اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

  •  آیا دریافت و اخذ اقامت قبرس از طریق خرید ملک ممکن است یا نه؟
  • هزینه و سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در قبرس چقدر است؟

و سوالات زیادی از این دسته که ما سعی کردیم در این مقاله به صورت کامل و واضح به تمامی آنها پاسخ دهیم. همراه ما باشید.خب باید بگیم که سالانه تعداد کثیری از مهاجران و هموتان ما از طریق خرید ملک در قبرس اقدام به دریافت اقامت این کشور می کنند.در چند سال اخیر ایرانیان به شکل عجیبی علاقه خود را به خرید ملک و سرمایه گذاری در املاک قبرس شمالی نشان داده اند.می توان گفت یکی از دلایل علاقه ایرانیان به خرید ملک در قبرس شمالی نزدیک بودن قبرس شمالی به ایران از نظر جغرافیایی و داشتن آب و هوای معتدل مدیترانه ای است.اما یکی از مهم ترین دلایل علاقه ایرانیان به سرمایه گذاری در قبرس شمالی در چند سال اخیر به دلیل قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالای خانه در قبرس شمالی نسبت به ایران است که هموطنان ما با خرید ملک در قبرس شمالی علاوه بر حفظ دارایی و سرمایه گذاری می توانند به تفریح در قبرس شمالی نیز بپردازند.

Residence in Northern Cyprus by purchasing property

پروسه خرید ملک

  1. بعد از پیدا کردن ملک یا خانه مورد نظر با مالک ارتباط برقرار کنید.( برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید)
  2. اگر مالک راضی به فروش ملک به شما شد باید قرارداد را تنظیم کنید و به زبان های ترکی و انگلیسی در قبرس شمالی و در قبرس جنوبی به زبان یونانی نیز باید ترجمه شود.
  3. بعد از عقد قرارداد معمولا خریدار یک پیش پرداخت 35 درصدی را به فروشنده پرداخت می کند.
  4. بعد از انجام مراحل بالا زمان انتقال سند به نام شما رسیده و مشاور املاک یا وکیل شما اقدام به ثبت سند به نام شما می کند.

اجاره ملک در قبرس

اجاره ملک هم مانند دیگر هزینه ها در قبرس شمالی ارزان تر از قبرس جنوبی می باشد. دلیل این ارزانی هم این است که قبرس شمالی تحت حمایت ترکیه ولی قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا است.

هزینه اجاره ملک در قبرس شمالی با توجه به نوع ملک موقعیت تعداد اتاق و متراژ متفاوت است.

  • اجاره یک آپارتمان یک خوابه در شهر= حداقل 350 دلار در ماه است.
  • اجاره آپارتمان یک خوابه در حاشیه شهر = حداقل 500 دلار در ماه به علت امکانات رفاهی بیشتر.
  • اجاره آپارتمان سه خوابه = حداقل 1000 دلار در ماه.
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر فاماگوستا = 1000 دلار در ماه
  • آپارتمان سه خوابه در شهر کایرنیا = 1300 دلار در ماه

قوانین خرید و فروش ملک در قبرس

یکی از قوانین بسیار مهم در مورد خرید ملک در قبرس این است که هر فرد خارجی نمی تواند بیشتر از یک سند ملکی داشته باشد اما محدودیتی در خرید ملک وجود ندارد. با وجود شرایط خانه ارزان در قبرس باید این را بدانید که شما اجازه خرید زمین با مساحت بیش از 1380 متر مربع را نخواهید داشت. اما این قانون تنها در مورد خرید خانه از افراد بومی و دولت قبرس است و اگر شمااز یک شخص خارجی ملک خریداری کنید در این حالت هیچ محدودیتی از لحاظ مساحت ملک نخواهید داشت.

مدارک لازم برای نقل و انتقال سند در قبرس

  1. تکمیل یک اظهارنامه مالیاتی برای انتقال سند ملک به نام خودتان(یا خریدار)
  2. همراه داشتن سند اصلی ملک و ضمیمه کردن آن به دیگر مدارک
  3. پرداخت مالیات نقل و انتقال با در نظر گرفتن ارزش ملک

شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام مسکن در قبرس

در خرید اقساطی ملک در قبرس و اقدام به دریافت وام مسکن ابتدا شما نیاز به یک ضامن معتبر خواهید داشت. نکته مهم درباره وام مسکن این است که قانون بهره بانکی برای افراد خارجی ممکن است بهره بانکی را تا 50 درصد ارزش ملک متقاضی باشد.

برخی از مدارک و شرایط لازم برای دریافت وام مسکن:

  1. پاسپورت
  2. داشتن حساب بانکی در یکی از بانک های کشور قبرس
  3. تهیه گواهی تمکن مالی
  4. حداکثر سن 70 سال

اقدامات قانونی برای خرید ملک در قبرس

خرید ملک در قبرس و اقامت آن دارای مراحل قانونی خاص خودش را  دارد که شخص متقاضی باید آن ها را طی کند.

  • مبلغ ملک مورد نظر خود را به علاوه 18/5 درصد کنید: هزینه های حق تمبر و نقل و انتقال سند تا 12/5 درصد از مبلغ خانه می رسد.
  • هزینه نقل و انتقال سند 12/5 درصد می باشد.
  • هزینه تمبر حداکثر تا 0/5 درصد از هزینه ملک است.

قیمت خرید ملک در قبرس

خبر خوب برای شما این است که شما می توانید با مبلغ 5 میلیارد هم در قبرس شمالی خانه بخرید.در نگاه اول شاید به این فکر کنید با این قیمت می توانید یک خانه در شهر های حاشیه ای قبرس شمالی خریداری کنید.اما اصلا اینگونه نیست و باید بگم که شما می توانید با در اختیار داشتن همین مبلغ هم در شهرهایی مثل فاماگوستا و شهر های مناطق متوسط خریداری کنید. اما باید گفت که این مبلغ برای خانه های تازه ساز و مدرن نیستند و خانه های قدیمی تری خریداری می کنید.

مزیت های خرید ملک در قبرس

نکته ای که باعث می شود فرد ررا مجاب می کند تا در قبرس شمالی خانه بخرد این است که:

  • پایین بودن هزینه های زندگی و جاری در قبرس شمالی نسبت به اروپا پایین تر است.
  • داشتن مراکز متعدد و متنوع رفاهی تفریحی در قبرس شمالی.
  • وجود مناطق ساحلی با آب و هوای دریای مدیترانه که دارای زمین های ورزشی دوچرخه سواری و غیره .
  • مراحل خرید ملک در قبرس شمالی بسیار ساده سریع و آسان است که برای مهاجران خارجی کار را بسیار آسان میسازد.

خرید خانه دوم یا خانه مسافرتی در قبرس شمالی

خرید خانه دوم یا همان ویلا که در ایران بسیار رایج است هم سرمایه گذاری است و هم می تواند به بهبود کیفیت زندگی ما و خانواده مان بیافزاید.از طرفی در دنیای امروز که همه به دنبال یک راه امن و مطمئن برای حفظ سرمایه خود هستیم پس اگر گزینه ای باشد که علاوه بر حفظ سرمایه ما در طولانی مدت سودآور هم باشد باید از آن استفاده کرد.

خرید ملک در قبرس شمالی یک راه بسیار امن و پر سود برای سرمایه گذاری شماست.بسیار افرادی که در قبرس شمالی خرید ملک انجام می دهند برای سوددهی بیشتر سرمایه خود ملک خریداری شده را اجاره می دهند.چرا که در سال شاید فقط یکبار به قبرس شمالی سفر کنند و در طول سال خانه خالی می ماند.با توجه به رشد بالای ارزش ملک در قبرس شمالی به خصوص در مناطق توریستی قبرس شما علاوه بر یک سرمایه گذاری امن و مطمئن یک سرمایه گذاری پر سود انجام داده اید.

10 مزیت ویژه خرید ملک در قبرس شمالی

همانطور که میدانید قبرس شمالی بخشی از جزیره زیبای قبرس در دریای مدیترانه است که از نظر جاذبه های طبیعی تاریخی تفریحی حرف های بسیاری برای گفتن دارد. شما با خرید ملک هم ویزای قبرس شمالی را دریافت خواهیید کرد و هم از مزیت های زیر بهره مند خواهید شد.

سرمایه گذاری امن در حوزه املاک

همیشه یکی از مهم ترین نگرانی های سرمایه گذاران کم شدن ارزش سرمایه آنها در نتیجه تحولات اقتصادی کشوری که در آن سرمایه گذاری کرده اند است.اما نکته حائز اهمیت در مورد سرمایه گذاری در قبرس شمالی این است که این کشور در طی سالیان گذشته با توجه به آمار ها افزایش سرمایه قابل توجه ای در حوزه ی املاک و مستغلات داشته است.

قوانینی ساده برای مهاجران

یکی دیگر از دلایل انتخاب قبرس شمالی توسط سرمایه گذاران در سال هالی گذشته این است که دولت این کشور آغوش خود را برای سرمایه گذاران خارجی باز کرده و قوانین خود را برای جذب سرمایه خارجی بسیار آسان کرده است.دستخوش این تغییرات مردم اکثر کشور های دنیا میتوانند بدون نیاز به داشتن ویزا به قبرس شمالی سفر کنند و در فرودگاه این کشور درخواست ویزای توریستی که معمولا به مدت دو هفته تا یک ماه است کنند.

خبر خوش برای هموطنان این است که ایرانیان نیز می توانند بدون نیاز با اخذ ویزا به این کشور سفر کنند. پس شما عزیزان اگر تصمیم به خرید ملک در قبرس شمالی گرفته اید می توانید ابتدا به صورت کاملا رایگان با مشاوران دادمهرعدالت مشورت کنید و سپس برنامه سفر آسان و لذت بخش خود را به قبرس بچینید. همچنین شرکت ما برای مشتریان خود یک دعوتنامه رسمی ارسال می کند تا شما حتی در فرودگاه نیز بدون هیچ مشکلی وارد خاک قبرس شمالی شوید.

در قبرس شمالی املاک با توجه به نوع سند آن ها در انواع محتلفی به فروش می رسند.

انواع سند های ملکی در قبرس شمالی
سند ترکی به ملک هایی که قبل از تقسیم جزیره در اختیار ترک ها بوده است
سند خارجی ملکی که قبل از سال 1974مالکیت آن برای اروپایی ها و خارجی ها بوده است
سند قبرسی تمام املاکی که دولت قبرس به عنوان غرامت به ترک های قبرسی داده است
سند TDM املاکی که بعد از سال 1975 به طبقه کارگر و مهاجران ترک تحویل داده شد
ملک اجاره ای به املاکی که دولت آن ها را برای مدت زیادی(49 ساله) خریداری کرده است
ملک آزاد برای خرید ملک با سند آزاد باید شخصا اقدام به خرید کنید.

قیمت خانه در جزیره قبرس به دو دسته تقسیم می شود. ملک های قبرس شمالی ملک های قبرس جنوبی.

بازار املاک و مستغلات آن در قبرس شمالی در حال حاضر به دلیل رشد سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران خارجی بهترین قیمت ها را به شما ارئه می کند که می توان گفت بهترین قیمت در کشور های مدیترانه ای است.به طوری که شما می توانید حتی در پروژه های ساحلی با سرمایه 75000 پوند اقدام به خرید آپارتمان در قبرس کنید. برای خانه های ویلایی قیمت از 240 هزار پوند شروع می شود. شما می توانید این پروژه ها را در سایت قبرس ایران مشاهده کنید.

همانطور که متوجه شدید قیمت خانه در قبرس به پول ایران هم بسیار مناسب است. شما با صرف مبلغ یک خانه معمولی در تهران می توانید یک خانه لاکچری و مبله در قبرس شمالی تهیه کنید.

در قبرس جنوبی قیمت ملک نسبت به قبرس شمالی گران تر است اما با وجود افزایش قیمت مسکن در چند سال گذشته در این کشور باز هم قیمت خانه در این کشور نسبتا مناسب تر از دیگر کشور های اروپایی است. قیمت آپارتمان در قبرس با توجه به نوع آپارتمان متراژ تعداد اتاق ها و موقعیت آن متفاوت است. برای مثال قیمت یک آپارتمان 2 خوابه در شهر لماسول قبرس و با 800 متر فاصله تا دریا و با متراژ 106 متری به قیمت 450000 یورو به فروش ممی رسد که به ازای هر متر باید 4.229 یورو پرداخت کنید.

قیمت خانه های ویلایی در قبرس جنوبی به نسبت آپارتمان ها گران تر است. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات کامل برای خرید خانه از شرکت دووچ قبرس که با سابقه‌ی درخشان در صنعت ساخت و ساز، به طور مداوم در ارائه ‏پروژه‌های با کیفیت و متنوع به مشتریان خود مشغول است. از ویژگی‌های اصلی ‏این شرکت می‌توان به تمرکز بر کیفیت ساخت، استفاده از فناوری‌های نوین و ‏ارتباط فعال با مشتریان اشاره کرد.‏

همچنین، دووچ به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه ساخت و ساز در ‏قبرس، به دنبال بهبود فرآیندها و استفاده بهینه از منابع برای حفظ محیط ‏زیست و پایداری در پروژه‌های ساختمانی خود است.‏با توجه به این توضیحات، می‌توان دریافت که شرکت دووچ یک نام برجسته و با ‏اعتبار در زمینه ساخت و ساز است که به عنوان یکی از شرکت‌های پیشتاز در ‏قبرس شناخته می‌شود.‏

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا