صنعت و تجارت

اسمز معکوس: چند مرحله؟

اسمز معکوس: چند مرحله؟

دوستان و مشتریان به طور یکسان اغلب از من می پرسند: “در سیستم اسمز معکوس (RO) به چند مرحله نیاز دارم؟”

این یک سوال عالی است که اغلب در مورد آن صحبت می شود ، از آنجا که تعداد بیشتری از سیستم ها با بیش از 5 مرحله در دسترس هستند ، مهم است که درک کنیم مراحل مختلف چه کاری انجام می دهند و آیا آنها سرمایه گذاری خوبی هستند یا خیر.

برای درک بهتر این موضوع ، بهتر است به سرعت بفهمید که یک سیستم اساسی RO چیست و چگونه کار می کند.

روند اساسی اسمز معکوس فقط به دو مرحله نیاز دارد. مرحله اول، بلوک کربن دو کار انجام می دهد. این فیلتر به یک درجه میکرون خاص فیلتر می شود (میکرون اندازه گیری حجم است ، اگر کسی در مورد فیلتر کردن به یک سطح میکرون خاص صحبت کند ، آنها نشان می دهد که یک ذره باید چه اندازه از داخل فیلتر عبور کند) همچنین باعث حذف مواد شیمیایی از طریق یک واکنش شیمیایی (مواد شیمیایی موجود در پیوند آب روی بلوک کربن است و در آنجا گیر می کند). در سیستم RO ، این به عنوان “قبل از فیلتراسیون” به عنوان قبل از غشا before RO اتفاق می افتد.

مرحله دومغشا os اسمز معکوس خود غشای نازکی از مواد کامپوزیتی است که در سطح مولکولی شسته می شود و اکثریت آلاینده های موجود در آب را از نظر اندازه یا بار الکتریکی رد می کند. حفره ها یا منافذ موجود در فیلم به قدری ظریف هستند که آب فقط تحت فشار جریان می یابد و هرچه فشار بیشتر شود ، آب سریعتر از آن عبور می کند. از آنجا که فشار آب شیر زیاد نیست ، سرعت جریان آب خالص از طریق غشا RO RO بسیار کند است و پر شدن یک فنجان چند دقیقه طول می کشد. برای مقابله با این ، سیستم های اسمز معکوس (مانند تصویر بالا) معمولاً دارای یک مخزن هستند. این مخزن تحت فشار قرار گرفته و به مرور زمان با RO پر می شود. سپس در صورت نیاز به نوشیدن آب ، شیر آب فشار داده می شود و مخزن با دبی بسیار مفید (5-8 ثانیه برای پر کردن یک فنجان) تخلیه می شود.

اینجاست که مراحل اضافی شروع می شود. از آنجا که آب فیلتر شده در مخزنی که دارای مثانه لاستیکی داخلی است ذخیره می شود ، آب می تواند طعم ایجاد کند ، به خصوص اگر مدت طولانی در مخزن بماند. وارد مرحله سوم شوید – “بعد از درمان”. یک فیلتر کربن دوم بین شیر و مخزن قرار می گیرد تا هر نوع طعم نهایی از آب ذخیره شده در مخزن پاک شود.

بنابراین ، سه مرحله وجود دارد: قبل از فیلتراسیون ، غشای اسمز معکوس و پس از فیلتراسیون. هر چیزی فراتر از این ، شما شروع به خرید “زنگ و سوت” خواهید کرد که هر زمان مجبور شوید جایگزین آنها شوید هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.

4 مرحله: غالباً افراد قبل از فیلتر قبل از کربن فیلتر رسوب قرار می دهند. این فیلتر رسوب مانند پشم نازک نورد شده است. فایده انجام این کار این است که فیلتر رسوبی ذرات آب را قبل از رسیدن به فیلتر اول کربن پاک می کند. فیلترهای کربن برای جایگزینی این رسوبات گران ترند و احتمال مسدود شدن آنها بیشتر است. فیلتر رسوب معمولاً از درجه میکرون کربن بالاتر است و از کربن به سرعت در برابر گرفتگی محافظت می کند ، همانطور که کربن به نوبه خود از غشا os اسمز معکوس خیلی سریع محافظت می کند.

5 مرحله: برخی از مردم مخزن را به عنوان مرحله در نظر می گیرند ، دیگران شروع به افزودن لیستی از فیلترهای اضافی می کنند که هرگز در حال رشد نیستند و لیست “چیزهای شگفت انگیز” رو به رشد را برای آب از جمله قرار دادن مجدد بسیاری از مواد معدنی و به همین ترتیب فیلتر تازه در حال رشد ایجاد می کنند.

هنوز موارد بیشتری مانند پیش فیلترهای ضد پوسته ریزی برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن غشای RO وجود دارد. ضد مقیاس یک فناوری بسیار محبوب در کاربردهای بزرگ اسمز معکوس صنعتی است و ما این را می دانیم زیرا شرکت مادر ما سالهاست که یک کارخانه اسمز معکوس کانتینر دار برای صنایع بزرگ احداث کرده است. مسئله این است که خرید این سیستم در سیستم های کوچک مسکونی منطقی نیست. هزینه استفاده از کارتریج ضد مقیاس بیش از پس انداز جایگزینی غشاهای اسمز معکوس است. این کارتریج ها همچنین با جذب مواد شیمیایی اضافی در آب قبل از غشا os اسمز معکوس کار می کنند ، که در نهایت در فاضلاب شسته می شوند و به محیط باز می گردند. بنابراین در این جبهه هم فکر بدی است.

6،7 و 8 مرحلهبازاریابی ، مسابقه تسلیحاتی و غیره ، این طرز تفکر کاملاً واضح است که مرحله 6 بهتر از مرحله 5 خواهد بود و غیره ، فقط راهی برای جلب مشتری به خرید بیش از نیاز است. شما می توانید تضمین کنید که کیفیت آب تأمین شده از این مراحل اضافی بهتر نخواهد بود ، زیرا غشای اسمز معکوس خود کار سختی را انجام می دهد و همه سیستم ها یکی دارند.

مورد دیگری که نمی توان آن را به اندازه کافی تحت فشار قرار داد این است که وقتی زمان سرویس دهی به سیستم اسمز معکوس 8 مرحله ای شما می رسد ، شما 8 کارتریج جایگزین مختلف را پرداخت خواهید کرد که با صرف هزینه ای غیر ضروری ، یک سرمایه گذاری متوسط ​​انجام می دهند.

خلاصه: فیلتر کربن + غشاm اسمز معکوس بهترین آبی را که می توانید تأمین کنید ، و همه چیزهای دیگر برای شما کم و منفعت زیادی خواهد داشت. اگر می خواهید از سیستم خانه خود برای مصارف آشامیدنی استفاده کنید ، مخزن بسیار توصیه می شود زیرا سرعت جریان ناشی از اسمز معکوس برای فشار آب شیر غیرعادی است.

از آنجا که ما از سال 1994 در صنعت بوده ایم ، مجموعه ای از سیستم های با کیفیت را ارائه داده ایم که بهترین ارزش را برای پول نشان می دهند. توصیه شده را بررسی کنید سیستم اسمز معکوس 4 مرحلهاین همان چیزی است که من خودم استفاده می کنم.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا