دنیای وب

چگونه می توان روحیه کارمندان را در یک اقتصاد بد بهبود بخشید

طبق مطالعه اخیر مجله تایم ، تقریباً 80٪ مردم در کار احساس بی احترامی می کنند. در اقتصاد امروز ، یافتن شغل به طور فزاینده ای دشوار است – اما حفظ خوشبختی کارکنان نیز به منظور افزایش کارایی شرکت در آماده سازی برای موفقیت طولانی مدت ، از اهمیت برخوردار است. چند سال پیش ، من در یک سمینار خصوصی آموزش رهبری در لوئیزویل ، کنتاکی شرکت کردم که توسط آدریان گوستیک ، نویسنده کتاب هویج روز برگزار شد. گوستیک ، که از اهمیت پاداش و تقدیر از اهمیت حفظ روحیه کارمندان آگاه است ، یکی از بهترین سخنرانان سخنرانی در جمع است که دیده ام. او Carrots.com و OCTanner.com را با شریک تجاری خود چستر التون اداره می کند. این دو به دنیا می آیند تا صحبت کنند و توصیه کنند استانداردهای بیشتری را برای شناخت کارمندان در دنیای تجارت اجرا کنند. در طول جلسه ، برخی از نکات وی را برای حفظ شادی کارمندان تقریباً در هر سازمانی با هر اندازه ای به اشتراک بگذارید. مجله Smart Money اخیراً گزارش داده است که “متعصبین خوش بین” در دنیای تجارت موفق ترند – اما هر کسی که در این دنیا کار کرده باشد می داند که حفظ نگرش مثبت در بعضی مواقع چقدر دشوار است.

منفی نگری مسری است و به محض فرو رفتن در محیط شرکت ، می تواند مانند آتش سوزی گسترش یابد. چگونه با آن مبارزه کنیم؟ با قدردانی ، او می گوید. Gostick که یک متحرک هوشمند و دارای احساس خوش بینی عفونی است ، توصیه می کند از تلاش های کارکنان برای بهبود عملکرد خود تمجید و در صورت رسیدن به نتایج حساب شده ، به آنها پاداش دهد. شناخت یک عامل بزرگ در روحیه کارکنان است. اگر احساس می کنید کارمندان شما می توانند از نفس جدیدی از مثبت گرایی استفاده کنند ، شناسایی شخصی یا نمادین یا استفاده مجدد مثبت از رفتارهای خوب را امتحان کنید. شناخت شخصی شناسایی شخصی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: شناختن یک کار خوب انجام شده. این می تواند یک “کار جالب” یا یک پشت سر باشد. گاهی اوقات ، می تواند یک قدم جلوتر برود و به عنوان یک کارت تشکر ظاهر شود که از یک رئیس قدرشناس به یک کارمندی که فراتر از آن رفته است تبدیل می شود. این نوع تشخیص ها همیشه مورد استقبال قرار می گیرند – و می توانند برای بقیه روز لبخند را بر لب فرد بنشانند. تشخیص نمادین البته ، برای موثر بودن ، باید از اغراق در قتل اجتناب کنید. خیلی چیزهای خوب می تواند زائد شود یا غیر صادقانه به نظر برسد. اگر مدام از کارمندان خود تعریف کنید ، ممکن است کلمات معنای خود را از دست بدهند. کارمندان ممکن است انتظار ستایش را داشته باشند ، به آن به عنوان “پاداش” کمتری نگاه کنند – یا بدتر از آن ، هنگامی که فراموش می کنید از آنها بخاطر انجام کاری که فکر می کنند یک کار خوب است ، صدمه ببینید. حتماً مدام از شما تعریف و تمجید کنید ، اما نه زیاد.

هنگام نیاز ، هنگام ایجاد شناخت ، هنگام ایجاد رابطه یا زمانی که یک کارمند خاص نیاز به تقویت اخلاقی دارد ، ستایش کنید. انواع ستایش را امتحان کنید. شناخت شخصی بسیار مثر است ، اما شناخت نمادین نیز می تواند بسیار مفید باشد. تشخیص نمادین شامل حرکت به جلو و پاداش دادن به کارمند با چیز دیگری غیر از کلمات ، لبخند ، مصافحه یا لگد زدن دوستانه به پشت است. معمولاً شناخت نمادین ملموس است و شامل هدایا یا جوایز است. من شرکت هایی را دیده ام که از بشقاب گرفته تا غذای مورد علاقه یک کارمند ، یا حتی چیزی به سادگی یک توپ فشرده یا دستبند. اگر واقعاً می خواهید کاری کنید که یک کارمند احساس خاصیت کند (و اگر این کار در بودجه شرکت شما باشد) ، می توان یک جایزه شخصی برای بهترین عملکرد را به نمایش گذاشت که با افتخار روی میز کار او نمایش داده شود. حال که ما در مورد برخی از راه های شناسایی بهترین افراد در مورد کار بحث کردیم ، بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید در تخمین ما موثر باشید. برای موفقیت در تشخیص ، آدریان گوستیک می گوید كه این قانون باید از سه قانون زیر پیروی كند: – مكرر – خاص – به موقع در كتاب “یك هویج در روز” (كه من آن را به هر كسی در مقام رهبری یا مدیریت توصیه می كنم) گاستك توصیه می كند برای بالا بردن ارواح روزی یکبار. در اینجا تئوری این است که اگر شما دائماً روحیه کارمندان را بهبود می بخشید و بهترین کارمندان خود را راضی می کنید ، آنها به کار سخت ادامه می دهند و کار شما را بدون مشکل ادامه می دهند. با این حال ، اگر از بهترین عملکردها غفلت شود ، ممکن است علاقه به کار در شرکت شما را از دست بدهند.

این نباید دست کم گرفته شود ، زیرا افراد با عملکرد بالا معمولاً ارزش خود را تشخیص می دهند و می دانند که حتی در یک اقتصاد چالش برانگیز شانس یافتن شغل دیگر را بیش از حد متوسط ​​دارند. گوستک می گوید شناسایی دلیل دیگر مهم است زیرا “مشتریان نظرات خود را در مورد شرکت بر اساس کارکنان خط مقدم آن قرار می دهند.” بهش فکر کن کارمندان خط مقدم معمولاً اولین کسانی هستند که مشتریان را می بینند و آنها غالباً حضوری با آنها برخورد می کنند. متأسفانه ، آنها معمولاً کمترین دستمزد را دارند. از آنجا که مطالعات نشان داده است که افراد پول بیشتری را با خوشبختی مرتبط می کنند ، این بدان معنی است که کارکنان خط مقدم اغلب خطر نارضایتی از شغل خود را دارند و حتی ترک کار می کنند تا گزینه های دیگر را دنبال کنند. اگر کارکنان خط مقدم ناراضی بودند ، آیا خدمات مشتری با کیفیت ارائه می دهند؟ احتمالا نه. جوستک می گوید: “مشتریان بیشتر رانندگی می کنند و برای خدمات بهتر یا قیمت ارزان تر هزینه بیشتری پرداخت می کنند.” کلید حفظ کارمندان باعث خوشحالی کارمندان است. مطمئناً ، برخی از آرمان گرایی ها مطرح می شود ، اما این تئوری خوب است و بالا بردن روحیه کارکنان برای کسب و کار بد نخواهد بود. در حقیقت ، گوستیك در كتاب خود اظهار داشت كه كارمندانی كه به طور منظم مورد تمجید و پاداش قرار می گیرند “بهتر روی اهداف شركت تمركز می كنند. آنها فرصت های جدید را سریعتر كشف می كنند. آنها مدت اشتغال بیشتری دارند.” این کتاب ایده هایی را برای مدیرانی فراهم می کند که به دنبال راه های جدید برای ستایش ، شناخت و پاداش دادن به کارمندان هستند. بنابراین عجیب نیست که به سرعت در هر دو لیست وال استریت ژورنال و هفته تجارت پرفروش شد. برخی از برجسته ترین نکات:

  • یادتان باشد از افرادی که روی شما تأثیر گذاشته اند تشکر کنید. این اغلب نادیده گرفته می شود. فقط روحیه کارمندان در خط مقدم را ارتقا ندهید ؛ آن را در تمام سطوح شرکت خود ارتقا دهید.
  • ستاره همکاران خود را بیرون بیاورید. در صورت لزوم به طور عمومی پاداش دهید – و به تغییری که در نگرش و عملکرد به وجود می آورد توجه کنید.
  • یک رویداد رسمی شناسایی کنید. حداقل سالی یک مهمانی برگزار کنید تا به بهترین هنرمندان ادای احترام کرده و آنها را ستاره کنید. این امر همچنین به کارمندان چیزی می دهد که باید در طول سال کار کنند.
  • آنچه را که کارمندانتان دوست دارند یا دوست ندارند ، پیگیری کنید. این فقط به معنای احساسات آنها در مورد محیط کار نیست. همچنین می تواند به شما کمک کند تا به روش های خلاقانه ای برای پاداش دادن به آنها فکر کنید. با پرسیدن ایده های پاداش خود ، سطح شخصی تری پیدا کنید و از آنها بخواهید انگیزه آنها چیست. حتی می توانید یک نظرسنجی مکتوب ناشناس (یا غیر) از همه کارمندان برای گرفتن ایده در مورد جوایز انجام دهید. در صورت امکان ، پاداش خود را به هر شخص خاصی که برای او احترام دارید اختصاص دهید. آنها از لمس شخصی قدردانی خواهند کرد ، در حالی که می دانند شما به نیازها و خواسته های آنها گوش فرا داده اید. این یک روش عالی برای ایجاد یک رابطه است که به آنها اجازه می دهد بدانند که شما برایتان مهم است!

جوایز فقط از مدیریت عالی دریافت نمی شود – بنابراین خود را از تلاش ایده های جدید خسته نکنید! یک برنامه رسمی و پاداش دادن به کارمندان ایجاد کنید که به کارمندان اجازه می دهد وقتی ارزش کاری را که یک همکار انجام داده است یا متوجه انجام یک کار خوب شده اند ، یکدیگر را معرفی و حتی ممکن است پاداش دهند. این باعث افزایش روحیه ، تقویت تیم و مقداری وزن از روی شانه های شما می شود تا بتوانید روی سایر وظایف مهم مدیریتی تمرکز کنید. فقط مطمئن شوید که برای ارائه 100٪ شناخت به کارمندان خود اعتماد ندارید. بیشتر آنها باید با شما شروع کنند! قدرت شناخت را دست کم نگیرید. در دنیای تجارت بسیار مهم است. بدون آن ، در واقع می توانید کارمندان خود را از دست دهید. بهترین مجریانی است که بیشترین توانایی را برای ترک کار دارند زیرا آنها مهارت های مشابهی را دارند که کارفرمایان به دنبال آن هستند – و آنها این را می دانند! در صورت بروز این کار ، نتوانید به کارمندان با عملکرد عالی خود نشان دهید که چقدر قدردانی می کنند و ممکن است شما را برای فرصتی دیگر بگذارند. با این حال ، اگر کارمند از محیط اطراف خود واقعاً راضی باشد ، یا در محیط کار احساس احترام و قدردانی کند ، ممکن است به دلیل احساس ارزش ، حقوق کمتری یا مسافرت طولانی تر را بپذیرد. برای توضیح بیشتر این نکته ، گوستیک داستانی در مورد تجربه اخیر خود در سفر در چین به اشتراک گذاشت. در طول سفر خود ، او با یک دختر جوان چینی آشنا می شود که کمی انگلیسی صحبت می کند.

وقتی تصمیم گرفت با او گفتگویی انجام دهد ، پرسید: “آیا شما قبلا به آمریکا سفر کرده اید؟” این دختر در پاسخ گفت که او هرگز به ایالات متحده سفر نکرده است ، اما هرگز شهر خود را ترک نکرده است. قابل درک است که گاستیک تعجب کرد ، با پرسیدن “چرا هرگز این شهر را ترک نکرده اید؟ آیا نمی خواهید بقیه جهان را ببینید؟” دختر بدون تردید جواب داد: “اگر من اینجا خوشحال هستم ، چرا می خواهم بروم؟” به نظر می رسد شرکت ها می توانند از این داستان چیزهای زیادی یاد بگیرند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا