آموزش زبان

تقویت لغات در آزمون آیلتس

  • fastzaban
  • ۲۶ آبان, ۱۳۹۹
  • ۱۰:۰۰

9 منبع برتر تقویت واژگان برای آیلتس + pdf

فست زبان: یافتن منابع مناسب اولین گام برای آمادگی جهت شرکت در آزمون های زبان است. حالا اگر آن آزمون آیلتس باشد شاید دقت در انتخاب منابع مناسب باید خیلی بیشتر باشد تا بتوانید بهترین نتیجه را در زمانی معین کسب کنید. از آنجا که منابع بسیاری برای این آزمون از جزوه، فایل pdf و ویدیو گرفته تا کتاب ها و منابع رسمی که برای کسب نتیجه در آزمون آیلتس کار شده، انتخاب منابع مناسب گامی مهم برای کسب موفقیت در آزمون IELTS است.

در این مطلب از وبسایت فست زبان برترین منابع موجود برای تقویت واژگان برای آیلتس را به شما معرفی خواهیم کرد. فایل pdf تمام منابع را نیز در همین مطلب می توانید بصورت رایگان دانلود کنید.

چرا باید دامنه واژگان خود را گسترش دهید

شاید از خود بپرسید چرا باید اصلا دامنه لغت خود را برای شرکت در آزمون آیلتس تقویت کنیم؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است و آن هم این است که شما بدون داشتن دامنه واژگان قوی شانس چندانی برای کسب موفقیت در این آزمون بین المللی را ندارید. اگر بتوانید برای هر لغت چندین مترادف را در ذهن داشته باشید مطمینا در قسمت مکالمه و رایتینگ کار شما بسیار راحت خواهد بود و نوشتن یک متن قوی و یا داشتن قدرت بالای مکالمه، قبولی شما را تا حد زیادی تضمین می کند.

1. کتاب 504 واژه ضروری برای شروع مناسب است

در هر سطحی از زبان انگلیسی باشید به احتمال زیاد اسم کتاب 504 absolutely essential words را شنیده‌اید و یا آن را مطالعه کرده‌اید. این کتاب برای شروع تقویت دامنه واژگان آیلتس بسیار مناسب است و توصیه می شود حتما آن را مطالعه کنید. کتاب 504 واژه از 42 درس تشکیل شده است که هر درس 12 لغت اصلی دارد و در قالب مثال و تمرین می توانید واژگان را یاد بگیرید.

ویژگی های کتاب 504 واژه ضروری

  1. تعداد لغات کتاب: 504 کلمه
  2. تمرین دارد

ما در سایت فست زبان آموزش تصویری لغات 504 را به صورت رایگان منتشر کردیم که پیشنهاد می کنیم حتما این آموزش را در کنار کتاب کار کنید تا لغات را در ذهنتان تثبیت کنید.

دانلود کتاب

  • فایل pdf: دانلود مستقیم
  • حجم فایل: 13.64 مگابایت
  • دانلود فایل های صوتی با حجم 165 مگابایت (رمز فایل: www.ielts2.com)

 

2. کتاب Barron’s Essential Words for IELTS

این کتاب که چاپ انتشارات بسیار معتبر بارونز می باشد شامل 600 لغت پرکاربرد برای آزمون آیلتس است که در موضوعاتی مانند گردشگری، طبیعت، محیط زیست، هنر، سرگرمی، مسائل اجتماعی و موارد دیگر دسته بندی شده است.

ویژگی های کتاب Barron’s Essential Words for IELTS

  1. تعداد لغات کتاب: 600 کلمه
  2. دسته بندی موضوعی دارد
  3. تمرین دارد

دانلود کتاب

  • دانلود pdf کتاب Barron’s Essential Words for IELTS + فایل صوتی
  • با حجم 105 مگابایت

 

3. کتاب (Collins Vocabulary For IELTS (Advanced

این کتاب یکی از منابع معتبر برای یادگیری لغات آزمون آیلتس است که توسط انتشارات کالینز چاپ شده است. کتاب (Collins Vocabulary For IELTS (Advanced واژگان لازم و مهارت های کاربردی در آزمون را آموزش می دهد و مجموعا از ۲۰ بخش تشکیل شده است.

در هر بخش، تمرین هایی کاربردی برطبق الگو‌های آزمون واقعی آیلتس آورده شده است. تمرین هایی که مرحله به مرحله با افزایش دانش واژگانی، زبان آموز را برای آزمون آیلتس آماده تر می کند. نکات ضروری آزمون نیز در طول کتاب به همراه آموزش تکنیک‌ها و ترفند‌ها بصورت برجسته بیان شده است.

هر کدام از ۲۰ بخش این کتاب خود شامل سه قسمت هستند:

آموزش لغات مربوط به موضوع کلی بخش

لغات در جملات شبیه سازی شده مانند سوالات آیلتس و گفتار واقعی به زبان آموز ارائه می شود و شیوه استفاده از آنها برای زبان آموز توصیف می ‌شود. حالت های مختلف استفاده از لغات آیلتس در معانی متفاوت نیز به صورت کامل توضیح داده می شود.

مجموعه‌ تمرینات ساختاری

تمرینات مختلفی که بر اساس آزمون های آیلتس طراحی شده به شما کمک می کنند که مهارت های لازم برای حل آزمون ها را کسب کرده و به درستی از دایره لغاتی که در بخش اول یاد گرفته‌اید استفاده کنید.

آزمون های شبیه سازی

آزمون هایی که بر اساس خود آیلتس طراحی شده‌اند به شما کمک می کنند که خود را با شیوه‌ حل سوالات آزمون واقعی آشنا کنید. این بخش درون کتاب با رنگ خاکستری مشخص شده که شما بتوانید به راحتی به آن برگردید و مرور کنید. این منبع مانند کتاب های Cambridge Vocabulary for IELTS نیز یک جمع بندی لغات آیلتس در پایان کتاب دارد و در کنار فایل های صوتی ارائه شده کتاب یک منبع جامع و کامل برای یادگیری بهتر Vocabulary آیلتس می باشد.

دانلود کتاب Collins Vocabulary For IELTS

  • فایل pdf: دانلود مستقیم (حجم 8 مگابایت)
  • دانلود فایل های صوتی (حجم 37 مگابایت)

 

4. کتاب 1100 Words You Need to Know 

کتاب ۱۱۰۰ واژه بارونز یکی از منابع لغت زبان انگلیسی سطح پیشرفته برای زبان آموزان است که بیش از ۴۵ سال است بعنوان یکی از پرفروش‌ترین منابع واژگان در سراسر جهان به چاپ می رسد. بیش از نیم میلیون زبان آموز تاکنون با متدها و تکنیک هایی که در این کتاب آمده است، دایره لغات خود را وسیع تر کرده اند. با صرف روزانه 15 تا 20 دقیقه زمان، می توانید علاوه بر یادگیری 1100 لغت مهم و کاربردی و اصطلاحات مختلف، به درک بهتری از نحوه کارکرد این لغات در مکالمات روزمره برسید.

دانلود کتاب 1100 واژه بارونز

  • فایل pdf نسخه اصلی (حجم 29 مگابایت)
  • دانلود فایل های صوتی کتاب (حجم 157 مگابایت)
  • جزوه لیست لغات 1100 با ترجمه فارسی

 

5. کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS

کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS از جمله منابع لغت آیلتس است که به شما در پیشرفت یادگیری لغات کمک می‌کند. لازم به ذکر است این کتاب در دو سطح متوسطه و پیشرفته برای زبان آموزان طراحی شده است. این کتاب نسبت به دیگر کتاب های معرفی شده دارای ویژگی هایی از قبیل ۲۵ درس و ۵ تست، نکات آموزشی مربوط به اشتباهات رایج، نمونه سؤالات آزمون آکادمیک، نکات کلیدی موفقیت در آزمون، vocabulary note و سی دی برای یادگیری تلفظ کلمات است. کتاب لغات آیلتس کمبریج به صورت خود آموز است و داوطلبان به راحتی می توانند آن را در خانه مطالعه کنند.

دانلود کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS

  • فایل pdf: دانلود مستقیم (حجم 8.3 مگابایت)
  • دانلود فایل های صوتی کتاب (حجم 109 مگابایت)

 

6. کتاب IELTS Academic Vocabulary

یکی دیگر از کتاب هایی که می توان جهت یادگیری لغات آیلتس به زبان آموزان معرفی کرد، IELTS Academic Vocabulary است. این کتاب به تازگی در سال ۲۰۱۸، برای اولین بار در کشور آمریکا تالیف و به بازار عرضه شده است. با گردآوری بیش از ۳۰۰۰ لغت آکادمیک و ارائه توضیحات مبسوط کمک شایانی جهت دستیابی به نمرات بالای ۸ می کند. نویسنده جهت آموزش واژگان آیلتس از موضوعات متنوع بخش نوشتار آزمون بهره جسته است.

دانلود کتاب IELTS Academic Vocabulary

  • فایل pdf: دانلود مستقیم
  • حجم فایل: 9 مگابایت

 

7. کتاب Focus on Vocabulary

مجموعه کتاب Focus on Vocabulary در دو سطح متوسطه و پیشرفته جهت تقویت لغات زبان انگلیسی طراحی شده است. کتاب اول این مجموعه برای زبان آموزان سطح Intermediate (متوسط) و Upper-Intermediate (متوسط به بالا) مناسب بوده و برای یادگیری لغاتی که نه فقط در مکالمات روزمره بلکه در رمان‌ها، روزنامه‌ها، فیلم‌ها، و همچنین در فضای اجتماعی و محل کار نیز استفاده می شوند، کاربرد دارد. مطالعه این کتاب به داوطلبین آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک توصیه می‌شود.

کتاب دوم مجموعه Focus on Vocabulary برای زبان آموزان سطح Advanced (پیشرفته) و Upper-Intermediate (متوسط به بالا) مناسب بوده و برای یادگیری لغاتی که برای موفقیت آکادمیک لازم است، پیشنهاد می شود. مطالعه این کتاب به داوطلبین آزمون آیلتس آکادمیک توصیه می شود.

ویژگی های مجموعه Focus on Vocabulary

  • دارای دسته بندی موضوعی
  • دارای سطح بندی 
  • خودآموز بودن

دانلود مجموعه Focus on Vocabulary

  • فایل pdf جلد اول: دانلود مستقیم (حجم 46 مگابایت) 
  • دانلود فایل پاسخ کلیدی سوالات جلد اول
  • فایل pdf جلد دوم: دانلود مستقیم (حجم ۹۳ مگابایت) 
  • دانلود فایل پاسخ کلیدی سوالات جلد دوم

 

8. کتاب English Collocations in Use

مجموعه کتاب English collocations in use در دو سطح intermediate و advanced برای زبان آموزان متوسطه و پیشرفته طراحی شده است. هدف این کتاب آموزش ترکیب کلماتی است که معمولا با هم در جملات استفاده می شوند و یادگیری شان برای صحبت کردن انگلیسی بصورت صحیح اهمیت فراوانی دارد. مطالعه این کتاب به داوطلبین آزمون های بین المللی مانند آیلتس توصیه می شود.

انتخاب لغات در این کتاب بر اساس تحقیقات دانشگاه کمبریج صورت گرفته و collocation ها بر اساس موضوع بندی تدریس می شوند. این کتاب لغت شامل تمرین ها و مثال های متنوع به همراه با پاسخنامه بوده و قابل استفاده به صورت خودآموز است.

ویژگی های مجموعه English collocations in use

  • دارای دسته بندی موضوعی
  • داشتن collocation
  • دارای تمرین با پاسخنامه
  • خودآموز بودن

دانلود مجموعه English collocations in use

  • فایل pdf نسخه intermediate: دانلود مستقیم (حجم 181 مگابایت)
  • فایل pdf نسخه advanced: دانلود مستقیم (حجم 223 مگابایت)
  • رمز فایلها: www.irlanguage.com

 

9. مجموعه 4000 لغت ضروری انگلیسی

مجموعه های بسیاری برای حفظ لغات زبان انگلیسی در دنیا وجود دارد و هرکدام به نحوی نیاز زبان آموزان را برطرف می کنند. در این میان، مجموعه کتاب های ۴۰۰۰ لغت ضروری انگلیسی یا ۴۰۰۰ Essential English Words یکی از کامل ترین و جامع ترین منابع برای یادگیری لغات عمومی و آکادمیک زبان انگلیسی می باشد.

این مجموعه از ۶ کتاب تشکیل شده است و هر کتاب 30 درس دارد که لغات با موضوعات و دسته بندی های مختلف آموزش داده می شوند.

دانلود کتاب و فایل های صوتی

دانلود pdf مجموعه ۴۰۰۰ لغت ضروری انگلیسی + فایل صوتی

 

10. بهترین کتاب لغت برای آیلتس

اگر نمی خواهید همه منابع معرفی شده در بالا را مطالعه کنید به شما حق می دهیم چونکه مطالعه این همه منبع اولا خیلی زمانبر هست و دوما هزینه زیادی باید برای خرید آنها صرف شود. اما اصلا نگران نباشید بتازگی یک منبع کامل برای لغات آیلتس منتشر شده است که به تنهایی تمام منابع و کتاب های اصلی را پوشش می دهد.

کتاب واژگان جامع آزمون های زبان Fast Vocab شامل 2200 لغت بسیار ضروری از چندین منبع زبان انگلیسی است که با ترجمه فارسی و مثال و تست تالیف شده است. این کتاب رقیبی بسیار جدی برای منابع اصلی است زیرا همانطور که می دانید خیلی از لغات این منابع هیچ کاربردی در آزمون آیلتس ندارند.

با این کتاب شما به غول واژگان انگلیسی تبدیل می شوید و می توانید براحتی دامنه لغات خود  را تقویت کنید تا بهترین نمره در آزمون را کسب کنید. برای آشنایی بیشتر با کتاب واژگان جامع آزمون های زبان و دانلود یک فصل از آن روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی بهترین کتاب لغت برای آیلتس

شاید خیلی منابع دیگر تقویت واژگان برای آیلتس در بازار موجود باشد اما ما سعی کردیم بهترین و کاربردی ترین ها را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم منبع مناسبی می شناسید و ما در این مطلب عنوان نکرده ایم حتما در قسمت نظرات برای ما اسم آن را ارسال کنید تا در اختیار دیگر داوطلبان نیز قرار دهیم.

منابع: مکتب خونه، safirmall


دیدگاه ها
0

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا