صنعت و تجارت

آیا می دانید آب آشامیدنی شما چیست؟

آیا می دانید آب آشامیدنی شما چیست؟

خانه شیرین خانه. هیچ جا مثل خونه نمیشه. خانه جاییست که دل آنجا باشد.

انبوهی از گفته های قدیمی وجود دارد که نشان دهنده احساس شما در مورد خانه شماست. خانه شما معمولاً به عنوان مکانی امن ، پناهگاه تلقی می شود. حتی به عنوان قلعه شما تصور می شود.

متأسفانه ، بین آلودگی هوای داخل خانه و آبی که شما و خانواده می نوشید و با آن استحمام می کنید ، خانه شما می تواند کاملا برای سلامتی شما مضر باشد.

گزارش ها از منابع متعدد ، از جمله آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) ، نشان می دهد که مواد شیمیایی مضر در آب وجود دارد.

گزارشی با عنوان “آلاینده های آب آشامیدنی” در سایت EPA ، حداکثر میزان مجاز آلاینده های شیمیایی را ذکر کرده است. این لیست شامل موارد زیر است:

• مواد غیر آلی: مانند آرسنیک ، فلوراید ، سرب ، جیوه و نیکل.

• رادیونوکلئیدها: مانند اورانیوم

• VOCS: مانند بنزن ، اتیل بنزن ، استایرن ، وینیل کلراید و زایلن ها.

• SOCS: مانند کلردان ، اتیلن دیبروماید ، پنتاکلروفنول و توکسافن.

• محصولات جانبی ضد عفونی کننده: مانند برومات و کلریت.

در گزارش دیگری در CNN Health ، “ماده شیمیایی مضر موجود در آب لوله کشی در 31 شهر ایالات متحده” ، محققان کروم شش ظرفیتی سرطان زا و خطرناک را که با نام کروم 6 نیز شناخته می شود ، در بیشتر شهرهای ایالات متحده آمریکا کشف کردند. میلیون ها نفر احتمالاً در معرض آلودگی هستند.

ربکا ساتون ، نویسنده اصلی مطالعه ، گفت که “او انتظار نداشت که این همه گسترده شود.”

کروم -6 ماده شیمیایی بود که فیلم “ارین بروکوویچ” در آن چرخید.

شهرهایی که با کروم -6 پیدا شده اند مربوط به ایالت های سراسر کشور است: نیویورک ، کنتیکت ، فلوریدا ، اوکلاهما ، هاوایی ، ویسکانسین ، کالیفرنیا ، نبراسکا ، نیومکزیکو ، یوتا و جورجیا. برای لیست کامل به این قسمت بروید: http://thechart.blogs.cnn.com/2010/12/20/ سرطان زا-یافت-در-31-35-3-شهر-آب-عرضه /

تحقیقات و شواهد رایج است. براساس گروه کاری محیط زیست (EWG) ، در طی یک دوره پنج ساله از سال 2004 تا 2009 ، تأمین کنندگان آب ایالات متحده 316 آلاینده را در آبی که در اختیار مردم قرار داده بودند ، پیدا کردند. این آلاینده ها شامل: 97 آلاینده کشاورزی ؛ 204 ماده شیمیایی صنعتی؛ 86 آلاینده از تصفیه خانه های رواناب و فاضلاب ؛ و 42 آلاینده از محصولات جانبی فرآیند تصفیه آب و از لوله های آب و مخازن ذخیره سازی.

و سپس همه داروهایی که به آب آشامیدنی راه پیدا می کنند نیز وجود دارد. ترسناک است

بنابراین ، راه حل برای وضعیت خطرناک آب چیست؟ آب بطری شده؟

ساتن ، که همچنین دانشمند ارشد کارگروه محیط زیست (EWG) است ، فکر نمی کند آب بطری ایده خوبی باشد. هیچ راهی وجود ندارد که بدانید آلودگی های موجود در آب بطری چیست. او “یک فیلتر آب موثر” را پیشنهاد می کند.

برای حفاظت بیشتر ، دکتر باسواتی باتاچاریا ، پزشک خانواده و تمرین دهنده آیورودا ، توصیه می کند که علاوه بر فیلتر کردن آب لوله کشی ، باید آن را بجوشانید. فرآیند جوشاندن باعث می شود برخی از مواد شیمیایی که در فیلتر گیر نیفتاده اند ، از طریق بخار پراکنده شوند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا