دنیای وب

چگونه از کتابهای الکترونیکی خود در برابر دزدی دریایی محافظت کنیم

آیا می دانید که حدود 22.5 درصد از فروش کتاب شامل کتاب الکترونیکی است؟ مجموع فروش این کتاب ها 8 میلیارد دلار است. تعداد زیادی بارگیری!

اگر شما ناشری هستید که در واقع تعداد زیادی کتاب الکترونیکی در اختیار دارید ، ممکن است تعجب کنید که ببینید از فروش کتابهای از دست رفته و نقض حق نسخه برداری از کار خود چقدر درآمد دارید.

این نظرسنجی نشان می دهد که مصرف کننده متوسط ​​آبه یک آبه واقعی است و 69 درصد همه کتابهای مجموعه خود را خریداری کرده اند. در مورد بازار کتاب بزرگتر ، آمار نیز خوب است و 75 درصد از کتابهای الکترونیکی ارائه شده برای فروش همه خریداری شده اند.

با این حال ، برداشت غیرقانونی سهم نگران کننده ای در 25 درصد کتابهای الکترونیکی که خریداری نشده است ، تشکیل می دهد. تخمین زده می شود که بیش از 2 میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش کتاب در سال جاری به دلیل دزدی دریایی و انواع دیگر نقض محتوا از بین برود.

راه حل های مشکل دزدی دریایی

شما سخت کار می کنید و صدها ساعت برای ایجاد کتابهای الکترونیکی قابل تامل ، آموزشی و سرگرم کننده برای خوانندگان خود وقت صرف می کنید ، پس چرا شخص دیگری از تلاش شما به لحاظ مالی سود می برد؟

محافظت از فایل های شما به این معنی است که از هرگونه فعالیت مخرب آنها جلوگیری کنید:

  • توزیع غیر مجاز

  • تقلید کردن

  • گرفتن عکس

  • بازسازی غیرقانونی

  • استفاده از اسناد فراتر از ساعات معمول ورود

در مورد امنیت خودرو و خانه خود ، می توانید یک زنگ هشدار یا ضربه گیر بر روی تمام درهای خود نصب کنید. اما چگونه می توانید از محتوای خود در برابر سرقت توسط یک بارگیری کننده رایگان که نمی خواهد برای خواندن آن هزینه کند ، محافظت کنید؟ یا حتی بدتر ، افرادی که کبد را گرفته و به دیگران پس می دهند؟

در حالی که چشم اندازها مبهم به نظر می رسند ، اما خبرهای خوبی وجود دارد.

نیازی نیست که هدف شکارچی باشید که می تواند بدون ارائه غرامت کافی وارد کار شما شود یا تعمیر کند. راه های زیادی وجود دارد که می توانید از کتاب های الکترونیکی خود با نرم افزارهای خاص و حتی چند سرویس ضروری استفاده کنید.

چگونه از کتاب E محافظت می کنید؟

به عنوان یک نویسنده کتاب الکترونیکی ، ممکن است قبلاً بدانید که کتاب های دیجیتالی را می توان از دزدی دریایی محافظت کرد ، اما اگر تا به حال در مورد روند ورود به آنها فکر کرده اید ، در اینجا یک مرور اجمالی است.

حفاظت از کتاب E به معنای جلوگیری از استفاده غیرمجاز آن است. این اغلب به معنای جلوگیری از خواندن کتاب شما توسط کسی غیر از شخصی است که آن را خریداری کرده یا به شما اجازه ویژه داده است.

در مورد معمول شما ، نویسنده می خواهد مطمئن شود که هیچ کس حتی بدون اجازه شما کار شما را به هیچ عنوان به دست نیاورد ، کپی ، تغییر یا انتقال ندهد.

با این وجود ، دو راه اصلی برای دستیابی به این هدف وجود دارد.

  1. حفاظت حق نسخه برداری

اولین و ساده ترین راه برای محافظت از کتاب الکترونیکی شما در برابر دزدی دریایی به عنوان نویسنده این است که از ثبت نام حق چاپ خود برای اثبات اینکه شما خالق مطالب مورد نظر هستید ، استفاده کنید.

مورد بعدی شامل اعلامیه و قانون حق چاپ قبل از کتاب است.

این صفحه به عنوان هشداری برای هکرهای احتمالی عمل می کند و به شما امکان می دهد در صورت لزوم ، هنگامی که کتاب شما منتشر شد و شخصی تصمیم گرفت اطلاعات را نقض کند ، اقدامات قانونی انجام دهید.

برای اطمینان از اینکه همه سایت های خود را تحت پوشش قرار می دهید ، مهم است که verbiage را در صفحه حق چاپ خود درج کنید که در مورد چندین حمایت قانونی مانند:

  • بیانیه حق چاپ

  • اعلامیه حقوق همه

  • اطلاع قانونی

بسته به ماهیت کتاب خود ، ممکن است بتوانید اطلاعات خود را در این صفحه و شابک منحصر به فردی که دارید درج کنید.

همچنین ممکن است لازم باشد با یک وکیل صحبت کنید تا او واضحاً عبارت اظهارنامه حق چاپ را که در کتاب خود گنجانده اید و همچنین میزان حمایت قانونی که اظهارنامه شخصی شما ارائه می دهد ، بداند. در صورت نیاز به اعمال آن.

اگر دلیلی مشاهده می کنید که مربوط به یک مورد واضح نقض محتوا است ، وجود قانون برای شما متوقف کردن مجرم و / یا جبران خسارت در صورت لزوم را برای شما آسان تر می کند.

  1. رمزگذاری کتاب الکترونیکی

دومین و مهمترین روش برای محافظت از کتاب الکترونیکی استفاده از مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) یا رمزگذاری داده ها برای ایجاد “قفل” است که از دسترسی افراد بدون “کلید” به آن در داخل کتاب جلوگیری می کند.

اگر از پلت فرم توزیع کتاب الکترونیکی مانند Amazon’s Kindle یا FairPlay by Apple استفاده می کنید ، کتاب الکترونیکی شما به طور خودکار در هر فروش قفل می شود. با این حال ، اگر قصد فروش مستقل کتاب الکترونیکی را دارید ، چندین گزینه برای رمزگذاری کتاب الکترونیکی وجود دارد.

فناوری حفاظت از نسخه های دیجیتال Adobe

سیستم مدیریت حقوق دیجیتالی ADOB Adobe بیشترین استفاده را از کتابفروشان مستقل دارد.

این به شما امکان می دهد کتاب الکترونیکی خود را در قالب های PDF و XHTML ایجاد کنید ، سپس آن را بارگیری کنید تا بتوانید مدیریت کنید که چه کسانی می توانند سند شما را دریافت و بخوانند.

یکی دیگر از مزایای بزرگ استفاده از ADEPT برای محافظت از کتاب های الکترونیکی شما این است که می توانید آنها را به راحتی بارگیری و در سیستم عامل های اصلی پردازش کلمات مانند سیستم های Windows و Mac و همچنین در خوانندگان ایمیل مانند Kindle آمازون استفاده کنید.

علاوه بر محافظت مستقیم از کتاب های خود با نرم افزار Adobe ، گزینه های دیگری نیز برای نرم افزارها و خدمات رمزگذاری کتاب الکترونیکی وجود دارد که می توانید آنها را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی بیشتر به نیازهای محافظت از کتاب شخصی شما مطابقت دارد.

Lock Lizard – نرم افزار DRM را ارائه می دهد که از مالکیت معنوی شما در برابر سرقت و سازش عمدی محافظت می کند. این نرم افزار حتی دارای یک نسخه نمایشی رایگان است.

Edition Guard-اگر نمی خواهید رمزگذاری کتاب الکترونیکی خود را انجام دهید ، Edition Guard سرویسی است که از Adobe DRM یا Social DRM برای محافظت از کتاب های شما برای شما استفاده می کند.

این سرویس دارای چندین عملکرد است که آن را به گزینه ای عالی تبدیل می کند. ویژگی خاص این است که بر خلاف سرویس های کتاب الکترونیکی مبتنی بر آمازون و اپل ، دیگر نیازی نیست بخشی را به حامی خود بپردازید. تمام هزینه ای که پرداخت می کنید خدمات است و می توانید از تمام درآمد و سود خود برخوردار شوید.

مزیت دیگر این است که می توانید از طریق 150 دستگاه مختلف و سایر برنامه های تلفن همراه به خوانندگان احتمالی دسترسی پیدا کنید.

راههای بیشتر برای کاهش دزدی دریایی کتاب الکترونیکی

در حالی که تقریباً غیرممکن است که دزدان دریایی را به طور کامل متوقف کنید ، هنوز کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا احتمال وقوع جرم را کاهش دهید.

  1. بهبود دسترسی

در حالی که برخی از دزدان دریایی دیجیتال مقدار زیادی از سرقت محتوا را دریافت می کنند ، در بسیاری از موارد برخی از خوانندگان ممکن است به عنوان خوانندگان رایگان تبدیل شوند زیرا در قالب قابل دسترسی در دسترس نیستند. این یک راه حل ساده است که اغلب نادیده گرفته می شود.

  1. رفع هشدارهای Google

یک ترفند خوب که هر نویسنده می تواند از آن برای اطلاع از دسترسی یا عدم استفاده از آثار خود استفاده کند ، تنظیم Google Alerts است. یک عبارت یا خط بسیار منحصر به فرد را از کتاب خود بردارید و یک هشدار برای Google تنظیم کنید تا در صورت یا دوباره انتشار این عبارت یا پاراگراف در اینترنت به شما اطلاع دهد.

  1. از اخطار حذف DMCA استفاده کنید

پس از بررسی اعلان های Google ، گام بعدی این است که فرد متخلف را از طریق اخطار حذف DMCA (Digital Millennium Copyright Act) حذف کنید ، که به موتورهای جستجو یا شرکت های میزبانی وب دستور می دهد این صفحات را برای همیشه حذف کنند. اینترنت

از این راه حل های اثبات شده و بسیار ضد دزدی دریایی برای جلوگیری از مشکل از دست رفتن درآمد و کاهش رقابت احتمالی کسانی که قصد سرقت و بازیابی اطلاعات دارند ، استفاده کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا