گیردوود (girdwood) بهشت ورزش های زمستانی

گیردوود: بهشتی در قلب آلاسکا

تصورش را بکنید. خورشید در آسمان آبیِ بی کران غرق در پودرِ برفِ نرم و سفید و قله های پوشیده از یخ که با شکوه به سوی آسمان سربلند هستند. اینجا گیردوود (Girdwood) است بهشتی در قلب آلاسکا که در فصل زمستان به یک سرزمین جادویی تبدیل می شود.

من اولین بار که به گیردوود رفتم مثل این بود که وارد یک دنیای جدید شدم. همه چیز آرام و خالی از هر گونه هیاهو بود. هوای خنک و تمیز مثل یک هوای تازه به ریه هایم وارد شد و من را به خودش دعوت کرد. کوه های چگاچ (Chugach Mountains) که همیشه با هاله ای از ابر محصور بودند مثل یک نقاشی با رنگ های طبیعی در مقابل چشمم نمایان شدند. در آن لحظه احساس کردم که همه مشکلات و استرس های زندگی را در این جای آرام و زیبا فراموش کرده ام.

عشقی به نام اسکی

هر کس که به گیردوود می رود بدون شک به اسکی عشق می ورزد. منطقه اسکی آلاسکا (Alyeska Resort) در گیردوود یکی از بهترین و مشهورترین مناطق اسکی در جهان است. من به عنوان یک عاشق اسکی حرفه ای در اولین روز در آلاسکا مستقیم به قله کوه رفتم و از ارتفاع زیادی به پایین سرازیری کردم. سرعت و هیجان اسکی در چنین منطقه ای وصف ناپذیر است. هر پیچ و خم در مسیر اسکی با صدای فریاد هیجان من همراه بود. حس آزادگی و قدرت که در حین اسکی احساس می شد نمی توان با هیچ چیز دیگری مقایسه کرد.

جذابیت های عجیب و غریب

گیرדוود فقط به اسکی منتهی نمی شود. این شهر کوچک با طبیعت زیبای خود جذابیت های متنوعی را ارائه می دهد. خانه ی باغ وحش آلاسکا (Alaska Wildlife Conservation Center) در نزدیکی گیرדוود یک محل عالی برای دیدار با حیوانات وحشی آلاسکا مانند خرس گرگ و گوزن است. رودخانه ی چوگاش (Chugach River) که از کنار شهر می گذرد محل مناسبی برای صید ماهی و قایق سواری در فصل تابستان است. آلاسکا در تابستان با روزهای بلند و تابناک خود معجزه طبیعت را به نمایش می گذارد.

راز های نهفته در گوشه و کنار گیردوود

در این شهر کوچک و زیبا فروشگاه ها و رستوران های دنج زیادی وجود دارد که در آنها می توان از لذیذترین غذاها و سوغاتی های آلاسکا لذت برد. خانه ی نوشیدنی و شراب (Wine and Spirits House) در مرکز شهر یک محل فوق العاده برای چشیدن شراب های مختلف و خرید سوغاتی است. اما حتما به مراکز خرید این شهر سر بزنید تا با فرهنگ مردم آلاسکا بیشتر آشنا شوید.

راز های نهفته در گوشه و کنار گیردوود

موزه تاریخ آلاسکا (Alaska History Museum) یک محل عالی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ این منطقه است. پارک ملی چوگاش (Chugach National Forest) با پوشش گیاهی تنوع و زیبای خود محل مناسبی برای پیاده روی و طبیعت گردی است.

نکات عمل قبل از سفر

  • بهترین زمان سفر: فصل زمستان برای اسکی و فعالیت های زمستانی و فصل تابستان برای طبیعت گردی و قایق سواری مناسب است.
  • هزینه: هزینه سفر به گیردوود به نوع سفر زمان سفر و نوع اقامت شما بستگی دارد.
  • اقامت: در گیردوود هتل ها مهمانسراها و ویلاهای متنوعی برای اقامت وجود دارد.
  • لباس: حتما لباس گرم و مناسب برای هوای سرد و بارش برف به همراه داشته باشید.
  • انتقال: می توانید با ماشین به گیردوود سفر کنید و یا از خدمات اتوبوس و هواپیما استفاده کنید.

نتیجه گیری

گیرדוود فقط یک شهر کوچک نیست. این شهر بهشت ورزش های زمستانی و به طور کلی بهشت عاشقان طبیعت است. من مطمئنم که بعد از سفر به گیردوود شما هم مثل من به این سرزمین جادویی عشق می ورزید.

سوالات و پاسخ ها

1. بهترین زمان برای سفر به گیردوود چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به گیردوود به علایق شما بستگی دارد. اگر عاشق اسکی و ورزش های زمستانی هستید فصل زمستان بهترین زمان برای سفر است. اما اگر عاشق طبیعت گردی و قایق سواری هستید فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به گیردوود است.

2. هزینه سفر به گیردوود چقدر است؟

هزینه سفر به گیردوود به نوع سفر زمان سفر و نوع اقامت شما بستگی دارد. اما به طور کلی می توان گفت که هزینه سفر به گیردوود می تواند گران باشد.

3. آیا محدودیت سنی برای سفر به گیردوود وجود دارد؟

نه هیچ محدودیت سنی برای سفر به گیردوود وجود ندارد. اما اگر با کودکان به گیردوود سفر می کنید حتما به نکات ایمنی و احتیاط توجه کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا