طراحی و سئو وب سایت

50 نکته کارت ویزیت Surefire

کارت ویزیت یکی از قدرتمندترین و ارزان ترین ابزارهای بازاریابی است که می توانید استفاده کنید. در اینجا 50 نکته مطمئن برای استفاده بیشتر از کارت های کسب و کار شما آورده شده است:

  • کارت ویزیت شما باید بیش از اطلاعات تماس شما باشد. اطمینان حاصل کنید که کارت شما دارای خطی است که بیانگر آنچه شما یا شرکتتان انجام می دهید.
  • تعداد آنها را به تعداد زیاد سفارش دهید. هنگام سفارش 1000 ، هزینه هر کارت بسیار کمتر از سفارش 500 خواهد بود.
  • حتی اگر می توانید کارت های بازرگانی خود را در خانه با چاپگر جوهر افشان تولید کنید ، کارت های بازرگانی خود را به صورت حرفه ای با یک چاپخانه تهیه کنید. کارت ویزیت شما اولین برداشتی است که چشم انداز شما از تجارت شما دریافت می کند ، بنابراین به آنها اجازه دهید بهترین ارتباط را داشته باشند.
  • از استفاده از کلیپ آرت استاندارد به عنوان نشان تجاری خود خودداری کنید. یک آرم اعتبار و آگاهی از برند را به ارمغان می آورد ، بنابراین قبل از سرمایه گذاری در کارت های بازرگانی ، باید یک آرم طراحی حرفه ای برای تجارت خود داشته باشید. امروزه شرکت هایی به صورت آنلاین وجود دارند که می توانند با هزینه ای کمتر از 25 دلار یک آرم حرفه ای تولید کنند ، بنابراین هیچ بهانه ای برای ساختن آرم وجود ندارد.
  • یک وب سایت قرار دهید و از URL موجود در کارت های ویزیت خود استفاده کنید. اگر وب سایتی نداشته باشید ، مردم متوجه کمبود آدرس وب در کارت ویزیت شما می شوند و بسته به شغلی که در آن فعالیت می کنید ، ممکن است اعتبار شما را از دست بدهد.
  • تمام اطلاعات را در کارت ویزیت فعلی خود نگه دارید. اگر آدرس یا شماره تلفن را تغییر داده اید ، شماره قدیمی را خراشیده نکنید و شماره جدید را به صورت دستی بنویسید. کارت ویزیت جدید دریافت کنید.
  • کارت ویزیت خود را ساده نگه دارید. از تعداد زیادی قلم استفاده نکنید یا سعی کنید اطلاعات زیادی را در آنها جمع کنید. سعی کنید از یک طراحی زیبا استفاده کنید و مطمئن شوید که پیام اصلی شما (آرم یا پیشنهاد فروش بی نظیر خود) گم نخواهد شد.
  • اگر در ایالات متحده زندگی می کنید ، اندازه کارت ویزیت خود را به 3.5 “x 2” محدود کنید. هر چیزی بزرگتر به جای دارندگان استاندارد کارت نخواهد بود و ممکن است کارت شما در سطل زباله قرار بگیرد. کارتهای ویزیت در اروپا و همچنین کیف پول و دارندگان کارت بزرگتر هستند.
  • مطمئن شوید که کارت ویزیت شما تصویر شما را منعکس می کند. اگر شما یک هنرمند یا طراح گرافیک هستید ، رنگ ها و فونت های مرسوم ، مد روز اشکالی ندارد. اگر یک بانکدار سرمایه گذاری هستید ، یک طرح هوشیار و رنگ هایی مانند آبی یا خاکستری بهترین کار را می کند.
  • کارت ویزیت شما بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی مارک تجاری یا هویت شرکتی شماست. این استاندارد باید از استانداردهای گرافیکی مشابه سایر مواد ارتباطی شما (لوازم التحریر ، بروشور ، سربرگ و …) پیروی کند.
  • راهی برای برجسته کردن کارت های کسب و کار خود پیدا کنید. شما کارت ویزیت هایی را مشاهده کرده اید که یکی از گوشه ها آن ها به صورت زاویه دار بریده شده و یا دارای بافتی جالب توجه است و همه این موارد باعث می شود کارت ویزیت شما از جمعیت متمایز شود. بهترین موردی که من از یک طراح داخلی دیده ام ، استفاده از هولوگرام برای نشان دادن یک اتاق قبل و بعد از بازسازی.
  • خواندن کارت ویزیت خود را آسان کنید: از کنتراست زیاد بین زمینه و نوع استفاده کنید. پس زمینه روشن با پس زمینه تیره بهترین عملکرد را دارد.
  • بعد از آرم ، نام شما باید بزرگترین اطلاعات کارت شما باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات کارت خود را با قلم بسیار بزرگی چاپ کنید تا خوانایی آن آسان باشد.
  • نسخه کارت ویزیت خود را با یک غلط دهنده املا اجرا کنید و اطلاعات تماس خود را دوباره بررسی کنید.
  • کارتهای بازرگانی را همیشه با خود داشته باشید. یک پشته در ماشین ، خانه ، دفتر و کیف پول خود نگه دارید.
  • کارت ویزیت خود را روی بیلبوردهای سوپرمارکت ها ، مدارس ، فروشگاه ها ، کتابخانه ها و … بگذارید.
  • هنگامی که کارت خود را می دهید ، همزمان دو یا سه کارت به آنها بدهید تا مخاطبین بتوانند به نوبه خود آنها را به افراد دیگر توزیع کنند. این نه تنها به شما کمک می کند تا آنها را سریعتر توزیع کنید ، بلکه “اثر تأیید” مفیدی ایجاد می کند.
  • یک کارت ویزیت با تمام مکاتبات خود همراه کنید. ممکن است مردم از این نامه خلاص شوند اما معمولاً کارت ویزیت را نگه می دارند.
  • کارت ویزیت خود را به جلوتر برسانید: برای چاپ اطلاعات بیشتر از پشت کارت استفاده کنید: ویژه ، لیست چک ، برنامه و غیره
  • روی هر محصولی که حمل می کنید کارت ویزیت قرار دهید.
  • کارت ویزیت را همراه با هر هدیه ای که ارسال می کنید ، بجای کارت فقط با نام خود ، ارسال کنید.
  • کارت خود را اسکن کرده و از آن به عنوان ضمیمه ایمیل ها استفاده کنید.
  • از کارت ویزیت خود به عنوان کارت نام استفاده کنید. یک درپوش پلاستیکی شفاف با یک سنجاق تهیه کنید و آن را روی یقه کت محکم کنید. پوشیدن آن در سمت راست باعث می شود تا بیشتر به چشم بیاید.
  • از کارت ویزیت خود به عنوان برچسب نام روی کیف خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که آرم و شعار شرکت شما قابل مشاهده است. به این ترتیب ، کارت ویزیت شما هنگام هواپیما به یک “صفحه گفتگو” تبدیل می شود ، که به شما کمک می کند افراد جالب و تماس های تجاری خوبی را بشناسید.
  • از کارت ویزیت خود به عنوان تبلیغات استفاده کنید: بسیاری از نشریات ، طبقه بندی “اندازه کارت ویزیت” را ارائه می دهند. اگر کارت ویزیت خود را به درستی طراحی کنید ، می تواند به عنوان آگهی در آن پست ها دو برابر شود.
  • کارت ویزیت خود را خیلی سریع از دست ندهید. این ممکن است به عنوان یک فرصت طلبی دیده شود. سعی کنید ابتدا با مشتری احتمالی گفتگو کنید. به عنوان مثال از آنها بپرسید که چه کاری باید انجام دهند. این معمولاً باعث می شود که انرژی آنها را به شما بدهید. این لحظه مناسب برای ارائه آنها به شما است.
  • سعی نکنید کارت خود را در شرایطی بدهید که افراد زیادی آن را به مشتری بالقوه شما می دهند. لحظه ای صبر کنید تا بتوانید توجه مشتری بالقوه را به خود جلب کنید.
  • تاکتیک دیگری که می توانید امتحان کنید درصورتی که مشتری بالقوه قادر به توجه کافی به شما نیست ارسال نامه کارت است. فرض کنید کارت ویزیت شما تمام شده و کارت آنها را سفارش می دهید. پس از آن ، کارت خود را برای آنها ایمیل کنید و از فرصت استفاده کرده و یک یادداشت بعدی را بریزید.
  • اگر شماره تلفن همراه یا مستقیمی دارید که در کارت ویزیت شما درج نشده است ، قبل از تحویل کارت آن را در پشت کارت خود بنویسید و به مشتری احتمالی بگویید که شماره مستقیم خود را به او می دهید. این امر کارت شما را مهمتر کرده و احتمال از بین رفتن یا دور ریختن آن را کاهش می دهد.
  • روش دیگر برای افزایش شانس داشتن مشتری احتمالی در دست داشتن کارت شما ، چاپ اطلاعات ارزشمند در پشت ، به عنوان مثال شماره های مهم تلفن (پلیس محلی ، بیمارستان ها و غیره) ، تقویم یا برنامه فوتبال است.
  • در ازای توزیع کارتهای خود ، پیشنهاد ارائه کارت به مشاغل مکمل (غیر رقابتی) را بدهید. از جمله مشاغل غیر رقابتی می توان به دلالان املاک و وام های رهنی اشاره کرد.
  • اگر کسی کارت ویزیت خود را به شما بدهد ، باید آن را در ازای آن بدهید.
  • کارت ویزیت خود را همیشه رو به بالا بدهید.
  • از بازرگانان خاور دور که کارتهای بازرگانی را با دو دست پخش می کنند ، نشانه بگیرید. این کمک می کند این تصور ایجاد شود که کارت ویزیت شما یک امر بسیار مهم است.
  • اگر تجارت بین المللی دارید ، از پشت کارت خود برای چاپ نسخه ترجمه شده کارت ویزیت خود به زبان مشتریان خود استفاده کنید. حتی اگر آنها در خواندن انگلیسی مشکلی نداشته باشند ، این یک لمس درجه یک خواهد بود و آنها آن را تحسین می کنند.
  • اگر مارک های مختلفی از محصولات را می فروشید و می خواهید آرم آنها روی کارت ویزیت شما باشد ، آنها را فقط در یک رنگ چاپ کنید. استفاده از رنگ های مارک تجاری برای هر آرم می تواند کارت ویزیت شما را بهم ریخته و شلوغ نشان دهد.
  • یک کارت ویزیت به شکل آهنربا ایجاد کنید. آهن ربا به طور گسترده ای برای نگهداری کاغذهای مهم درب یخچال در خانه و روی کابینت های پرونده در محل کار استفاده می شود. آنها همیشه قابل مشاهده هستند و همیشه خوانده می شوند
  • هنگام دریافت کارت ویزیت شخص دیگری ، آن را فوراً کنار نگذارید. در عوض ، مدتی که با مشتری بالقوه صحبت می کنید ، آن را برای مدتی در دست بگیرید یا آن را مرتب روی میز بگذارید و سعی کنید بر اساس اطلاعات کارت ، مکالمه ای را ایجاد کنید.
  • از پشت کارتهایی که دریافت می کنید ، برای نوشتن حقایق مهم درباره افرادی که آنها را به شما تحویل داده اند ، استفاده کنید. وقتی آنها را پیگیری کنید بسیار کمک خواهد کرد.
  • اگر در حرفه ای کار می کنید که روابط فروش در آن مهم است ، بهتر است تصویر خود را روی کارت ویزیت خود قرار دهید (مانند کارگزاران املاک و مستغلات).
  • حتی اگر مشاغل شما بصورت انحصاری باشد ، باز هم می توانید از “مدیر حساب” به عنوان عنوان خود به جای “مالک” یا “رئیس” استفاده کنید. اگر فروش می کنید (و همه ما انجام می دهیم) ، “مدیر حساب” یک نام مستعار مناسب است و این احساس را ایجاد می کند که در یک شرکت بزرگتر کار می کنید.
  • از آرم سازمان هایی که شما یا تجارتتان به آن تعلق دارید در کارت های بازرگانی خود استفاده کنید. این روشی آسان برای تأمین اعتبار فوری برای تجارت شما است. به عنوان مثال ، اگر یک تعمیرگاه دارید ، می توانید آرم موسسه ملی تعالی خدمات خودرو (ASE) یا آرم Triple A (AAA) را به نمایش بگذارید. (ابتدا از نظر شرایط استفاده با آنها مشورت کنید)
  • اگر به صورت آنلاین در برنامه های وابسته شرکت می کنید ، همچنان می توانید از کارت های بازرگانی برای ارتقا. پیوندهای وابسته خود استفاده کنید. از نام شرکت وابسته به عنوان نام شرکت استفاده کنید ، از “شریک” یا “همکار” به عنوان آدرس خود و از URL دایرکتوری یا صفحه وب که پیوندهای وابسته را روی آن قرار داده اید به عنوان آدرس وب خود استفاده کنید. حضور آنلاین برنامه های وابسته به این معنی نیست که شما نمی توانید از روش های بازاریابی آفلاین برای تبلیغ آنها استفاده کنید.
  • اگر لازم است به انواع مشتری های بالقوه کارت بدهید (به عنوان مثال اگر دانشجویی هستید که به دنبال کار می گردید) ، کارت های بازرگانی بسازید که فقط شامل نام و اطلاعات تماس شما باشد ، و برچسب های خود چسب را به پشت با اطلاعات مورد علاقه شما برای هر امکان خاص وصل کنید.
  • یک آدرس ایمیل برای اطلاعات درج کنید (مثال: info@yourdomain.comدر حالت پاسخگویی خودکار تنظیم کنید ، که به طور خودکار ایمیلی را با اطلاعات کامل درباره محصول ، خدمات یا شرکت شما راه اندازی می کند. این کار باعث افزایش کارایی کارت ویزیت شما می شود زیرا به مشتری بالقوه اطلاعات بیشتری می دهید که می توانید در کارت قرار دهید.
  • از کارت ویزیت خود به خوبی مراقبت کنید. آن را تمیز و تازه در نگهدارنده کارت نگه دارید. کارتهای تا شده یا آسیب دیده را دور نریزید.
  • سعی کنید یک نگهدارنده کارت دو جیب داشته باشید. به این ترتیب می توانید یکی را برای کارت ویزیت و دیگری را برای کارت ویزیتی که دریافت می کنید استفاده کنید.
  • تمام کارتهای بازرگانی را که با دقت در Rolodex دریافت می کنید مرتب نگه دارید. این در وقت شما صرفه جویی می کند و یک پایگاه داده از تماس هایی که با آنها روابط تجاری مثبتی دارید فراهم می کند.
  • تمام کارتهای بازرگانی را که می توانید پیدا کنید ، حتی اگر نیازی به آنها ندارید ، جمع کنید. آنها به عنوان “پرونده ایده” با هم کار خواهند کرد و توصیه های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهند که می توانید از آنها برای طراحی کارت ویزیت خود استفاده کنید.

مشاور سئو و طراحی سایت

سلام امید دندان نما هستم مشاور بازاریابی و متخصص طراحی سایت و سئو که در سال 81 وارد دنیای برنامه نویسی شدم و از سال 1386 وارد دنیای بازاریابی و مدرک لیسانس ارتباطات از روی علاقه رفتم گرفتم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا