آموزش زبان

تکنیک‌های یادگیری لغات در آزمون آیلتس

 

لغات ضروری آیلتس

 
قبل از هر چیز باید بگوییم که مدل های یادگیری از یک شخص به شخص دیگر فرق می کند، اما این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا برای آزمون آیلتس کلمات را  به طور کلی راحتتر یاد بگیرید.
حفظ کردن تعداد زیادی از لغات، بدون آنکه بتوانید از آن‌ها به درستی استفاده کنید، تاثیر چندانی در نتایج آزمون آیلتس شما در بخش رایتیگ و اسپیکینگ ندارد. از آنجایی که آزمون آیلتس یک امتحان عملی استفاده از زبان می باشد، مخصوصا در بخش رایتینگ و اسپیکینگ، حفظ بودن حجم زیادی از لغات بدون متوجه بودن به استفاده ی دقیق آنها می تواند نمره ی آزمون آیلتس را در اکثر مواقع تحت تاثیر منفی قرار دهد. لذا باید با شناخت روش‌های یادگیری موثر لغات انگلیسی ، لغات را به حافظه ی بلند مدت بسپارید و یاد بگیرید از لغت‌ها، در جایگاه درستی در جملات، استفاده کنید(برای یادگیری بیشار مقاله 10 راه حفظ لغات را بخوانید). یادگیری لغات در جمله و متن، کدینگ لغات، تکرار  و تمرین روزانه به روش لایتنری، استفاده نرم افزارهای موبایلی و متون زبان اصلی از روش‌های برتر یادگیری موثر لغات انگلیسی است.
 
یادگیری و کدینگ لغات:

شاید با این عنوان به یاد کدینگ لغات 504 بیفتید، اما باید در نظر داشته باشید کدینگ لغات آیلتس کاملا متفاوت است. برای این کار شما باید در زمان یادگیری هرکلمه ی جدید به این فکر کنید که آیا این کلمه می تواند در قسمت اسپیکینگ و یا رایتینگ نشانگر افکار شما باشد؟ آیا این کلمه بخشی از ایده های شخص شما را توضیح می دهد یا نه. به عنوان مثال، اگر شخص نجار است، نیازی به یادگیری کلماتی که در توصیف شغل خودش است را دارد، کلماتی که بتواند به انگلیسی مانند “بوی چوب” یا “کار ظریف و با دقت” را بیان کنند در حالی که یک روانشناس نیاز به یادگیری این کلمات ندارد. این رویکرد در یک کلمه به معنای در نظر گرفتن شخصیت و افکار خودتون در زمان یادگیری لغت است.

سریعترین روش حفظ لغات انگلیسی: 
یکی دیگر از روش های خوب و بسیار موثر در زمینه حفظ کردن لغات زبان انگلیسی دیدن فیلم و سریال است. زمانی که شما فیلم و سریال را به زبان انگلیسی مشاهده می کنید علاوه بر سرگرم شدن, با تلفظ دقیق لغات و بکارگیری درست آن ها در جملات بهتر آشنا می شوید و با تکرار آن را بهتر حفظ می شوید و به اصطلاح ملکه ذهن شما می شود. زمانی که فیلم و سریال مورد علاقه تان را چندین بار می بینید باعث می شود کلمات را بهتر به حافظه بسپارید و راحت تر بخاطر آورید و موقع بکارگیری لغت موردنظرتان در یک جمله دچار مشکل نمی شوید. در نظر داشته باشید برای آزمون آیلتس از فیلم های اجتماعی استفاده کنید. آنهایی که دیالوگ های برمبنای احساسات، عواطف و نیازهای عادی ما هستند، برخلاف فیلم های اکشن که کم دیالوگ هستند. میتوانید با دیدن چند باره این فیلم ها در بازه ی زمانی شش ماه, باعث عمیق تر شدن یادگیری خود شوید. این عمق یادگیری میتواند باعث شود تا جملات را در زمان پر استرس آزمون با مکث کمتر و روانی بهتری استفاده کنید.
 
خواندن کتاب و مجله به زبان انگلیسی:
 
سعی کنید متن هایی را انتخاب کنید که مشابه ریدینگ آیلتس باشند، یعنی طولانی باشد، تا عادت به خواندن متن های بلند در شما ایجاد شود این مساله میتواند باعث شود تا با آمادگی بیشتری در دوره ریدینگ آیلتس بتوانید شرکت کنید. در حین خواندن سعی کنید از تکنیک هایی مثل اسکن کردن نیز استفاده کنید تا کار شما در روز امتحان آیلتس راحتتر باشد. متن های انتخابی شما باید از جنس مقالات علمی و کتب روانشناسی باشند تا کار شما برای آزمون راحتتر باشد. مدت زمان آزمون آیلتس نزدیک به 3 ساعت است. خستگی ناشی از نشستن و امتحان دادن به مدت طولانی میتوان خواندن و جواب دادن متن های بلند را برای شما سخت کند.نحوه تکرار لایتنری برای آزمونسعی کنید هرروز 15 دقیقه و بیشتر را برای تکرار کلمات زمان داشته باشید. در هر بار تکرار کلمات روز قبل که یاد گرفته اید را دوباره حتما مرور کنید. و مروری به کلمات هفته قبل هم داشته باشید. بهینه آنست که در انتهای هر ماه کلمات ماه قبل را مرور کنید. برای کلماتی که در ذهن شما هستند به خود جایزه بدهید و آنهایی را که فراموش کردید را دردوباره از نو در چرخه لایتنری قرار دهید. یادتان باشد دانستن بیش از حد کلمات هیچ کمکی برای آیلتس نمیکند. ملاک, استفاده از دانش شماست و نه فقط دانستن آن. 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا