برترین های کسب و کاردنیای وب

چه کسب و کار هایی به سایت احتیاج دارند؟

چه کسب‌ و کارهایی به سایت نیاز دارند؟

بسیاری از مشتریان از طراحی سایت بجنورد می‌پرسند، که آیا داشتن وب‌سایت برای کسب و کارشان مناسب است؟ چیزی در ذهن دارند؛ اما دچار ابهام و تردیدند، که چگونه آن را از طریق وب‌سایت عملی کنند؟ یا اینکه اصلا سایت به‌دردشان می‌خورد یا نه؟!

چه کسانی به سایت نیاز دارند | خرید سایت

 1. اگر یک محصول برای فروش دارید

در دنیای واقعی، فقط افراد محدودی، از شرکت یا مغازه شما اطلاع دارند. حتی اگر اطلاع هم داشته باشند، به دلیل دور بودن مسافت ترجیح می‌دهند، که به یک شرکت یا فروشگاه نزدیک‌تر مراجعه کنند.  اما اگر یک سایت اینترنتی داشته باشید، برای مشتری مهم نیست که شما چقدر از او فاصله دارید؛ زیرا تنها با چند کلیک ساده می‌تواند محصول یا خدمات موردنظر خود را سفارش دهد.

به همین دلیل است که فردی در جنوب ایران، محصولی را از فروشگاهی اینترنتی در تهران خریداری می‌کند. فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا را درنظر بگیرید! با وجود آن که این فروشگاه، یک فروشگاه فیزیکی نیست و لوکیشن خاصی برای فروش محصول ندارد، اما میلیون‌ها مشتری دارد و در روز میلیاردها تومان محصول می‌فروشد! یا صدها فروشگاه اینترنتی دیگر که درآمدهای روزانه میلیونی در می‌آورند. طراحی سایت، به شما کمک می‌کند که در استخدام نیروی انسانی صرفه‌جویی کنید و هزینه‌های مربوط به آن را کاهش دهید.

از طرف دیگر زمان دریافت سفارش بسیار کوتاه‌تر می‌شود و می‌توانید سفارش‌های چندین مشتری را به صورت روزانه برای آن‌ها ارسال کنید. در نهایت، با صرف زمان و هزینه‌‌ای کمتر، چندین برابر یک فروشگاه فیزیکی، فروش خواهید داشت. اگر شما هم یک محصول دارید، ولی از پس هزینه‌های راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی بر نمی‌آیید، گزینه‌ای مناسب است. شما با کمک فروشگاه‌ساز پرتال در کمتر از یک‌ ساعت و با فروشگاه خودتان را خواهید داشت.

 2. اگر قصد ارائه خدمات را دارید

تا چند سال پیش که هنوز کسب و کارهای اینترنتی به‌ این شکل رایج نبود، برای برگزاری یک دوره آموزشی یا راه‌اندازی یک شرکت خدماتی مجبور بودید، فضایی با هزینۀ بالا را برای این کار در نظر بگیرید. اما امروز، تنها با کمک یک سایت و با حداقل هزینه می‌توانید این کارها را انجام دهید.  اگر در یک حوزۀ خاص تخصص دارید، یا اینکه خدماتی برای ارائه دارید، کافی‌ست یک سایت راه‌اندازی کنید. این خدمات می‌تواند ساده یا تخصصی باشد؛ مثلا شرکت‌های نظافت منزل خدماتی ساده، اما شرکت‌های نرم‌افزار، خدمات تخصصی‌ ارائه می‌دهند! در هر صورت داشتن یک وب‌سایت، گزینۀ خوبی برای ارائه این خدمات است.

با داشتن سایت، شما می‌توانید تمام خدمات خود را یک‌ بار برای همیشه در سایت قرار دهید و کاربران را دعوت به دیدن خدمات خود کنید! از طرفی اگر کاربران شما سفارش داشته باشند، به راحتی می‌توانید سفارش کاربر را به صورت آنلاین از طریق سایت بگیرید و آن را انجام دهید. حال فرض کنید سایتی برای کسب‌وکارتان ندارید! باید تمام خدمات خود را برای هر مشتری توضیح دهید، به سوالات آن‌ها پاسخ دهید و در نهایت برای دریافت سفارش از مشتری، اطلاعاتش را به صورت دستی در دفتر ثبت کنید و سپس خدمات خود را به او ارائه دهید.

 3. اگر به‌دنبال برندسازی هستید

برای همۀ ما پیش آمده که برای پیدا کردن جواب سوالات خود آن را در گوگل جستجو کنیم. پس از جستجو، ده سایت در صفحه اول نتایج و هزاران سایت در صفحات دیگر نمایش داده می‌شود که در نهایت بر روی یکی از آن‌ها کلیک می‌کنیم. اگر آن سایت بتواند سوال ما را به خوبی پاسخ دهد و این اتفاق بارها تکرار شود، برند آن برای همیشه در ذهن ما باقی می‌ماند. به‌طور کلی، منظور ما از برندینگ دو نوع برندسازی است:

  • برندینگ شخصی
  • برندینگ سازمانی یا شرکتی

اگر شما یک سایت شخصی داشته باشید و در یک حوزۀ مشخص، به تولید محتوای باکیفیت و جذاب مشغول باشید، بعد از مدتی برای کاربران شناخته می‌شوید. به‌این ترتیب، در همان حوزۀ تخصصی به یک مرجع تبدیل شده و دیگران مرتب به سایت شما مراجعه می‌کنند. شاید بپرسید، تا وقتی اینستاگرام است چرا برای برندینگ، باید سایت بسازیم؟ در مقالۀ قبل به این موضوع اشاره کرده‌ایم که داشتن وب‌سایت، هم فرایند برندینگ را هم تسریع می‌کند و هم قدرت بیشتری به آن می‌بخشد. بنابراین اگر به‌دنبال خلق یک برند قدرتمند و ماندگار از خود هستید، در مورد راه‌اندازی سایت فکر کنید.

حالت دوم، برندینگ سازمانی است؛ افراد همواره به‌دنبال جستجو راجع به موضوعات مختلف در اینترنت هستند. اگر وب‌سایت شما جزو نتایج بالای گوگل باشد، بعد از مدتی در ذهن افراد تبدیل به یک برند خواهید شد و مرتب به شما مراجعه می‌کنند؛ بدون اینکه هزینۀ زیادی صرف کرده باشید. حالا اگر می‌خواستید، مثل قبل در دنیای فیزیکی تبدیل به یک برند شوید، باید میلیون‌ها تومان هزینه می‌کردید.

مثلا، یک آموزشگاه زبان می‌خواهد تعداد بیشتری مشتری جذب کند. با داشتن سایت و قرار دادن محتوای جذاب و مفید و همچنین ارتباط صمیمانه با کاربران، باعث می‌شود، کاربران به سراغ شما بیایند و در کلاس‌های حضوری‌تان هم شرکت کنند. راستی، یک مقالۀ مرتبط با این مثال، با عنوان «» در وبلاگ‌مان داریم.

4. از طریق بازاریابی محتوایی می‌خواهید کسب درآمد کنید

گاهی محصول خاصی برای فروش در سایت ندارید، اما در یک حوزه خاص مهارت و اطلاعات دارید. یا اینکه علاقه فعالیت در یک زمینۀ مشخص دارید. در این شرایط نیز داشتن یک سایت پیشنهاد خوبی برای کسب درآمد شماست. مثلا قصد فعالیت در زمینۀ پرسونال برندینگ برای پزشکان را دارید؛ با تحقیق دربارۀ بازار هدف‌تان محتوای مورد علاقۀ آن‌ها را تولید کرده و در سایت قرار می‌دهید.

بعد از مدتی، شما با بازاریابی محتوایی، افرادی را به صفحه سایت و کسب و کارتان جذب می‌کنید. این افراد برای استفاده از حرفه و مهارت شما حاضرند هزینه کنند. مخاطبانی برای خود ایجاد کرده که حاضرند برای استفاده از حرفه و مهارت شما هزینه کنند. یا اینکه مثلا قصد فعالیت در زمینه فشن و زیبایی را دارید. بعضی از افراد، نظرشان این است که بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا لینکدین هم امکان‌پذیر است. چرا هزینۀ اضافی صرف کنیم؟!

اما مسئله اینجاست که پست‌های قبلی شما در اینستاگرام بعد از مدتی قدیمی شده و زیاد دیده نخواهد شد. در حالیکه، پست‌های سایت حتی سال‌ها پس از انتشار از طریق گوگل و سایر موتورهای جستجو ترافیک دریافت می‌کنند و این یعنی پست‌های سایت ماندگاری بسیار بیشتری دارند. یک نمونه از این موارد مجله اینترنتی مدوپیاست که در زمینه مد و فشن فعال است. این مجله در کنار صفحۀ اینستاگرامش، یک وب‌سایت فعال هم دارد که محتوای باکیفیت و کاملی نیز در آن منتشر می‌کند. همین موضوع، اعتبار بیشتری به مدوپیا داده است و آن را به مرجعی تخصصی در زمینه مد و فشن تبدیل کرده است.

5. از طریق سایت می‌خواهید با مشتریان در ارتباط باشید

مشتریان هر کسب‌وکاری مهم‌ترین دارایی آن هستند! در واقع مشتریان یک کسب‌وکار آن قدر مهم هستند که بدون وجود آن‌ها کسب‌وکاری وجود ندارد. اگر کسب‌وکار شما فیزیکی است، احتمالاً اطلاعات زیادی از کاربران نداشته باشید. اما با استفاده از سایت، می‌توانید به اطلاعات کاربری آن‌ها دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید به عنوان صاحب یک کسب‌ و کار، اطلاعات کاربران خود را داشته باشید و به مناسبت‌های مختلف، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال با داشتن ایمیل کاربران می‌توانید به مناسبت‌های مختلف برای آن‌ها کدهای تخفیف خود را ارسال کنید.

یا اینکه ممکن است، پزشک یا مدیر یا صاحب یک شرکت باشید. پیشنهاد می‌کنیم یک وب سایت داشته باشید و اطلاعاتی از خودتان در آن قرار دهید؛ مثلا مشخصات فردی، آدرس دفتر یا کلینیک‌تان و شماره تماس. همچنین بخشی را برای پرسش و پاسخ با کاربران و مشتریان‌تان را در سایت در نظر بگیرید. با این کار ارتباط شما با مشتریان‌تان همواره برقرار است. پیشنهاد می‌کنیم در بخش وبلاگ هم مطالبی مرتبط با کارتان قرار دهید.

برای طراحی وب سایت تا رسیدن به درآمد چه مسیری طی می‌شود؟

برای داشتن یک وب سایت کسب و کار آنلاین سه مرحله مهم و اساسی طی می‌شود. اولین مرحله طراحی سایت خدماتی است. بعد از آن پشتیبانی سایت و سپس سئو سایت پیاده سازی می‌شود. هر کدام از این‌ها در جایگاه خود بسیار مهم هستند و در صورتی که سرمایه گذاری خوبی حتی روی یک مورد انجام نشود، عملا نمی توان به یک درآمد مناسب از بیزنس آنلاین خرد رسید. .

مشاغلی که به سایت نیاز دارند.

شرکت‌های باربری

باتوجه به اینکه شرکت‌های باربری بسیاری در سرتاسر کشور مشغول به فعالیت هستند بنابراین این شرکت‌ها به دنبال راهی برای رقابت با یکدیگر هستند. بسیاری از این شرکت‌ها با  توانستند صدها مشتری در طول روز بدست بیارند.  دلیل آن این بود که امروزه بسیاری از مردم برای رفع نیاز خود و استفاده از یک خدمات شروع به سرچ کردن در موتورهای جستجو نظیر گوگل می‌کنند تا در وقت خود صرفه جویی نمایند؛ بنابراین اگر فردی عبارت شرکت باربری در تهران را سرچ می‌کرد با سایت این شرکت‌ها مواجه میشد و با آنها تماس می‌گرفت.

رستوران‌ها و کافه‌ها

برای همه ما پیش آمده که هنگامی که در محل کار خود هستیم یا خسته به خانه آمده‌ایم دیگر برای سفارش غذا به رستوران‌ مراجعه نمی‌کنیم بلکه با آنها تماس می‌گیریم یا از طریق اینترنت غذای مورد علاقه خود را سفارش می‌دهیم تا پس از مدت کوتاهی آن را دریافت کنیم. علاوه‌براین، در دیگر موارد هنگامی که می‌خواهیم به یک کافه یا رستوران مراجعه کنیم تمایل داریم که از قبل منوی آنها را مشاهده کنیم و سپس به آنها مراجعه کنیم. بنابراین این مشاغل با  خود می‌توانند فروش بسیاری را بدست آورند و در وقت خود و مشتریانشان صرفه جویی نمایند. حتی اگر شما صاحب یک کترینگ هم باشید، طراحی سایت به شما کمک شایانی خواهد کرد.

شرکت‌ها و ادارات

تمامی شرکت‌ها و ادارات به سایت نیاز دارند! امروزه داشتن یک وبسایت برای ادارات و شرکت‌ها به اعتبار برند آنها می‌افزاید و باعث مشهور شدن آنها می‌شود و باعث می‌شود تا مشتریان به واسطه وبسایت آنها به آنها اعتماد کنند. بنابراین اکثر شرکت‌ها و ادارات با  خود سعی می‌کنند تا از رقبایشان پیشی بگیرند و بتوانند نام برند خود را مشهور نمایند. علاوه‌براین، یک وبسایت شرکتی مزایای بسیاری همچون صرفه‌جویی در وقت، رزرو آنلاین خدمات و… را برای آنها در بردارد.

فروشگاه‌‌ها

تمامی فروشگاه‌ها اعم از فروشگاه لباس، فروشگاه موبایل و هر کسب و کاری که محصولی را به فروش می‌رسانند می‌توانند با طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کار خود فروشی چندین برابر را بدست آورند. سایت فروشگاهی باعث می‌شود تا مشتریان از طریق موتورهای جستجو نظیر گوگل وارد وبسایت‌ها شوند و اقدام به خرید اینترنتی شوند. مدیران وبسایت‌ها پس از پرداخت مشتریان، محصول آنها را پس از چند روز برایشان ارسال نمایند. برای مثال فرض کنید که شما دارای یک فروشگاه پرده هستید و یک سایت پرده فروشی برای خود طراحی کرده‌اید؛ در اینصورت کاربری پس از سرچ کردن خرید پرده درون موتور جستجو می‌تواند وارد سایت شما شود و اقدام به خرید محصولات شما نماید.

مشاورین املاک

همانطور که می‌دانید خرید یا اجاره خانه یکی دیگر از نیازهایی است که مردم به صورت روزانه به دنبال آنها هستند و باتوجه به پیشرفت اینترنت و آمدن وبسایت‌ها مردم ملک مورد نظر خود را از درون اینترنت پیدا می‌کنند تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایند و زمان بسیاری برای پیدا کردن مل مدنظرشان سپری نکنند. مشاورین املاک و افرادی که دارای بنگاه‌های ملکی هستند می‌توانند با  برای کسب و کار خود مشتریان بسیاری را بدست آوردند. آنها می‌توانند فایل املاک خود را درون وبسایتشان قرار دهند تا مشتریان پس از مشاهده آن فایل‌ها با آنها تماس بگیرند یا پس از پر کردن فرم تماس درون این وبسایت‌ها، مشاورین املاک با آنها تماس بگیرند.

تالارهای پذیرایی

تالارهای پذیرایی از آن دسته از مشاغلی هستند که می‌توانند با طراحی وبسایت خود مشتریان بسیاری را بدست آورند. یک وبسایت تالار پذیرایی امکانات پیشرفته‌ای دارد که عبارتند از: نمایش امکانات سالن و تالار پذیرایی، نمایش خدمات، نمایش قیمت خدمات، نمایش تصاویر و ویدئوهای تالار، امکان رزرو آنلاین تالار، رقابت با دیگر تالارها.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا