بازرگانیبرترین های کسب و کار

کنفرانس داخلی اتاق بازرگانی مشهد با حظور آرش اسماعیل زاده درباره احیای مجدد شرکت های خلاق و اقتصاد محور شکست خورده

آرش اسماعیل زاده چندی پیش در کنفرانس داخلی اتاق بازرگانی مشهد حضور پیدا کردند. این کنفرانس درباره احیای مجدد شرکت های خلاق و اقتصاد محور شکست خورده بود. در این کنفرانس تصمیم گیری ها و بیاناتی گفته شد که اسماعیل زاده به عنوان نماینده کارآفرینان جوان زیر 29 سال آن ها رو مطرح کرد. ایشان با این موضوع صحبت های خود را شروع کردند که احیای مجد شرکت های خلاق و اقتصاد محور شکست خورده را می توان به معنای ایجاد فرصت برای شرکت هایی دانست که از نظر ایده ها و نوآوری های خود دچار رکود و یا شکست شده اند.

این فرآیند شامل انجام تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل نیازهای مشتریان، بروز سانی راهبردهای و تغییرات در مدیریت و فرهنگ سازمانی می باشد که به منظور ایجاد محصولات و خدمات نوآورانه و متمایز شرکت را به سوی رونق و موفقیت هدایت می کند. این موضوع را بارها در همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در مشهد مطرح کردند که کارآفرینی را می توان به عنوان موتور محرک رشد اقتصادی دانست تا بدین وسیله نظام آموزشی و دانشگاهی کشور به سمت فعالیت های کارآفرینانه و نوآورانه حرکت نماید.

همچنین در این همایش ایشان تاکید کردند که نقش دولت در احیای مجدد شرکتهای خلاق و اقتصاد محور شکست خورده در بهبود محیط کسب و کار می تواند موجب تسریع و تسهیل اقدامات نوآورانه شود. در ضمن ضرورت ایجاد دانشگاه های کار آفرین و خلاق از دیگر مباحثی بود که در این بیانیه به آن تاکید کردند. به همین جهت می بایست قواعد انگیزشی دانشگاهیان و محققان صنعتی به گونه ای در ارتقاء و ترفیع اصلاح شود که به تعاملات پژوهشی و کارآفرینی دانشگاهیان اهمیت بیشتری داده شود.

کنفرانس داخلی اتاق بازرگانی مشهد شامل چه شرکت هایی می شود؟

کنفرانس اتاق بازرگانی مشهد معمولا شامل شرکت ها، کارآفرینان، نمایندگان دولتی ، متخصصان صنایع مختلف از اعضای اتاق بازرگانی مشهد می شود. این کنفرانس ها به منظور تبادل دیدگاه ها ، ارتقاء همکاری ها و ایجاد فرصت های جدید برای اعضای اتاق بازرگانی برگذار می شود.

چه راهکارهایی برای احیای مجدد شرکت های خلاق وجود دارد؟

بهتر است بدانید که بر این اساس می توان برای احیای مجدد شرکت های خلاق از راهکارهای زیر استفاده نمود:

-با ترویج محیط کاری منعطف و خلاقیت محور که به کارمندان اجازه می دهد ایده های خلاقانه خود را ارائه کرده و بدین وسیله پیشنهادات خود را ارتقاء دهند.

-تشویق به ارتقاء فرهنگ سازمانی که در پذیرش ریسک، آزمون و خطا و توسعه تاکید دارد.

-اختصاص منابع مالی و انسانی به تحقیق و توسعه برای ایجاد محصولات و خدمات نوآورانه .

-برقراری همکاری با استارت آپ ها و شرکت های فناور برای دریافت ایده های جدید و بروز رسانی فناوری ها.

-استفاده از روش های بازاریابی نوآورانه برای جلب مشتریان جدید و افزایش شناخت برند.

راهکارهای توسعه تفکر مشارکتی درباره احیای مجدد شرکت های خلاق

آرش اسماعیل زاده افزود که با نوآوری در سازمان ها و وجود خلاقیت و کارآفرینی می توان فضای رقابتی را ایجاد کرده و بین سازمان ها فرآیندهای نوآوری و خلاقیت را تقویت نمایید. همانطور که می دانید برای تحقق این امر نیاز است که تحول فرهنگ سازمانی ایجاد شود. همچنین در صورتی که سازمانی با مشکلاتی روبرو شود برای حل این معضل تفکر خلاق گروهی نیاز می باشد.

چه بیاناتی در اتاق بازرگانی مشهد در باره احیای مجدد شرکتهای خلاق اقتصاد محور شکست خورده می شود؟

در اتاق بازرگانی مشهد برای بهبود کارایی در شرکت های خلاق معمولا به این بیانات و راهنمایی ها پرداخته می شود:

-تشویق به فرهنگ کارآمد و محیط کاری منعطف برای افزایش خلاقیت و نوآوری

-ارائه روش ها و ابزارها برای مدیریت ایده ها و پروژه های خلاقانه

-ترویج همکاری بین شرکت ها و ایجاد فرصت های همکاری و اشتراک تجربیات

-ارائه دوره های آموزشی و کارگاه های عملی برای توسعه و مهارتهای کارهای خلاق

-ارئه اطلاعات و آمارهای مرتبط با صنایع خلاق به منظور افزایش دانش و شناخت در حوزه های مختلف

نمایش بیشتر

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا