دنیای وب

یوغ کارگران خانگی در نیجریه

ساموئل آکپان، 49 ساله، اباک اوکو، اهل ایکوت اکپنه، ایالت اکوا ایبوم، در دانشگاه کالابار زبان انگلیسی و ادبیات خوانده است.

در حال حاضر، او برای شغلی به عنوان نگهبان قراردادی در یک شرکت داروسازی در ایلوپژو، لاگوس، ماهانه 30000 دلار درآمد دارد.

او گفت: «نگهبانانی که با نگهبانی از مشاغل و ساکنان خصوصی موافقت کرده اند، بسته به ضرب و شتم یا محل، لباس رسمی دریافت نمی کنند.

ریچارد آمووا، مدیر عامل، Mega Guards Limited، Abule Egba، Lagos، این بیانیه را تأیید کرد که پرداخت‌ها معمولاً 70: 30 درصد است.

با این حال، ممیزی مستقل بیان می کند که فعالیت ها و فعالیت های بیش از 250 شرکت امنیتی خصوصی ثبت شده و معتبر توسط سپاه امنیت و دفاع مدنی نیجریه، NSCDC تنظیم می شود.

اما چه کسی استخدام میلیون‌ها کارگر خانگی در نیجریه را تنظیم می‌کند؟ گبنگا کومولافه، دبیر کل فدراسیون اتحادیه های کارگران غیرقانونی نیجریه، FIWON، گفت که هیچ قانونی برای کارگران خانگی در این کشور وجود ندارد.

خانم فونکه لاوال، از آبئوکوتا، ایالت اوگان، روزانه 300 N300 N از صبح تا گرد و غبار در رستورانی در ایستگاه اتوبوس شب، در مجاورت بزرگراه لاگوس-آبئوکوتا در ایفو، ایالت اوگان انجام می دهد.

طبق محاسبات او، حقوق برده اش 7200 N در ماه بود، زیرا او شکایت داشت که “از دوشنبه تا شنبه از ساعت 5 صبح برمی گشت، جارو می کرد، آشپزی می کرد، ظرف ها، قابلمه ها را می شست و شروع به خدمت رسانی می کرد. وقتی مشتری می رسیدند.” .

اداره ملی آمار نیجریه اعلام کرد که در کشور ما با جمعیت 203 میلیون نفری، تعداد بیکاران از 5.5 میلیون نفر در سال 2015 به 21، 7 میلیون نفر تا سال 2020 رسیده است.

در همان دوره مورد بررسی، تعداد افراد زیر فقر اکنون از 43.1 میلیون به 102.1 میلیون افزایش یافته است.

کومولافه گفت: «بنابراین، افرادی مانند آکپان و لوال، در میان میلیون‌ها نفری هستند که برای امرار معاش، انواع مشاغل کم درآمد و خانگی را انجام می‌دهند.

منشی FIWON هنوز شکایت داشت که کارگران خانگی که از با ارزش ترین چیزها برای افرادی مانند: کودکان، سالمندان، اموال، مراقبت و غیره مراقبت می کنند، طبق میل رئیس و سخت کوشی برده های حقوقی هستند.

او توضیح داد که این اساس تصمیم FIWON برای ایجاد یک جامعه و بازوی آموزشی از NGOها بود که کارگران خانگی در کشور را که مزایای بازنشستگی، زایمان، یا مزایای اجتماعی یا کمک دولتی ندارند، قادر می‌سازد. با راه اندازی تعاونی های اعطای وام و بازخرید در هر کجا که باشند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا