آموزش زبان

تکنیک‌های لیسنینگ آزمون آیلتس

تکنیک Listening

Listening  یکی از مهمترین بخش های آزمون IELTS میباشد که در مقایسه با Skill های دیگر میتوان نمره ی بالایی با تمرین و تسلط بر تکنیک های آن بدست آورد. همچنین بخش Listening به مدت 30 دقیقه و در چهار قسمت میباشد که بر مبنای تلفظ British است.

 

جدول ارائه شده ارتباط تعداد جوابهای  صحیح و نمره ی اکتسابی را نشان میدهد.

 

Score

Band

1
2-3
4-9
10-16
17-24
25-31
32-36
37-38
39-40

1
2
3
4
5
6
7
8
9

 

همانطور که مشاهده میکنید اگر شما نیاز به نمره ی 6 دارید تعداد جوابهای صحیح باید 25/40 باشد به همین منظورما به شما پیشنهاد میکنیم که تا جایی که ممکن است تعداد جوابهای غلط را از Section های 1 و2 حذف کنید زیرا بخش 3 و4 از سخت ترین بخشها میباشند. شما برای حذف اشتباهاتتان نیاز به یادگیری تکنیکهای Listening دارید.

آزمون Listening شامل سؤالات متفاوتی است ولی آنچه که برای همه ی حالتها صادق میباشد نحوه ی مشخص کردن keywordها و paraphrase کردن سؤالات است بطوری که بتوانید برای مدتی به خاطر بسپارید پس instruction سؤال را به دقت بخوانید تا بدانید چند لغت میتواندید در gapها قرار دهید.

آنچه در بخش Listening مهم میباشد قدرت درک شما از Record  است ولی با استفاده از تکنیکهایی میتوانید نکته سؤال و جواب را پیدا کنید:

تکنیک اول : لغات اصلی و ایده های مهم در طول مکالمه چندین بارتکرارمیشود که به احتمال زیاد لغت تکراری همان ایده ی اصلی گفتگو میباشد.

تکنیک دوم : شما میتوانید ازتغییر تن صدای گوینده متوجه جواب شوید.

تکنیک سوم : به جزئیات سؤال توجه داشته باشید زیرا که ممکن است سؤال مورد نظر راجع به صفت های موجود باشد مانند: تعداد / رنگ / اندازه و …

تکنیک چهارم : گاهی ممکن است جواب سؤال به صورت واضح بیان نشده باشد و شما باید از میان مکالمه ای که صورت میگیرد جواب سؤال را استخراج کنید.

تکنیکهای رایج در جواب دهی سؤالات:

1: دستورالعمل ها را به دقت بخوانید.

2: سعی کنید در زمان داده شده keyword ها را درآورید.

3: از روی keywordها و لغات اطراف Gap جواب احتمالی را حدس بزنید.

4: در هنگام پخش Record از روی keywordها و لغات اطراف Gap جواب را بدست آورید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا