صنعت و تجارت

تصفیه شیرابه و محل دفن زباله پایدار

تصفیه شیرابه و محل دفن زباله پایدار

محل دفن زباله پایدار یک محل دفن زباله است که برای پاکسازی خود از تمام مواد مضر که می تواند باعث انتشار مضر در یک نسل شود ، طراحی شده است. به این ترتیب ، هر نسلی با زباله های خاص خود روبرو می شود و محیط پاک را به هر نسل بعدی منتقل می کند.

یک محل دفن زباله پایدار یک دستاورد قابل توجه خواهد بود و از قضا اجداد ما این کار را قبل از ظهور انقلاب صنعتی به خوبی انجام داده ایم. متأسفانه زندگی برای نسل ما آسان نیست و اگر در بسیاری از کارهایی که امروز انجام می دهیم راهی برای دستیابی به پایداری پیدا نکنیم که بسیار پایدار نیست ، برای نسل های آینده بسیار دشوارتر خواهد بود.

اولین قدم در طراحی پایدار محل دفن زباله سرعت بخشیدن به زمان لازم برای تجزیه کامل و سپس شستشوی محل دفن زباله با آب شیرین است. منظور از جریان در این رابطه چیست؟ ما قصد داریم به اندازه کافی آب در محل دفن زباله قرار دهیم تا تمام اجزای محلول در آب از محل دفن زباله ، از جمله تمام محتوای آلی محلول را از بین ببریم ، بنابراین برای محافظت از محیط زیست در آن دیگر نیازی به بسته نگه داشتن آن نداریم.

اولین مرحله در شستشو ، پمپاژ مقدار زیادی آب از محل دفن زباله و بازیافت آن برای اطمینان از تجزیه سریع است. پس از آن ، تمام آب بازیافت شده باید به عنوان شیرابه درمان شود.

درمان شیرابه می تواند در محل یا خارج از محل انجام شود ، اما در هر دو مورد اجزای باقی مانده باید خارج از محل باشند. تخلیه شدن اگر این کار انجام نشود و شیرابه تصفیه شده به بازیافت ادامه دهد ، اجزای شیرابه مانند کلریدها در غلظت های بالا باقی می مانند و اهداف ناپایدار برآورده نمی شوند. ترکیباتی مانند کلریدها (مانند نمک معمولی خوراکی) در صورت انتشار ناگهانی در محیط با غلظت های بالاتر از غلظت طبیعی پس زمینه ، می توانند آلوده شوند و بنابراین دفن زباله ها تهدیدی برای محیط زیست خواهد بود.

، یک استراتژی فقط در مورد بازیافت پایدار شیرابه نیست. بسیاری از اپراتورهای دفن زباله از اسمز معکوس برای تصفیه شیرابه استفاده می کنند ، با این حال ، این کوته بینی است و کاملاً مغایر با کل فلسفه دفن زباله پایدار است ، همانطور که این سایت ها معمولاً همه اجزای باقی مانده را تشکیل می دهند و فقط آب خالص را حذف می کنند. (اتفاقاً افزایش نیتروژن حاصل از آمونیاک نیز تأثیر منفی بر تولید گاز دفن زباله دارد.) اندازه شیرابه و البته غلظت آلاینده های شیرابه در l متفاوت است. ‘سن. در میان اجزای شیرابه که باید تصفیه شود ، مقدار نیتروژن آمونیاک معمولاً گرانترین است. وقتی زباله ها در محل دفن زباله شسته می شوند ، غلظت اجزایی مانند نیتروژن و آمونیاک کاهش می یابد. غلظت نیتروژن در آمونیاک ممکن است در ابتدا بیش از 2500 میلی گرم در لیتر باشد و باید زیر 10 میلی گرم باشد. در هر لیتر هنگامی که نیتروژن از محل فیلتر می شود ، تأمین مداوم روزانه نیتروژن آمونیاک به تصفیه خانه نیاز به افزایش حجم فیلتراسیون روزانه با رقت فیلتراسیون دارد. با اندازه گیری BOD ، می توان آنها را با موفقیت در سری راکتورهای سری (SBR) به حد قابل قبولی برای بازیافت یا دفع در محیط کاهش داد. ترکیبات آلی قابل تجزیه ضعیف و نمک های غیر آلی اجزای باقیمانده ای هستند که تخلیه آنها تحت شرایط خاص دشوار است. هنگام تخلیه در یک رودخانه سطحی نسبتاً کوچک ، ممکن است اندازه تصفیه خانه با مقدار کلرید و نیاز به اکسیژن شیمیایی محلول (COD) قابل تخلیه محدود شود. هرگونه محدودیت در دفع اجزای تجزیه ناپذیر می تواند تأثیرات آشکاری روی اندازه محل دفن زباله داشته باشد که می تواند در یک مکان خاص پایدار کار کند.

رقت ، بدون تصفیه از طریق فاضلاب عبور کنید. علاوه بر این ، بدون توجه به درجه تصفیه و احتمالاً مقداری جذب روی لجن ، ترکیبات آلی غیر قابل تجزیه از طریق تصفیه خانه فاضلاب عبور می کنند. حد تخلیه گیرنده ممکن است حجم شیر قابل قبول یا بار موجود در پساب را محدود کند و بنابراین فرصت های تمیز کردن را محدود کند. کار هدفمند یا تصفیه فاضلاب هزینه های بیشتری را به دنبال خواهد داشت که در حال حاضر به طور معمول در بسیاری از محل های دفن زباله برای این منظور اختصاص می یابد. با این حال ، روشهای فعلی منجر به تولید همان بار آلودگی ، تصفیه و تخلیه می شود که هزینه های کلی مشابهی را به دنبال دارد ، اما به سادگی در مقیاس بزرگتر انجام می شود. بنابراین تفاوت عمدتا تابعی از نحوه رسیدگی هزینه های کوتاه مدت و بلند مدت به روش های حسابداری است.

این یک اشتباه اخلاقی و اخلاقی نسل ما است که با افزایش انتشار از محل دفن زباله ، بر نسل های آینده تأثیر می گذارد. بگذارید بگوییم این به کیفیت آبهای زیرزمینی آسیب می رساند. وقتی سیستم های مدیریت پسماند از کار بیفتند ، سرانجام قبل از اینکه درمان شوند از کار می افتند. این اجتناب ناپذیر است.

بنابراین ، همه دولت ها باید نه تنها در کاهش مقدار زباله های ارسال شده به محل های دفن زباله و دفن زباله ها ، بلکه همچنین باید با شیرابه به صورت ارگانیک کار کنند و بنابراین با قرار دادن اولین زباله ها در محل دفن زباله جدید شروع به کار کنند. با روشهای کنونی کنترل استاندارد دفن زباله ، ثبات کامل حاصل نخواهد شد ، اما حداقل روند پاکسازی آغاز شده است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا