دنیای وب

چگونه نقشه سایت خود را به Google و Yahoo! و MSN

نقشه سایت XML یک روش آسان برای مدیران وب است که می توانند به موتورهای جستجو بگویند کدام صفحه های سایت آنها توسط ربات های آنها خزیده می شود.

یک نمونه نقشه سایت XML هر URL را به همراه اطلاعاتی درباره آخرین به روزرسانی آن ، تعداد دفعات تغییر معمول آن و اهمیت آن نسبت به سایر صفحات سایت لیست می کند). این به موتورهای جستجو کمک می کند تا با هوشمندی بیشتری سایت شما را جستجو کنند.

در نوامبر 2006 ، گوگل ، یاهو! و MSN برای پشتیبانی از یک استاندارد جدید صنعت برای نقشه های سایت به هم پیوست: Site Map 0.90. تا زمانی که مدیران وب از پروتکل پیروی می کنند ، می توانند اطمینان حاصل کنند که سایت های آنها به طور کامل و مداوم در تمام موتورهای جستجوی اصلی نمایه می شود (یک قدم واقعی به جلو). این مقاله برای همه کسانی که صفحات گمشده یا رتبه بندی ضعیف دارند مهم است.

وب سایت رسمی سرمایه گذاری مشترک در sitemaps.org است و حاوی اطلاعات زیادی در مورد استاندارد جدید و فرمول بندی آن است. آنچه سایت به تنهایی قادر به انجام آن نیست توضیح صحیح نحوه ارائه صحیح نقشه سایت خود به سه بزرگ است! نمای پیشنهادی در سایت:

موتور جستجو / url / پینگ؟ sitemap = نقشه سایت_ارل شما

در حال حاضر در هیچ یک از سه سایت کار نمی کند! تا زمان انجام این کار ، این مقاله کوتاه دستورالعمل هایی در مورد چگونگی (الف) ایجاد نقشه سایت و (ب) نحوه ارسال به هر یک از سه موتور جستجوی اصلی ارائه می دهد …

نقشه سایت خود را ایجاد کنید

برخی از ارائه دهندگان میزبانی (به عنوان مثال 1 و 1) برای ایجاد نقشه سایت خود ، ابزارهایی را از طریق داشبورد وب خود ارائه می دهند ، بنابراین همیشه باید ابتدا با ارائه دهنده خدمات تماس بگیرید. اگر این سرویس در دسترس نیست ، به xml-sitemaps.com مراجعه کنید و URL سایت خود را در جعبه ژنراتور وارد کنید. نقشه سایت حاصل را در Notepad کپی و جای گذاری کنید ، سپس آن را با نام فایل ذخیره و در سایت خود بارگذاری کنید: sitemap.xml

اگر می خواهید XML خود را قبل از بارگذاری در موتورهای جستجو تأیید کنید (مفید است اگر شما ویرایش های دستی انجام داده اید) ، به دنبال یک اعتبار سنج XML (در همان سایت) باشید که بتوانید آدرس URL نقشه سایت خود را در آن قرار دهید و آن را در برابر معیار بررسی کنید.

نقشه سایت را به MSN ارسال کنید

MSN هنوز رابط رسمی برای ارسال نقشه سایت (از ژوئیه 2007) پیاده سازی نکرده است. برای نظارت بر وضعیت ، لطفا (گاه به گاه) از وبلاگ رسمی جستجوی زنده MSN (جایی که احتمالاً اطلاعیه های آینده در آن یافت می شود) دیدن کنید.

در حالی که MSN هنوز درب ورودی را اجرا نکرده است ، یک درب پشتی شناخته شده برای ارسال نقشه سایت به فهرست جستجوی MSN وجود دارد. این علاوه بر این است.com! شما باید مستقیماً از فرمول زیر در جعبه URL مرورگر خود استفاده کنید:

[http://api.moreover.com/ping?u=http://yourdomain.com/yoursitemap.xml]

از فوریه 2005 ، moreover.com به عنوان ارائه دهنده خوراک RSS رسمی پورتال myMSN تبدیل شده است (به گزارش مطبوعاتی مراجعه کنید) و شواهد معتبری نشان می دهد که ارسال به علاوه باعث جاسوسی MSN از صفحات شما در طی 2-3 هفته خواهد شد.

توجه داشته باشید که اگرچه MSN هنوز از ارسال مستقیم پشتیبانی نمی کند ، اما آنها در وبلاگ خود پیشنهاد می کنند که در پرونده robots.txt خود مرجعی به نقشه سایت خود اضافه کنید (چیزی که اکنون توسط sitemaps.org پشتیبانی می شود). مثلا:

نماینده کاربر: * نقشه سایت: [http://www.yourdomain.com/sitemap.xml]<br/> اجازه ندهید: / cgi-bin /

این به MSN (و سایر موتورها) می گوید که نقشه سایت شما را بخزند اما فهرست cgi-bin را نه. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پیاده سازی یک فایل robots.txt (در ریشه وب سرور سایت خود) ، لطفاً به این آدرس مراجعه کنید: http://www.robotstxt.org

نقشه سایت را به Google ارسال کنید

Google در ابتدا یک نقشه سایت XML برای نقشه سایت ایجاد کرده و یک پورتال اختصاصی برای مدیر وب ایجاد کرده است ، جایی که می توانید نقشه سایت خود را ارسال کنید:

google.com/webmasters/

ابتدا باید درمورد همه سایتهایی که متعلق به شما است به Google بگویید و سپس تأیید کنید که واقعاً صاحب آنها هستید. تأیید با اضافه کردن یک برچسب متا بین برچسب های هدر در صفحه اصلی سایت شما حاصل می شود. نحو برچسب به شرح زیر است:

<meta content="unique code advised by google" name="verify-v1">

دستورالعمل های کاملی در مورد چگونگی انجام این کار در وب سایت Google وجود دارد.

نقشه سایت خود را به یاهو ارسال کنید

یاهو نیز رویکردی مشابه با Google دارد. یک بار دیگر ، یک سرویس وب مستر اختصاصی (Yahoo! Site Explorer) و روشی برای تأیید مالکیت شما بر سایت وجود دارد. ابتدا به:

siteexplorer.search.yahoo.com/

سایتی اضافه کنید ، سپس روی دکمه تأیید کلیک کنید. سپس می توانید فایل html کلید تأیید را بارگیری کنید – که باید آن را در پوشه ریشه وب سرور خود بارگذاری کنید. سپس می توانید به Site Explorer برگردید و به یاهو بگویید احراز هویت را شروع کند. این کار تا 24 ساعت طول خواهد کشید. در همین حال ، می توانید نقشه سایت خود را با کلیک روی دکمه مدیریت اضافه کنید و سپس نقشه سایت را به عنوان فید اضافه کنید.

نقشه سایت را برای س Subال ارسال کنید

Asks با سه روش دیگر رویکرد ساده تری را در پیش می گیرد. برای ارسال نقشه سایت خود ، به سادگی URL پینگ را وارد کنید و به دنبال آن URL کامل نقشه سایت خود را وارد کنید:

<a rel="nofollow noopener" target="_new" href="http://submissions.ask.com/ping?sitemap=http%3A//www.yourdomain.com/sitemap.xml">http://submissions.ask.com/ping؟sitemap=http٪3A//www.yourdomain.com/sitemap.xml</a>

پس از کلیک روی “بازگشت” ، از “س Askال” پیام اطمینان بخشی دریافت خواهید کرد که آنها آنچه را که شما ارسال کرده اید دریافت کرده اند. خیلی شیک!

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا