دنیای وب

چک الکترونیکی – مزایا و معایب معاملات آنلاین

بعد از اینکه فرصتی برای توسعه ، آزمایش و دیدن API برای معاینات الکترونیکی پیدا کردم ، تصمیم گرفتم مقاله ای بنویسم تا تجربه خود را با دیگران به اشتراک بگذارم.

همه ما در شرکت از ایده چک الکترونیکی بسیار هیجان زده بودیم: هزینه تراکنش کمتر از کارت های اعتباری ، بدون بازگشت هزینه ، و همه افراد در آمریکای شمالی باید یک حساب بانکی داشته باشند ، که قطعاً خریداران بالقوه ما را افزایش می دهد.

در چند روز اول پس از ادغام چک الکترونیکی به عنوان گزینه پرداخت ، همه چیز مانند جادو ، بسیاری از معاملات چک الکترونیکی کار می کرد و همانطور که می دانید ، این همیشه یک٪ پس انداز می کند. ما حتی با افزودن مواردی مانند “بهترین گزینه” و انتقال آن به بالای روش های پرداخت ، پرداخت چک الکترونیکی را در وب سایت خود شروع کردیم. مسئله این است که این گزینه برای ما واقعاً گزینه بهتری بود (یا همانطور که فکر می کردیم) ، اما نه برای مشتری ، زیرا پول از حساب وی سریعتر کسر می شود (برخلاف انتظار برای قبض در صورت پرداخت کارت اعتباری).

پس از 5 روز (که مقدار استاندارد روز برای پاک کردن چک های الکترونیکی است) پس از راه اندازی ، ما در حال مشاهده مشکلات هستیم. تکراری بود ، بسیار عظیم بود ، و چک ها برگشت می خوردند: تعداد زیادی چک برگشتی. دلایل چک های برگشتی عمدتاً از کلاهبرداری ، بودجه ناکافی یا تماس تلفنی با بانک و توقف پرداخت متفاوت بود. کلاهبرداری ، درصورتی که نمی دانید ، یک مشکل بزرگ برای چک الکترونیکی است ، فقط کافی است حساب # و شماره مسیریابی را داشته باشید تا بتوانید یک حساب بانکی را بدهکار کنید (بیشتر کلاهبرداری های آنلاین اینگونه کار می کنند) که روی هر چک فیزیکی به وضوح نوشته شده است. و بنابراین تقلب واقعاً یک مسئله اساسی بود. بودجه ناکافی یکی دیگر از مشکلات بزرگ بود ، زیرا اکثر افرادی که از چک الکترونیکی استفاده می کنند تا حدودی مشکل بود ، و من متنفرم که بگویم ضعیف است ، بنابراین مانده حساب آنها اغلب در حدود 0 دلار است. سرانجام ، برخی از افراد ، در صورت تمایل به خرید یا عدم شانس دوم ، گزینه دوم را انتخاب می کنند و بنابراین با بانک تماس می گیرند و از آنها می خواهند که پرداخت را متوقف کنند. آنچه بیشتر از گرفتن چک های برگشتی آزار دهنده بود (و پرداخت هزینه ای برای این چک های برگشتی) این واقعیت بود که معاملات از نظر ما به خوبی پیش می رفت ، در حالی که در واقع ، این معاملات ناموفق بودند ، بنابراین برای لغو این معاملات مجبور شدیم یک روش دستی را طی کنیم (از از طرف دیگر ، موفقیت معاملات کارت اعتباری موفقیت آمیز تقریباً قطعی است ، مگر در مورد بازپرداخت). به همه اینها اضافه کنید ، در اکثر موارد ، محصول قبلاً به مشتری تحویل داده شده بود ، بنابراین ما نیز مجبور شدیم از طریق وی پیگیری کنیم ، زیرا معمولاً دستگاه پاسخگویی دریافت می کنید و اگر دوباره بشنوید خوش شانس خواهید بود. بعد از یک ماه ، ما تصمیم گرفتیم چک های الکترونیکی را به عنوان روش پرداخت حذف کنیم زیرا متوجه شدیم این اتلاف وقت است و صادقانه بگویم ، هیچ تغییری در حجم معاملات خود مشاهده نکردیم.

نتیجه گیری این است که چک های الکترونیکی به عنوان گزینه پرداخت واقعاً رسیده نیستند و بنابراین ، به نظر من ، توصیه نمی شوند. مگر اینکه منابع زیادی در بخش صورتحساب خود داشته باشید تا از عهده چک های برگشتی برآیید و حاشیه سود شما واقعاً زیاد باشد (و همچنین فکر می کنید این باعث افزایش فروش می شود که یک تبلیغ اعجاب انگیز است) سپس ادامه دهید ، در غیر این صورت ، فقط به کارت های اعتباری بچسبید (طبق تجربه من ، این عملیات بود بازپرداخت پرداختها تقریباً 1/10 مبلغ چک های برگشتی است). پس از همه ، چرا کسی مایل به پرداخت با حساب وب بانک خود به جای کارت اعتباری است ، جایی که او محافظت می شود؟

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا