آموزش زبان

بهترین روش‌های یادگیری لغات در آزمون

پادکست ها در انگلیسی یکی از عوامل مهم برای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی میباشند. آزمون آیلتس در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می‌شود و روشی برای ارزیابی مهارت‌های زبانی افراد است. این آزمون به دو شکل «جنرال» (General) و «آکادمیک» (Academic) برگزار می‌شود که البته این دو فرق هایی(تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال) هم دارند، و در مجموع از چهار بخش «لیسنینگ»، «ریدینگ»، «رایتینگ» و «اسپیکینگ» تشکیل شده است. در این مقاله بهترین پادکست های زبان انگلیسی برای این آزمون معرفی میکنیم.

آسان ترین و موثرترین روش های یادگیری برای آیلتس

بسیاری از استادان آیلتس و کسانی که در این زمینه تخصص دارند، روش‌های مختلفی را برای یادگیری پیشنهاد می‌کنند. اگرچه هر یک از این روش‌ها می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود روند مطالعاتی زبان‌آموزان داشته باشد، یادگیری امری منحصربه‌فرد است و در هر یک از افراد به شیوه‌های مختلفی اتفاق می‌افتد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم به منظور شروع یادگیری برای آیلتس، دو یا چند روش مختلف را در کنار هم امتحان کنید تا در نهایت سبک مناسب خودتان را پیدا کنید. در این صورت یادگیری لذت‌بخش‌تر خواهد بود و روند پیشرفت با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

انواع روش‌های مختلفی برای یادگیری در دسترس افراد است. از مهم‌ترین و مؤثرترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کتاب‌های آموزشی (کل گرامر در یک کلام!)
فیلم‌های آموزشی (آموزش نکات کیلیدی)
صحبت کردن (تقویت مکالمه انگلیسی)
پادکست انگلیسی برای آیلتس

بهترین پادکست انگلیسی برای آیلتس

پادکست سطح مقدماتی ( پادکست Learn English)

یکی از بهترین پادکست های انگلیسی پادکست Learn English می باشد. این پادکست یکی از پادکست های شگفت انگیز و عالی از British Council می باشد. اپیزودهای این پادکست بر پایه مکالمه زبان انگلیسی می باشد. این پادکست شرایط مختلفی که در زندگی روزمره خود با آنها مواجه می شوید را بازسازی کرده و لغات مربوط به آنها را پوشش می دهد. بعلاوه این پادکست در پایان هر اپیزود کوئیزهای کوتاهی نیز ارائه می دهد. این کوئیزها مطالبی که در هر درس فرا گرفته اید را از شما آزمون می گیرد. این روش برای یادگیری لغات جدید و پیشرفت سریع در زبان انگلیسی بسیار موثر است.

پادکست IELTS Energy English

پادکست آیلتس انرژی برای زبان آموزانی که مهارت شنوایی آنها در سطح متوسط به بالا هست و یا قصد امتحان آیلتس رو دارند بسیار مناسب هست. پادکست هایی که لینگوجو تهیه و تولید کرده است، یکی از بهترین پادکست های انگلیسی در رابطه با آیلتس هست. البته می توانید از پادکست های انرژی نیز استفاده کنید. فقط کافیه وارد سایت شوید و از پادکست های آنها استفاده کنید.

وارد سایت که شدید در قسمت All Episodes قرار دارید. در این قسمت می تونید با نحوه تست مهارتها و همچنین نحوه امتحان یا نکات کلیدی آیلتس آشنا بشید.

یکی از بهترین پادکست ها ، پادکست IELTS Writing Podcast

«IELTS Writing Podcast» به شما کمک می‌کند تا برای بخش رایتینگ آیلتس آماده شوید. این برنامه شامل نکات مهم برای آمادگی در تسک ۲ آیلتس است. ۶۶٪ از بخش رایتینگ را تسک ۲ تشکیل داده است و از یک ساعت زمانی که در اختیار شما قرار داده می‌شود، ۴۰ دقیقه به این تسک اختصاص دارد. بنابراین برای کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس، باید بتوانید به خوبی از عهده این بخش بربیایید.

گوش دادن و خواندن همزمان ریدینگ، با لینگوجو!

یکی از مهمترین قسمت های آزمون آیلتس، بخش ریدینگ آن می باشد. شما می توانید برای درک بهتر متون، اپلیکیشین لینگوجو رو نصب کنید و براساس سطحی که هستید ویدئو های ریدینگ رو یکبار به انگلیسی گوش دهید و بار دوم به معنی یا درک متن که توسط مدرس گفته میشه دقت کنید!

شاید برای شما مفید باشه: نمره دهی ریدینگ آیلتس چگونه است؟

حرف آخر:

برای شروع آموزش انگلیسی در سطح آیلتس شما اول نیازمند این هستید که تعیین سطح اولیه شوید تا از سطح خود آشنا شوید و سپس به فراگیری آیلتس بپردازید مجموعه آموزش زبان انگلیسی لینگوجو این امکان را فراهم کرده است تا شما زبان آموزان عزیز بدون صرف هیچ هزینه ای به صورت رایگان در تعیین سطح آنلاین خود که در اپلیکیشن آموزش زبان لینگوجو می باشد شرکت کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا