دنیای وب

چگونه با ثروت فوری کنار بیاییم

دستاوردهای مالی غیرمنتظره مانند برنده شدن در لاتاری یا ارث نه تنها درمورد امکانات جدید بلکه شوک مالی نیز به وجود می آید. چگونه می توان با آن کنار آمد و پول بادآورده را به ثروت دائمی تبدیل کرد؟

چرا پول ناگهانی به یک کابوس زنده تبدیل می شود؟ نشت پول نقد غیرمنتظره ممکن است ثبات عاطفی فرد را مختل کند. بسیاری از مردم نمی دانند که اندازه باد ممکن است برای تحقق همه اهدافی که در نظر دارند کافی نباشد. بنابراین ، اگر سر خود را از دست بدهید ، آسان است که از چیزی واقعاً مهم چشم پوشی کنید. همچنین ممکن است احساس گناه ، ترس و فشار از طرف خانواده و دوستان خود داشته باشید.

برای شروع یک شوک مالی به مبلغی واقعاً زیاد احتیاج ندارید – حقوق 4 ماه کافی است.

کمی وقت بگذارید تا خنک شوید

برای سازگاری با شوک پول و درک کامل از محدودیت ها و پتانسیل ثروت تازه کشف شده خود ، به مکث 6-10 ماهه نیاز دارید. دست کم گرفتن آن غیر معمول نیست – واقعیت این است که بسیاری از برندگان قرعه کشی در اولویت بندی اهداف خود کوتاهی می کنند. گواهی های سپرده می تواند راهی مطمئن برای نگهداری وجوه باشد تا زمانی که بتوانید آنها را اداره کنید.

ابتدا شرایط اضطراری

در مورد هر شرایط اضطراری که دارید فکر کنید. بعد از تأمین اعتبار ، باید مطمئن شوید که صندوق اضطراری دارید. بسیاری از افراد در حال حاضر یکی از آنها را دارند ، اما اگر شما یک پس انداز پس انداز ندارید ، این همان چیزی است که در ابتدا نیاز به توجه شما دارد.

مدیریت بدهی

در این مرحله ، شما باید براساس میزان ثروت تازه کشف شده خود اقدام کنید. بدهی کارت اعتباری ممکن است اولویت شما باشد ، اما اگر قرار است همه پول را بخورد ، یک باره آن را تسویه نکنید. شما باید مقداری پول برای موارد اضطراری پس انداز کنید. در غیر این صورت ، رهایی از بدهی دشوار است. کارت های اعتباری و وام هایی با بالاترین نرخ بهره انتخاب کنید.

در آینده خود سرمایه گذاری کنید

در طول زندگی خود می توانید چند دستاوردهای ناگهانی کسب کنید؟ این ممکن است یک عمر فرصت برای محافظت از آینده شما باشد. برخی از اهداف بلند مدت که ممکن است در نظر بگیرید شامل پس انداز برای بازنشستگی ، کسب مدرک تحصیلی یا تحصیلات فرزندانتان است.

برای ایجاد یک استراتژی سرمایه گذاری ، ممکن است به کمک متخصص نیاز داشته باشید. یک کارشناس مالی به شما کمک می کند تا شاخص سودآوری پروژه هایی را که در نظر دارید تخمین بزنید.

به خودتان جایزه بدهید

کارشناسان توصیه می کنند حدود 10٪ از دارایی جدید را برای خود هزینه کنید. این نه تنها به معنای خرید چیزهایی نیست ، بلکه همچنین به معنی تجربه ای فراموش نشدنی است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا