دنیای وب

چرا دایرکتوری ها رونق می گیرند؟

چرا دایرکتوری وب در دوره ای رشد می کند که بسیاری از افراد به موتورهای جستجو وابسته هستند؟ راهنماهای اینترنتی برای وب سایتهای مرتبط ، لیست های سازمان یافته و سازمان یافته ارائه می دهند ، که محققان می توانند به جای کلمات کلیدی که محتوای آن وب سایت ها را تشکیل می دهند ، وب سایتهایی را بر اساس یک دسته شناخته شده پیدا کنند. موتورهای جستجوگر به وب سایت تکیه می کنند که کلمه کلیدی دقیقی برای یافتن آن دارد ، در حالی که فهرست آنلاین ، بازدید کنندگان را به صفحه صحیح هدایت می کند حتی اگر سایت به هیچ وجه کلمات نداشته باشد.

دایرکتوری وب یا پیوندها وب سایتهایی هستند که در ارتباط با وب سایتها و مرتب سازی این پیوندها بر اساس طبقه بندی تخصصی هستند. بر خلاف موتور جستجو ، دایرکتوری های وب ممکن است کلمات کلیدی تشکیل دهنده بدن وب سایت را کاملاً نادیده بگیرند. به طور کلی ، هیچ روبیتی وجود ندارد که پیوندها به دایرکتوریهای وب را تغذیه کند ، درعوض ، مدخلها توسط کارگران انسانی به دسته ها و زیر شاخه ها طبقه بندی می شوند. به طور کلی ، دایرکتوری ها به صاحبان وب سایت اجازه می دهند تا از وب سایت خود درج کنند و سپس از ویراستاران برای اطمینان از پیوندهای پیشنهادی برای تناسب و طبقه بندی مناسب استفاده کنند.

دایرکتوری های اینترنتی دارای سابقه ای طولانی هستند که احتمالاً پیش از موتورهای جستجو به عنوان راهی برای یافتن محتوا در وب است. در طول توسعه وب ، مخترع جهان وب وب ، تیم برنرز لی ، لیستی از وب سایت های فضای وب خود را در سرن میزبان و ویرایش کرد.

فهرستهای مدرن اغلب از لحاظ دامنه بسیار کلی هستند و وب سایتها را در طیف وسیعی از مناطق یا گروه ها ، دسته ها و زبان ها لیست می کنند. با این حال ، برخی از راهنماهای تخصصی بسیار موفق وجود دارد که در مناطق مختلف اینترنت تمرکز می کنند که موتورهای جستجو ممکن است به اندازه کافی آن را پوشش ندهند. راهنماهای خرید ، که لیست تجارت الکترونیکی خرده فروشی را دارند ، احتمالاً رایج ترین نوع دایرکتوری وب تخصصی است. یک مثال خوب از یک راهنمای تخصصی راهنمای مراقبت های بهداشتی وب سایتی که شامل پیوندهایی به وب سایتهای مرتبط با سلامتی است.

در میان دایرکتوری های عمومی ، Yahoo! پروژه دایرکتوری و Open Directory Project نمونه های خوبی از سایتهای عمومی دایرکتوری وب هستند. پروژه Open Directory Project یا ODP با طبقه بندی گسترده و تعداد بسیار زیاد لیست های وب سایت ها و همچنین با توجه به لیست های آن ، آزادانه برای دایرکتوری ها یا موتورهای جستجوگر دیگر در دسترس است.

بسیاری از راهنماهای ویرایش شده بشر برای ویرایش پیوندها در دسته های مختلف از ویراستاران داوطلب استفاده می کنند و ویراستاران ممکن است در زمینه های مرتبط متخصص باشند. این بدان معناست که پیوندها و رتبه ها کاملاً قابل اعتماد هستند ، اما منجر به تأخیر طولانی مدت در تأیید وب سایت ها می شوند. برای حل این مشکل ، برخی از راهنمایان وب شروع به استفاده از صفحات “ویکی” کرده اند تا در صورت لزوم به جامعه کمک کنند.

سایت های مستقر در دایرکتوری مشمول دستکاری SEO نیستند ، این امر باعث شده است تا بسیاری از وب مسترها بتوانند سایت خود را در سایت مطلوب قرار دهند – هدفی برای متخصصان سئو که به دنبال تقویت رتبه های صفحه مشتری هستند. در نتیجه ، برخی از دایرکتوری های وب به مدیران وب اجازه می دهند تا به منظور افزایش وزن از لینک خود ، هزینه بیشتری بپردازند (با توجه به اینکه هیچ برچسب nofollow پیوست وجود ندارد) ، یک رتبه بالاتر یا در برخی موارد در همه موارد شامل می شود. صرف نظر از الگو ، ارسال دایرکتوری مشمول اتوماسیون مانند ارسال موتورهای جستجو نخواهد بود و تمایل بهینه سازی آن به نظر می رسد. این میزان پخش بازی سیستم را محدود می کند.

خط پایین ، مشاوره تخصصی برای بازاریابان اینترنت و صاحبان وب سایت – سایت خود را تا حد امکان به دایرکتوری ها ارسال کنید. سایت های ویرایش شده بشر برای ارسال سایت خود به دایرکتوری های با درآمد خوب ، ترجیح می دهند بودجه اختصاص دهند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا