دنیای وب

Shibin Away Like Frito Lay – عوامل محیطی

در حالی که فکر می کردم چه چیزی را برای پست بعدی خود بنویسم ، من اینجا نشستم در حالی که آخرین اسلاید خود را از Doritos “Ranch Cool” به پایان رساندم و فکر کردم دانستن چه چیزی باعث موفقیت Doritos می شود بسیار عالی است. بعد از تحقیقات بیشتر ، من از آنچه درمورد این مارک باورنکردنی کشف کردم ، تحت تأثیر قرار گرفتم ، به همین دلیل تصمیم گرفتم نتایج خود را با همه به اشتراک بگذارم. Frito-Lay یک کنگلومرا میان وعده محبوب و صاحب تراشه های تجاری Doritos است. به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های میان وعده در ایالات متحده ، بخشی از موفقیت شرکت به استراتژی ها و روش های موثر بازاریابی این شرکت نسبت داده می شود. این شرکت نه تنها به بازاریابی محلی و جهانی مشغول است بلکه تأثیر عوامل محیطی در موفقیت هر محصول یا خدمات را نیز می شناسد. عوامل محیطی از جمله وابستگی متقابل اقتصادی جهانی ، رویه های تجاری ، جمعیتی ، زیرساختهای فیزیکی ، اخلاق ، فرهنگ ، فناوری و حتی سیستمهای سیاسی که بر روابط بین الملل تأثیر می گذارند بر استراتژیهای بازاریابی شرکت تأثیر می گذارد.

برای شفاف سازی ، در اینجا چند نمونه از عوامل محیطی داخلی و خارجی که می توانند بر بازاریابی سازمانی و تصمیمات استراتژی تأثیر بگذارند آورده شده است:

عوامل محیطی داخلی

منابع سازمانی

خط (های) فعلی محصول

مدیریت و پشتیبانی

توانایی ها و فلسفه ها

عوامل محیطی خارجی

تکنولوژیکی

سیاسی و حقوقی

اقتصاد

اجتماعی و فرهنگی

با درک کلی از عوامل محیطی ، اکنون می توانیم چگونگی ارتباط آنها با تصمیمات بازاریابی Frito-Lay را بررسی کنیم. این شرکت به عنوان یک عضو افتخار خانواده PepsiCo از اهمیت جمعیت شناختی و زیرساختهای بدنی می فهمد و این را به صورت مؤثر در استراتژی های بازاریابی شرکت ادغام می کند.

با وجود منابع فراوان و یک نام تجاری برجسته در خط ، Frito-Lay باید اطمینان حاصل کند که کلیه کارمندان در فعالیت های روزانه خود از نظر اخلاقی و اجتماعی مسئول هستند. این شرکت نه تنها به اعتبار مجدد سالانه در دوره های اخلاق برای کلیه کارمندان احتیاج دارد بلکه تیم مدیریت دائماً موعظه اخلاق و مسئولیت اجتماعی می کند. به عنوان مثال ، Frito-Lay یک ابتکار عمل “دفن نکنید زباله ها” باشد که در آن شرکت با اهداف TerraCycle برای اهداف بازیافت همکاری می کند. مشتریان تشویق می شوند تا پس از مصرف ، کیسه های تراشه استفاده شده را به TerraCycle جمع آوری و ارسال کنند. در عوض ، آنها در هر کیسه تراشه های ارسال شده که به یک مدرسه یا سازمان غیرانتفاعی مورد نظر خود اهدا می شوند ، 0.02 دلار دریافت می کنند. این یک استراتژی بازاریابی بسیار هوشمندانه به نمایندگی از Frito-Lay است زیرا این شرکت هزینه های تولید محصولات را به دلیل بازیافت و همچنین کمک به محیط و جامعه به طور موازی کاهش می دهد.

علاوه بر این ، شرکت برنامه های آموزشی استثنایی را برای کلیه ذینفعان فراهم می کند. وب سایت شرکت کمک می کند تا ذینفعان با آخرین اخبار مؤثر بر محصولات ، فناوری ، کیفیت ، اخلاق ، بازاریابی و غیره به روز باشند. به عنوان مثال ، مشتریان می توانند برای یافتن آخرین به روزرسانی در مورد قرار دادن محصول Frito- به وب سایت شرکت مراجعه کرده و از طریق بررسی مشتری بازخورد مهمی در مورد محصولات جدید ارائه دهند. این به نوبه خود شرکت را قادر می سازد تا داده های تحقیق شده در بازار را بررسی کرده و استراتژی های بازاریابی شرکت را بر این اساس تنظیم کند. اینها فقط چند نمونه است که نشان می دهد چگونه Frito-Lay همچنان می فهمد که چگونه عوامل محیطی داخلی بر استراتژی ها و تصویر بازاریابی یک شرکت تأثیر می گذارد. بنابراین ، این شرکت همچنان در تلاش برای بهبود محصولات و خدمات ، آموزش ، جامعه و محیط زیست ، نشان از فرهنگ سازمانی قوی دارد که از نظر اخلاقی و اجتماعی مسئولیت پذیری دارد.

Frito-Lay همچنین از عوامل محیطی خارجی فوق الذکر استفاده کرد تا این شرکت مزیت رقابتی را برای شرکت فراهم کند. از دیدگاه فناوری ، Frito-Lay جدیدترین فناوری را برای کمک به بازاریابی آنلاین و ترویج محصولات ارائه شده گنجانیده است. به عنوان مثال ، وب سایت شرکت پر از رسانه های فلش و سایر روش های بازاریابی است که به برجسته کردن انواع تنقلات ارائه شده در Frito-Lay کمک می کند. وب سایت به مشتریان این امکان را می دهد تا با تلاش برای بدست آوردن جزئیات بیشتر در مورد آن محصول ، قبل از خرید به هر کالای مورد نظر خود حرکت کنند. جزئیاتی از قبیل کالری ، قیمت و حتی تبلیغات روزانه مربوط به این کالاها بصورت آنلاین در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. علاوه بر این ، Frito-Lay همچنین از فناوری برای تقویت نام تجاری شرکت استفاده می کند. با استفاده از انرژی های تجدید پذیر مانند سوخت های زیستی ، انرژی خورشیدی ، گرما بازیافت شده و بخار از گیاهان ، این شرکت تخمین می زند تا سال 2017 از 45 درصد انرژی کمتری برای هر کیسه تراشه استفاده کند.

به شخصه ، آنچه من جالب ترین دیدم ، درک مؤثر شرکت از عوامل اجتماعی و جمعیتی و محیطی و استفاده از داده های تحقیقات بازار به دست آمده برای تولید محصولات خاص متناسب با بازارهای هدف خاص بود. به عنوان مثال ، فریتو لای در مورد عوامل محیطی خارجی فوق الذکر تحقیقاتی انجام داد و تعیین کرد که ژاپنی ها طعم و مزه متمایزی دارند. برای جلب رضایت این بازار هدف خاص ، Frito-Lay تولید انواع تراشه ذرت Doritos با طعم متفاوت به طور خاص برای ژاپن را آغاز کرده است. طعم دهنده هایی مانند کاری نارگیل ، سس مایونز ، سس مایونز و حتی چیپس های دیتوریو با طعم سوسیس.

برای من ، این امر از طرف Frito-Lay بسیار هوشمندانه است ، به ویژه با وابستگی متقابل اقتصادی و تجارت جهانی ، زیرا سازمان ها می توانند در تلاش برای تبلیغ و فروش محصولات خود به کاربران نهایی مختلف ، به بازارهای هدف جدید برسند. همانطور که می دانیم تجارت بین المللی فرصت های شغلی ایجاد می کند و محصولات و خدماتی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد که ممکن است در کشورشان در دسترس نباشد. تجارت بین المللی همچنین از نظر قیمت و کیفیت کالاهای ارائه شده به دلیل تعدد تولید کنندگان گزینه های بیشتری را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. با تجارت بین المللی ، شرکت هایی مانند Frito-Lay از مزیت رقابتی برخوردار هستند زیرا محصولات یا خدمات در سطح جهان ارائه می شود. بنابراین افزایش تقاضای مصرف کننده می تواند به شرکت کمک کند زیرا هزینه تولید به دلیل اقتصاد مقیاس کاهش می یابد.

اگرچه من چندین دهه است که محصولات Frito-Lay را مصرف کرده ام ، اما هرگز برای دستیابی به توانایی عجیب شرکت در تجزیه و تحلیل عوامل محیطی داخلی و خارجی و ایجاد استراتژی های بازاریابی و محصولات متناسب با نیاز مشتری تحقیق نکرده ام. چه Frito-Lay ، رضایت از ترکیب بازاریابی را بصورت محلی یا بین المللی ، تحقیقات مناسب بازار را در نظر بگیرد که فاکتورهای محیطی مانند فرهنگ ، اخلاق ، فناوری ، زیرساختهای فیزیکی و جمعیتی و محیط قانونی را در نظر بگیرد. این امر باعث می شود تا شرکت به دلیل داده های تحقیقات بازار بدست آمده ، محصولات خود را بهبود بخشد.

دیوید اوگلیوی ، کارشناس تبلیغات با عاقلانه اظهار داشت: “هرگز آزمایش را متوقف نکنید و تبلیغ شما هرگز از پیشرفت متوقف نخواهد شد.” Frito-Lay در تلاش برای تولید محصولاتی است که متناسب با سلیقه ها و ترجیحات خاص فرهنگی ، بازارها را آزمایش می کند. این امر باعث می شود تا شرکت بتواند بازارهای موجود و همچنین دسترسی به بازارهای جدید جهانی و همچنین موفقیت نجومی شرکت را راضی کند.

به خلاص شدن از شر Frito Lay ادامه دهید – Bravo!

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا