صنعت و تجارت

بیمه بیکاری هنوز مشمول فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ نشده است


همانطور که این چهارشنبه توسط خبرنگار فرهنگی ایرنا گزارش شد ، لادن حیدری در وبینار “بیمه هنرمندان و نقش وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی در مواجهه با وضعیت تاج” که به مناسبت هفته هفته انجام شد تحقیق ، توضیح داد بیمه بیکاری و بیمه هنرمندان و اقدامات انجام شده در وزارتخانه. فرهنگ و جهت گیری اسلامی ، در حمایت از اهالی فرهنگ و هنر گفت: “از اواخر دهه 1960 ، مشاغل فرهنگی و هنری که با بیکاری روبرو بودند به تدریج به مقامات مربوطه ارجاع شدند و دریافتند که اساساً تحت پوشش آنها نیستند. برای بیمه بیکاری “. در نتیجه ، این صندوق برای حمایت از هنرمندان و پیشکسوتان ، نویسندگان و روزنامه نگاران و اجرای قانون برنامه سوم توسعه و تصویب هیئت مدیره در سال 1979 تاسیس شد. در برنامه چهارم ، ماده 116 ذکر کرد که افراد فرهنگ و هنر باید تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند. در قوانین برنامه ، از جمله قانون برنامه ششم ، به صراحت تأکید شده است.
یک چالش جدی برای زیرساخت های قوانین و مقررات برای محافظت از مردم در برابر فرهنگ و هنر
وی افزود: “یكی از مهمترین دلایل عدم تحقق بیمه بیكاری هنرمندان در این امر نهفته است و این است كه وقتی این برنامه قوانین و قوانینی را برای حمایت از هنرمندان اعلام می كند ، عبارت” لذت بردن از بیمه بیکاری ‘چه بخواهید و چه نخواهید. این مقررات معیارها و شاخص ها را به قوانین و مقررات مربوطه آورده است ، که در قانون بیمه بیکاری حفظ شده است. در قانون بیمه بیکاری ، مشاغل آزاد و بیمه شدگان داوطلب صریحاً مشمول قانون قبلی نیستند. .
به گفته وی ، بیشتر افراد اهل فرهنگ ، هنر و رسانه از سوی کارفرما و کارگاه خاصی بیمه نمی شوند و بیمه آنها به زبان ساده ، خود اشتغالی و داوطلبانه یا خود اشتغالی است. بنابراین ، آنها بیمه بیکاری ندارند و در حال حاضر ما نتوانسته ایم تمام شکافها و شکافهای موجود در فرهنگ و هنر را پوشش دهیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اساساً قوانین و مقررات حمایت از اهالی فرهنگ و هنر با چالش های جدی روبرو است و اینکه بگوییم بیمه بیکاری به همه مشاغل اعطا می شود ، حداقل نادرست است. به تجربه ما. ”
بیمه بیکاری شامل فعالان فرهنگی ، هنری و رسانه ای نمی شود.
حیدری اظهار داشت: آزمایش بیکاری و روش آن نیز یکی از مصائب هنرمندان است ، زیرا بیکاری برای آنها معنا ، شکل و ماهیتی متفاوت از سایرین دارد و این یکی از موانع اجرای بیمه است. بیکاری برای این طبقه تحصیل کرده.
وی ادامه داد: مشکل کمبود بودجه و ناتوانی صندوق در حمایت از هنرمندان نیست ، مشکل اصلی این است که حتی اگر فردی تحت پوشش بیمه بیکاری باشد ، ما ادعا کردیم که مانند سایر مشاغل تحت پوشش بیمه بیکاری”. اما صندوق بیمه بیکاری ، شاید به دلیل کمبود منابع یا به هر دلیلی ، هنوز در نظر نگرفته است که بیمه بیکاری تحت پوشش هنرمندان تحت پوشش صندوق هنر قرار می گیرد و ما این خلا had را داشتیم.
وی یادآور شد: در لوایح بودجه ، زمانی که بودجه افزایش داشتیم ، توانستیم تعداد هنرمندان عضو صندوق هنر را افزایش دهیم ، اما هرگز نتوانستیم همه متقاضیان را به طور کامل تحت پوشش قرار دهیم. با شیوع تاج ، به دلیل قوانین خاصی که در این زمینه وجود دارد ، با چالش بزرگی روبرو شدیم كه بیمه بیكاری شخصیت های فرهنگی و هنری بود ، تاكنون این حمایت توسط فعالان فرهنگی و هنری پوشش داده نشده است. و رسانه ها.
اتمام یک پروژه به معنای بیکار بودن هنرمند است
معاون فرهنگی تصریح کرد: در تعریف آثار فرهنگی و هنری ، تحقق یک پروژه به معنای بیکار بودن هنرمند است.تعریف بیکاری به طور کلی با تعریف بیکاری برای هنرمندان متفاوت است ، یک هنرمند نمی تواند از 6 ماه تا 6 سال کار کند یا می توان به او پیشنهاد کار داد.
به گفته حیدری ، شرایط داشتن بیمه بیکاری به گونه ای است که ذینفعان باید حداکثر ظرف مدت 30 روز از تاریخ بیکاری موضوع را به ادارات مربوطه ، کار و رفاه اجتماعی ارائه دهند. در نتیجه ، مشاغل فرهنگی و هنری که هیچ کنترلی بر زمان کار آنها ندارند ، نمی توانند موضوع داوطلبانه یا غیر ارادی قرار گیرند ، حتی نمی توان آنها را کارگران فصلی دانست ، زیرا کارگران فصلی در یک دوره از سال استخدام می شوند. آنها شغل هستند و روزنامه نیستند ، اما یک هنرمند معمولاً باید منتظر پیشنهاد و دعوت به کار شود.
مردم بیکار
وی در عین حال خاطرنشان کرد: از نظر قانون کار ، یک فرد بیکار در صورت داشتن شرایط خاص می تواند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرد ، باید تحت پوشش قانون کار و تأمین اجتماعی باشد ، مستمری دریافت کند و ممنوع شود. بازنشسته یا کاملاً معلول ، حداقل 6 ماهه شما سابقه پرداخت حق بیمه دارید ، از افراد خود اشتغالی نیستید و بیمه اختیاری نیستید ، مستحق دریافت مزایای بیمه بیکاری هستید. 3٪ از مزایای بیمه شده مشمول قانون کار توسط کارفرما تأمین و پرداخت می شود. مشکل اصلی ما پرداخت 3 درصد حق بیمه توسط کارفرما بود ، صندوق بیمه بیکاری قوانین خاص خود را دارد و اگر دولت منابع دیگری را در اختیار دیگری قرار می داد ، بهتر بود هنرمندان بیکار به صندوق ارجاع نمی شدند .
حیدری ادامه داد: علاوه بر این موارد ، متن مقاله به صدا و سیما و سازمان تبلیغات اشاره دارد که هر یک مضمون دیگری دارند. صدا و سیما کارمندان خود را با بیمه های مختلف تحت پوشش قرار می دهد و نباید با هنرمندانی که کار ندارند و فعالیت آنها کاری محسوب نمی شود در یک گروه قرار داشته باشد.
برای حمایت همه جانبه از فرهنگ ، هنر و رسانه بجنگید
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: با همه موانع و مشکلاتی که داشتیم ، دستاوردهایی نیز کسب کردیم و سعی کردیم با حداقل امکانات و منابع دولتی کار خود را شروع کنیم و اعضای صندوق را تحت پوشش قرار دهیم. ما نیمی از راه را با موفقیت به پایان رسانده ایم و آیین نامه اجرایی ماده 92 قانون برنامه ششم در کمیسیون فرهنگ دولت تصویب شده است ، و پس از آن تأمین منابع آن متمرکز بر حمایت دولت است.
حیدری یادآور شد: در حال حاضر بیش از 75 هزار شرکت وابسته داریم ، حدود 32000 نفر ، کمتر از نیمی از افراد وابسته به صندوق تأمین اجتماعی بیمه هستند و بقیه منتظرند. در سال 1399 با افزایش اعتبارات ، تعداد بیمه شدگان افزایش داشت. در پایان سال ، ما حدود 40،000 عضو بیمه خواهیم داشت که از این تعداد حدود 30،000 نفر دارای تسهیلات بیمه تکمیلی هستند و ما 20،000 متقاضی برای عضویت در این صندوق داریم تا به عنوان هنرمند شناخته شده و از حمایت قانونی برخوردار شویم.
به گفته وی ، هنرمندان امیدوارند به محض عضویت در صندوق مورد حمایت و تحت پوشش قرار گیرند. ما به دلیل کمبود بودجه و امکانات ، اعضا را با احتیاط و به آرامی می پذیریم. در صورت تأمین اعتبار ، همه متقاضیان را تحت پوشش قرار خواهیم داد. بسیاری از افراد تقاضای عضویت نکرده اند ، به عنوان مثال اعضای خانه تئاتر یا انجمن هنرهای نمایشی هنوز به صندوق ملحق نشده اند و اکراه داشتند. آنها ممکن است اکنون منتظر باشند ، اما بیمه نشده اند و از اعضای صندوق نیستند.دو دهه تلاش برای ورود افراد فرهنگ و هنر در صندوق بیمه بیکاری
در همان زمان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: بیش از دو دهه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کردیم صندوق بیمه بیکاری هنرمندان را در بیمه بیکاری بگنجانیم ، اکنون می توانیم بیمه تهیه کنیم بیکاری به هنرمندانی که بی اختیار بیکار شده اند. و اختصاص دهید.
به گزارش ایرنا ، وبینار “بیمه هنرمندان و نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاهی به اوضاع کرونا” با حضور جمعی از اساتید دانشگاه دانشکده حقوق و علوم برگزار شد. سیاست های دانشگاه علامه طباطبایی.


لینک منبع

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا