بهترین آبرسان پوست چه ویژگی هایی دارد؟

تا به کنون به این فکر کردید که داشتن بهترین کرم صورت خوب برای پوست چقدر ضروری می‌باشد؟ چگونه بهترین کرم آبرسان صورت را از بهترین فروشگاه تهیه نماییم و چگونه بدانیم که یک کرم خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مقاله از مدیسه با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی‌های یک کرم آبرسان خوب و فوق‌العاده برای پوست ارزشمند شما آشنا کنیم. این مطلب را از دست ندهید.

بهترین کرم آبرسان صورت چیست؟

ابتدا مقداری با آبرسان‌ها آشنا شوید. آبرسان‌ها تاثیر عمقی‌تری در مقایسه با مرطوب کننده‌ها دارند و این به معنای بهتر یا بدتر بودن آن‌ها به شمار نمی‌رود. این مواد کار و وظیفه خود را در لایه‌های زیرین پوست انجام داده و شامل ترکیباتی به اسم هموکتانت یا جاذب الرطوبه هستند. بهترین کرم مرطوب کننده و آبرسان رطوبت را جذب کرده و آن را در پوست نگه می‌دارد.

چنین محصولی هم نرم کننده و هم شادابی بخش می‌باشد. آبرسان با لایه محافظ پوست که چربی مفید آن می‌باشد کاری ندارد؛ مگر این که مقدار چربی آن بالا باشد و بتواند پوست را به صورت موقت چرب نماید. ولی کارایی اصلی آبرسان‌ها، جذب آب و نگهداری آن در پوست می‌باشد. این مواد نه سطح، بلکه تمامی بافت پوست را هیدراته نگه می‌دارند. مانند محصولات سیمپل، که شما میتوانید  محصولات سیمپل در داروخانه را با توجه به نیاز خود تهیه کنید.

What are the characteristics of the best skin moisturizers?What are the characteristics of the best skin moisturizers?

گلیسیرین، هیالارونیک اسید، آلوئه ورا، لاکتیک اسید، سدیم لاکتات، اسید سیتریک، عسل، اوره و… آبرسان هستند. نکته این جاست که آبرسان‌ها بدون اثر رطوبت رسانی بی‌فایده محسوب می‌شوند؛ چرا که آبرسانی فراوان پوست با ناقص بودن لایه چربی و پوشاننده آن، کوتاه مدت بوده و پوست زود به زود به کم آبی دچار می‌شود.

ضرورت استفاده از بهترین کرم آبرسان و روشن کننده پوست

پیش از بررسی ویژگی‌های بهترین کرم آبرسان صورت باید ابتدا ضرورت استفاده از این محصول را بدانید. داشتن یک پوست شاداب و باطراوت موجب می‌شود که شما جوان‌تر به نظر برسید و از جهتی دیگر احساس خوبی به شما دست دهد و دچار افسردگی نشوید؛ پس این مسئله بسیار مهم و حیاتی است.

شاید این تصور را داشته باشید که آبرسانی پوست تنها برای اشخاصی مناسب است که پوستی خشک و کم آب دارند و دیگر انواع پوست احتیاجی به انجام این کار ندارند. ولی این عقیده اشتباه است، چراکه آبرسانی پوست مثل آبرسانی بدن مهم و ضروری می‌باشد. بدن شما برای این که به میزان کافی رطوبت داشته باشد به آب کافی نیاز دارد.

پوست هم به این مسئله نیازمند بوده و هیچ محدودیتی نسبت به نوع پوست وجود ندارد. در این مقاله سعی داریم ویژگی‌های بهترین کرم آبرسان صورت را برای شما بررسی کنیم . استفاده از محصولاتی که با جنس پوست سازگاری داشته باشند موجب بهبود ظاهر و سلامت پوست شده و تاثیر زیادی بر ظاهر شخص می‌گذارد.

ویژگی‌های بهترین آبرسان پوست

انتخاب بهترین کرم آبرسان صورت خارجی یا ایرانی را باید با توجه به نوع پوست خود انجام بدهید. اغلب مردم بر این باور هستند که پوست کم آب و پوست خشک دارای مفهومی یکسان هستند ولی این باور کاملا اشتباه است و پوست کم آب و بروز آن ناشی از کمبود آب در بدن است. ولی از کمبود چربی طبیعی پوست نشات می‌گیرد. یکی از موضوعاتی که باید بدانید این است که پوست خشک یکی از انواع نوع پوست است. ولی کم آبی پوست یک نوع مشکل پوستی بوده که ممکن است در انواع متنوع پوست به وجود بیاید.

بهترین کرم آبرسان صورت برای پوست خشک

درصورتی که دارای پوستی هستید که در تمامی طی سال خشک می‌باشد و بافتی پوسته پوسته دارد. احتمال این وجود دارد که این موضوع به کم آبی و کاهش رطوبت پوست ارتباط داشته باشد و پوست شما در حفظ رطوبت به مشکل برمی‌خورد. شما جهت درمان این مشکل می‌توانید از کرم آبرسانی استفاده نمایید که دارای مرطوب کننده بوده و همچنین قوی و غلیظ باشد. کرم آبرسان و مرطوب‌ کننده‌های غلیط دارای یک لایه محافظتی غلیط روی پوست شما بوده که از تبخیر شدن آب پوست جلوگیری می‌کند. چنانچه محصولی که تهیه کرده‌اید، با یک فرمول اصولی درست شده باشد، مواد معدنی و ویتامین‌های دیگری نیز به پوست شما می‌رساند.

یک کرم آبرسان با کیفیت مناسب برای پوست‌های خشک باید دارای موادی باشد که :

  • از پوست در مقابل عوامل محیطی مثل نور خورشید، آلودگی و سایر صدمات محافظت کند.
  • عملکرد دفاعی و ترمیمی پوست را افزایش بدهد.
  • به تمامی انواع سلول‌‌های پوست مثل سلول‌های محافظ سطح پوست و کلاژن ها کمک رسانی نماید. تا به عملکرد طبیعی خود در بهترین شرایط ادامه بدهند .
  • این محصولات باید از آنتی اکسیدان‌ برخوردار بوده و در ساختار و ترکیبات خود سازگار با پوست و موادی باشد که خاصیت کشسانی پوست را به خوبی تقویت نمایند.
  • درصورتی که خاصیت نرم‌کنندگی در کرم آبرسان بالا باشد، برای پوست مفید است. بیشتر محصولات مرطوب کننده و ضد چروک در بازار دارای نرم کننده در ترکیبات خود هستند .

چنانچه مطمئن هستید که پوست شما خشک می‌باشد، بهترین انتخاب برای شما کرم وازلین است. برای پوست‌های خشک ، بیشتر از اینکه به فکر آبرسانی باشید باید به فکر حفظ رطوبت پوست خود باشید. قوی‌ترین مسدود کننده‌ رطوبت پوست وازلین است. روغن‌های دیگری مانند این روغن تولید شده که عملکردی مشابه با این روغن دارند. چند نمونه از این روغن‌ها : روغن شی باتر، روغن کونالو، ، روغن مغزها و روغن سویا.

بهترین کرم آبرسان صورت برای پوست کم آب

جهت درمان پوست کم آب، باید آب از دسته رفته پوست خود را جبران کرده و نوعی عمل آبرسانی را روی پوست خود انجام بدهید. اول از هرچیزی باید سعی کنید حداقل روزی 8 لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب قادر است تا هم به درمان و حتی به جلوگیری از کم آبی پوست شما کمک بسیار زیادی کند. از موادی مثل: ، آلوئه‌ورا و عسل که قادرند کم آبی پوست را از بین ببرند استفاده نمایید.

بهترین کرم آبرسان صورت برای پوست چرب

کسانی که دارای هستند، باید از آبرسان‌‌هایی استفاده نمایند که برپایه‌ آب تولید شده‌اند. این محصولات شامل آبرسان‌های ضد آکنه (noncomedogenic) هستند؛ که یکی از بهترین انتخاب‌ها، برای پوست‌های مستعد آکنه و جوش به شمار می‌روند. این کرم‌ها بسیار سبک با جذب زیاد هستند همچنین موجب بسته شدن منافذ باز پوست می‌شوند و از ایجاد جوش جلوگیری می‌نمایند. همچنین حاوی ترکیبات کنترل کننده چربی بوده تا پوست مات و مخملی باشد و برق نزند و از ایجاد چین و چروک‌ نیز جلوگیری می‌نماید .

بهترین کرم آبرسان صورت برای پوست مختلط

چنانچه شما از دسته افرادی هستید که پوستی مختلط دارید بهتر است از کرم و مرطوب کننده‌های گوناگونی با بهترین برند و مناسب‌ترین گزینه استفاده نمایید. یکی از بهترین کرم‌ها برای پوست‌های مختلط کرم آبرسان می‌‎باشد. به علت آنکه بخشی از پوست چرب و بخش دیگری از پوست خشک است. هیچ‌گونه محدودیتی در استفاده از کرم‌ها برای شما وجود ندارد.

هم می‌توانید از کرم آبرسان مناسب برای پوست چرب و هم کرم آبرسان برای پوست خشک استفاده نمایید. همچنین سایر گزینه‌ها برای استفاده روزانه، کرم مناسب پوست نرمال و مختلط است. برای انتخاب کرم آبرسان مناسب پوست یکی از گزینه‌هایی که باید به آن توجه نمایید این است که نباید کرم شما بیش از اندازه چرب باشد.

همیشه سعی کنید از کرم‌های آبرسانی برای پوست خشک در نقاطی از پوست استفاده نمایید که خشک است. که به طور معمول این نواحی گونه‌ها و چانه هستند و همینطور می‌توانید از کرم آبرسان برای پوست چرب در نواحی T شکل که روی بینی و بالای ابروها است، استفاده نمایید. این نواحی از دیگر مناطق بیشتر چرب می‌شوند .

بهترین کرم آبرسان صورت برای پوست معمولی

درصورتی که در فصل‌های مختلف به خصوص ایام سرد سال احساس سوزش پوست ندارید یا پوست شما جوش دار نیست بهتر است که آبرسان‌های پوست معمولی‌ را امتحان نمایید. برخی از کرم‌های آبرسان با کرم‌های مرطوب‌کننده و به صورت یک مجموعه طراحی می‌شوند تا نیاز غذایی پوست به صورت کلی تامین شود.

نتیجه‌گیری

آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست آن را جوان نگه داشته و اولین و سریع‌ترین روش جهت پیشگیری از پیری است. با خرید بهترین کرم آبرسان قوی پوست صورت خارجی یا ایرانی و هآمارهای جهانی نشان می دهد خانم های ایرانی بیشتر از دیگران از کرم های آرایشی استفاده می کنند. شاید بتوان دلیل این مصرف بیش از حد را، تمایل بالای آن ها به زیباتر شدن دانست. اما غافل از اینکه یک میکاپ، زمانی زیبا و جذاب است که روی پوستی سالم و یکدست پیاده سازی شده باشد. یکی از مهم ترین کارهایی که هر بانوی ایرانی باید انجام دهد تا سلامت پوست خود را حفظ کند، استفاده از آبرسان اصل و باکیفیت است.

اینکه آب‌رسان شما ایرانی باشد یا خارجی، تفاوتی ندارد اما بدانید کرم های ایرانی در عین کیفیت خوب، قیمت مناسب تری دارند. اگر به دنبال خرید بهترین مارک کرم آبرسان صورت ایرانی مانند ، درماتیپیک، سوپکس، نوتروژینا و … هستید یا در جستجوی  برای خود هستید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که محصول مورد نظر شما با تایپ پوستی تان تناسب داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است صورت شما تغییرات منفی ناخوشایندی مانند سوزش، خارش و … از خود نشان دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا