخه را بارگیری و نصب کنند. این هنوز رایگان است ، بنابراین بازدید کنندگان شما فقط برای شنیدن صدای شما مجبور نیستند هزینه اضافی خرج کنند.

و این تقریباً تمام مراحل لازم برای تبدیل صدای منتشر شده از MP3 به OGG است که می تواند در هزینه های صدور مجوز بدون صرفه جویی در کیفیت صدا یا سرعت بارگیری ، صرفه جویی در هزینه کمی داشته باشد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا