برترین های کسب و کارپزشکی

کلینیک دکتر مرتضوی , کلینیک جامع مغز و اعصاب , فوق تخصص جراحی قاعده جمجمه

دکتر مرتضوی پیش از این در آمریکا به درمان و جراحی بیماران پرداخته و در همین راستا عضوی از نهادها و سازمان‌های تخصصی در زمینه مغز و اعصاب همچون کنگره جراحان مغز و اعصاب آمریکا (CNS)، انجمن پزشکی آمریکا (AMA)، انجمن جراحان مغز و اعصاب کالیفرنیا (CANS)، انجمن جراحی مغز و اعصاب غرب آمریکا (WNS)، انجمن جراحان مغز و اعصاب آمریکا (AANS)، انجمن قاعده جمجمه آمریکای شمالی (NASBS)، کالج بین المللی جراحان آمریکا (ICS)، انجمن نقشه برداری و درمان مغز (SBMT)، و انجمن جراحی قاعده جمجمه مجید سمیعی(MASSIN) بودند، در زمستان سال ۱۴۰۰ با تاسیس کلینیک جامع مغز و اعصاب مرتضوی در میهن خود، بر آن شدند تا دانش روز دنیا در این زمینه را در دسترس هموطنان خویش قرار داده، و در ایران به آموزش نسل نوی پزشکان و درمان بیماران بپردازند.

آموزش | افزایش

برخی بیماری های مغز و ستون فقرات :

تونل کارپال و اعصاب محیطی

چه کسانی در خطر ابتلا به سندرم تونل کارپال هستند؟

به طور کلی افرادی که در طول کارهای روزمره از حرکات مکرر دست استفاده می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به تومورهای اعصاب محیطی هستند. همانطور که می‌دانید اعصاب رشته‌ای از بافت است که سیگنال‌ها را از مغز به بقیه بدن منتقل می‌کنند و ماهیچه‌هایی را که در راه رفتن، پلک زدن، قورت دادن، برداشتن وسایل و انجام فعالیت‌های دیگر کمک می‌کنند، کنترل می‌کند. رشد بی رویه و خارج از کنترل این عصب‌ها منجر به تومور اعصاب محیطی می‌شوند.

تومورهای عصب محیطی در داخل یا نزدیک اعصاب ایجاد می‌شوند. به عنوان مثال، آرایشگران، برنامه نویسان کامپیوتر یا کارگران خط مونتاژ، احتمال بیشتری برای توسعه آن دارند. تخمین زده می‌شود این بیماری که شایع‌ترین آسیب اعصاب محیطی است،  3 تا 5 درصد از بزرگسالان ایالات متحده که بیشتر از 30 سال دارند را مبتلا می‌کند. این بیماری در زنان شایع‌تر است، زیرا تونل کارپال آنها – مسیر عبور عصب میانی – کوچک‌تر است

آموزش | افزایش

تنگی شریان کاروتید

تنگی شریان کاروتید چقدر شایع است؟

سکته مغزی پنجمین علت مرگ و میر در ایالات متحده است. تنگی شریان کاروتید باعث تقریباً 10 تا 15 درصد از سکته‌های ایسکمیک می‌شود. شیوع تنگی شریان کاروتید در میان عموم مردم تا حدود 5 درصد تخمین زده می‌شود. طبق گزارش انجمن سکته مغزی آمریکا، سکته مغزی در رتبه پنجم لیست بیماری‌هایی است که باعث مرگ می‌شود. تنگی شریان کاروتید چیزی است که معمولا به مرور زمان اتفاق می‌افتد و با افزایش سن، خطر ابتلا به این بیماری و همچنین سکته مغزی افزایش می‌یابد. پلاک آترواسکلروتیک در شریان کاروتید گردنی شایع‌ترین علت است. اختلال پلاک و آترومبولیزاسیون در گردش خون داخل جمجمه شایع‌ترین مکانیسم برای سکته مغزی است. اکثر تنگی‌های شریان کاروتید خفیف یا متوسط و بدون علامت هستند.

آموزش | افزایش

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا