بهره برداری از آب شیرین کن بندر عباس – دستگاه تصفیه آب – atie-energy

بزرگترین آب شیرین کن کشور در استان هرمزگان به بهره برداری رسید. معاون وزیر نیرو در مصاحبه ای گفت: استفاده از نمک زدایی دریایی و فن آوری اسمز معکوس می تواند به کمترین میزان کمبود آب کمک کند ، زیرا منابع آب به سفره های زیرزمینی هدایت می شوند و کشور در یک ردیف قرار دارد. کمبود آب سال گذشته پروژه هایی را شروع کردیم که در آن توانستیم پساب های کارخانه های صنعتی را بازیافت کرده و به ابتدای مسیر برگردانیم تا بتوانیم از حداقل میزان آب استفاده کنیم.

با توجه به اینکه tds آب دریا از 30000 بالاتر است و این آب برای مصارف صنعتی و کشاورزی غیرممکن است ، می توانیم این آب را با تصفیه آب دریا و گرفتن املاح آن و تأمین آنها برای مصارف صنعتی و کشاورزی شیرین سازی کنیم. از این طریق می توان مشکلات کمبود آب در زمینه صنعت و کشاورزی را برطرف کرد.

در نمک زدایی دریایی ابتدا باید آب با استفاده از روش های موجود ضد عفونی و ضد عفونی شود تا وارد ایستگاه آب شیرین کن شود.

سپس آب وارد فیلتر شن ، فیلتر کربن و فیلتر میکرون می شود تا ذرات بزرگ را از بین ببرد.

با استفاده از پمپ های کف ، فشار فوق العاده بالایی ایجاد می کنیم تا با استفاده از فشار اسمزی ، بتوانیم به غشا sem نیمه نفوذ پذیر و غشاهای تصفیه کننده آب وارد شویم ، بنابراین نمک های سنگین در اطراف غشاهای نمک زدایی جمع شده و وارد می شوند در فاضلاب و فقط نمکهای سبک از غشا through عبور می کنند. برای ورود به خط تولید کارخانه آب شیرین کن.

نیروگاه آب شیرین کن دریایی به برق سه فاز احتیاج دارد و همچنین دارای یک سری مواد مصرفی مانند فیلتر ضد رسوب ، کلر و تصفیه آب است که اگر نگهداری نیروگاه آب شیرین کن دریایی به خوبی انجام شود ، عمر غشاهای سیستم آب شیرین کن افزایش می یابد و سیستم من از کار خواهد افتاد به حداقل می رسد.

شرکت آتیه انرژی پیش از این پروژه های موفقی را در زمینه نمک زدایی دریایی اجرا کرده است.

منبع :
https://atie-energy.com/%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%A8-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%86-%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%AF/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 12:05:16

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا