آموزش زبان

تکنیک های یادگیری سریع گرامر در زبان ان

تا حالا به این فکر کرده اید که چقدر خوب می شد اگر زبان انگلیسی را در خانه ی خودتان یاد می گرفتید؟ هم خیلی راحت است و هم مزایای زیاد دیگری دارد. مثلا اگر خیلی دوست داشته باشید انگلیسی یاد بگیرید اما وقت کافی نداشته باشید، یا اگر موسسه های زبان از خانه یا محل کارتان خیلی دور باشند یا هزینه های شان خیلی زیاد باشد، در این صورت بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل است. شاید الان دارید به این فکر می کنید که یاد گرفتن مکالمه در خانه خیلی سخت است، چون کسی نیست که اشتباهات تان را اصلاح کند یا این‌که چطور می‌توانید پیشرفت کنید در حالی که نمی دانید کجای کارتان ایراد دارد؟ برای آشنا شدن با بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل حتما این مطلب را مطالعه کنید.

این نگرانی ها به‌جا هستند و شاید موارد دیگری هم باشند. مثلا ممکن است نگران تلفظ صحیح کلمات باشید. در واقع، شاید اصلا ندانید که از کجا باید شروع کنید. در حقیقت یادگیری زبان لزوما به معنای نشستن پای کتاب نیست و منابع زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند که در مسیر درستی قدم بردارید.

اگر در خانه تان از روش ها و منابع درستی استفاده کنید، کارتان روی غلتک می افتد. پس حتما این راه های عالی را برای تمرین زبان انگلیسی امتحان کنید. اگر هم مشکل تقویت انگیزه برای یادگیری زبان دارید، سری به مقالات چطور در این زمینه بزنید.

۱. ویدیو‌ تماشا کنید

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل این است که تلویزیون تماشا کنید یا ویدیو ببینید.

«خانواده ی سیمپسون»

برای یادگیری سریع زبان انگلیسی کارتون ببینید. شاید کارتون خانواده ی سیمپسون را بشناسید. این انیمیشن کمدی در همه ی دنیا مشهور است و مخاطبانش را با همه ی فراز و نشیب های یک خانواده ی پرتنش آمریکایی همراه می کند. این انیمیشن، بامزه است و از نظر فرهنگی هم اهمیت دارد؛ چون با جنبه های مختلف زندگی روزانه مثل مدرسه، کار و زندگی اجتماعی سر و کار دارد. این برنامه هم چنین از نظر کلمات عامیانه بی نظیر و یک منبع فرهنگی خوب است. نقش اصلی داستان، هومِر سیمپسون (Homer Simpson)، یک بازرس دست و پا چلفتی و بامزه است که در یک نیروگاه هسته ای محلی کار می کند. همسرش، مارج و سه فرزندشان هم، دیگر نقش های اصلی این برنامه هستند. تعداد زیادی کاراکتر دیگر هم در این انیمیشن حضور دارند.

محتوایی پیدا کنید که برای‌تان جذاب است

محتوای بسیاری به زبان انگلیسی وجود دارد از فیلم‌های آموزشی تا مصاحبه‌ها و ویدیو‌های متعدد در دنیای آنلاین، هر کدام از این موارد مخصوصا اگر در زمینه علاقه شما باشد می‌تواند به عنوان آموزش انگلیسی عمل کند.

اگر به دنبال منابع ویدئویی جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی هستید، اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی زبانشناس را دانلود کنید.

مثلا تصور کنید که شما به تکنولوژی علاقه دارید، می‌توانید ساعت‌ها ویدیو در این زمینه‌ بیابید. بزرگترین حسن این روش این است که شما به حوزه ویدیو علاقه دارید و آشنایی خوبی با آن دارید، به همین دلیل هم از دیدن آن خسته نمی‌شوید و هم اینکه آشنایی اولیه شما با مبحث به شما کمک خواهد کرد که زودتر کلمات و ترکیبات را به خاطر بسپارید و زودتر کل موضوع را درک کنید.

«FluentU»

اگر به دنبال منابع ویدئویی دیگری برای یادگیری زبان انگلیسی هستید، FluentU را هم امتحان کنید. این سایت یک مجموعه ی بزرگ از ویدئوهای انگلیسی دارد که از منابع دنیای واقعی مثل کلیپ های موسیقی، برنامه های تلویزیونی، تریلرهای فیلم «بازی گرسنگان» (The Hunger Games)، اخبار و سخنرانی های الهام بخش گرفته شده اند.

این ویدئوها می توانند به تنها منبع یادگیری زبان انگلیسی برای هرکس تبدیل شوند. ویدئوهایی را انتخاب کنید که با شیوه ی یادگیری، سطح و علایق تان سازگار باشد و بعدا این سایت ویدئوهای بیش تری را به شما پیشنهاد می کند!

این عالی است که بدانید چه ویدئوهایی برای یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک می کنند. به علاوه، FluentU ابزارهای یادگیری زیاد دیگری را در اختیارتان قرار می دهد تا با کمک آنها در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت کنید. این ابزارها شامل عبارت های متقابل، فلش کارت ها، لیست کلمات و … هستند تا گرامر و دایره ی لغات تان را تقویت کنند.

۲. یک دفتر خاطرات یا وبلاگ به زبان انگلیسی داشته باشید

یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در منزل این است که به انگلیسی یادداشت کنید. نوشتن می تواند یک فعالیت خلاقانه و آرامش بخش باشد. داشتن یک دفتر خاطرات یا وبلاگ به زبان انگلیسی بهترین راه برای تمرین مستمر زبان است. علاوه بر اینکه اوضاع گرامرتان بهتر می شود، می توانید کاربرد زبان انگلیسی در زندگی روزانه را هم بهتر یاد بگیرید.

می توانید در مورد تعطیلات ناامیدکننده ی خودتان که به خاطر بارندگی بهم خورده یا در مورد مسابقه ی هیجان انگیز والیبالی که از تلویزیون تماشا کردید بنویسید. همه چیز به خودتان بستگی دارد!

هر وقت که دوست داشته باشید می توانید بنویسید. حتی اگر هر هفته یک مطلب هم بنویسید برای تان خوشایند خواهد بود. اما باید هر هفته بیشتر تلاش کنید. برای خودتان اهدافی تعیین کنید تا بیشتر و سریع تر بنویسید.

اگر شما ایده آل گرا هستید و دوست ندارید اشتباهی انجام بدهید، می توانید خاطرات یا وبلاگ تان را به یک فرد انگلیسی زبان نشان بدهید تا آن را برای تان تصحیح کند.  اگر کسی را نمی شناسید اصلا نگران نباشید، چون lang-8 یک سایت تبادل زبان عالی است که زبان آموزان می توانند از طریق آن، در نوشتن به هم دیگر کمک کنند. تازه اگر به نوشته های قبلی تان نگاهی بیندازید و ببینید که چقدر پیشرفت داشته اید اعتماد به نفس‌تان(افزایش اعتماد به نفس) هم بیشتر می شود.

۳. با دوستان خود که به این موضوع علاقه‌ دارند انگلیسی حرف بزنید

یکی دیگر از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در منزل این است که با دوستان خود یک جلسه برگزار کنید. لازم نیست یک مهمانی بزرگ داشته باشید، حتی یک دور همی کوچک هم یک روش خوب برای تمرین زبان انگلیسی است.

می‌توانید در منزل از دوستان تان بخواهید تا داستان هایی ترسناک یا طنز یا هرچه که دوست دارید به زبان انگلیسی آماده کنند.

لازم نیست حتما مراسم‌ بزرگی برپا کنید. می توانید یک شب با دوستان تان فیلم انگلیسی تماشا کنید یا یک غذای سنتی از یک کشور انگلیسی زبان را به کمک دستور پخت انگلیسی بپزید. اصلا مهم نیست که چه کاری انجام می دهید فقط دور هم جمع شوید، تفریح کنید و انگلیسی یاد بگیرید.

پرطرفدارترین فیلم‌های آموزش مکالمه زبان

۴. از اپلیکیشن‌های رایگان و فوق‌العاده یادگیری زبان استفاده کنید

شاید تصور کنید که اپلیکیشن‌های یادگیری زبان همانند هزاران نرم‌افزار ویندوزی هستند که سالها خریداری کردید و هیچ نتیجه‌ای از آن نگرفتید. همان نرم‌افزارهایی که روز سی دی با هزاران محتوای آموزشی قرار دارند و حتما باید شماره فلان را به شماره فلان بفرستید تا با شما تماس بگیرند و ۱۰۰ هزار تومان از پول ارزشمند شما را نابود کنند. اما اشتباه نکنید چون اپلیکیشن‌هایی مانند Doulingo و Memrise و بسیاری اپلیکیشن‌های آموزش زبان دیگر به شیوه‌ای جدید و با تبدیل یادگیری به بازی توانسته‌اند ابزاری درست کنند که ده‌ها بار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر از نرم‌افزارهای پیچیده و بی‌نتیجه گذشته شما را به هدفتان برساند. بزرگترین حسن این ابزارها هم این است که هزینه‌ای برای شما ندارند و می‌توانید رایگان آن‌ها را استفاده کنید.




پکیج اصول یادگیری زبان در ۹۰ روز


۵. بازی های رایانه ای انگلیسی انجام بدهید

انجام بازی های رایانه ای انگلیسی، یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در منزل است. وقتی صحبت از یادگیری زبان است، اغلب مردم حتی به بازی های رایانه ای فکر هم نمی کنند، در حالی که بازی های تک نفره یا گروهی آنلاین یک راه خیلی خوب برای تقویت خواندن، شنیدار و گفتار انگلیسی هستند.

می‌دانستید که از طریق همین بازی ها می توانید دوستان انگلیسی زبان هم پیدا کنید؟

بازی های تک نفره معمولا تخیلی هستند و شامل استفاده از جادو و کشتن هیولاها هستند و در آن‌ها در نهایت به یک قهرمان بزرگ تبدیل می شوید. چون مکالمات این بازی ها خیلی زیاد هستند، با بازی کردن حتی یکی از آنها دایره ی لغات تان بزرگ تر می شود. هم چنین برای یادگیری مشتاق می شوید، چون برای اینکه بتوانید بازی را تمام کنید باید به تمام دیالوگ ها گوش کنید و آنها را بفهمید.

نگران کلمه های جدید نباشید، چون به محض بازی کردن به آنها عادت می  کنید. معروف ترین بازی های تک نفره که انگلیسی تان را تقویت می کنند «Final Fantasy» ،«Legend of Zelda» و «Dragon Quest» هستند.

بازی های گروهی تجربه ی بیشتری برای تان خواهند داشت؛ چون با گروه بزرگ تری از افراد آنلاین سر و کار دارید. یکی از معروف ترین بازی ها «World of Warcraft» است. می توانید خودتان یک شخصیت طراحی کنید و با تلاش و جستجو بازی کنید. بهترین قسمتش این است که می توانید یک تیم تشکیل بدهید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. مکالمات، معمولا غیررسمی و ساده هستند و در یک پنجره روی صفحه نمایش تایپ می شوند. این یک روش هوشمندانه است تا بتوانید سریع انگلیسی فکر کنید.

اگر عاشق ماجراجویی هستید و هِدسِت هم دارید می توانید صحبت گروهی را هم امتحان کنید. این قابلیت به شما کمک می کند به مکالمات ملحق شوید و با آدم های جدیدی آشنا شوید. حرف زدن با صفحه نمایش ممکن است اولش کمی عجیب و غریب به نظر برسد اما یک روش بامزه برای یادگیری زبان انگلیسی است. اما خب باید حواس‌تان را جمع کنید، ممکن است به این بازی ها معتاد شوید!

۶. به انجمن‌های آنلاین مورد علاقه خود به زبان انگلیسی سر بزنید و تلاش کنید نظر دهید

شاید اندکی این نکته عجیب به نظر برسد، اما یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان و قواعد آن این است که در یک محیط مانند انجمن آنلاین یا forum انگلیسی زبان در حیطه کاری خود سر بزنید و سعی کنید با دیگران صحبت کنید. بزرگترین حسن این ابزار این است که شما لازم نیست در لحظه پاسخ دهید و فرصت دارید جملات خود را درست کنید. در مراحل اولیه یادگیری این بهترین روش برای ساختار دادن به جملات و یادگیری از دیگران است. نکته مهم دیگر که این موضوع را جذاب می‌کند حس نیاز به پاسخ است که به شما انگیزه می‌دهد تا سریع‌تر یک پاسخ خوب برای حرف دیگران دست و پا کنید. جر و بحث در این انجمن‌ها، جنگ بر اثبات عقیده، دفاع از عقیده شخص دیگر یا حمله به یک نظر مخالف همگی یک موتور انگیزشی برای شما خواهند بود که بیشتر و بیشتر بنویسید، دایره لغات خود را بزرگتر کنید و تا جایی پیش بروید که استدلالهای پیچیده را به زبان انگلیسی بنویسید. حتما این نکته را امتحان کنید و از نتایج آن متحیر شوید.

۷. برای یادگیری زبان انگلیسی در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی شرکت کنید

فقط به این فکر کنید که می توانید از مزایای مکالمه و یادگیری کلاسی استفاده کنید، بدون اینکه مجبور باشید سر کلاس بروید. تعداد زیادی پلتفرم آنلاین تدریس زبان انگلیسی وجود دارند که بسته های آموزشی، روش ها و معلم های خاص خودشان را در زمینه های مختلفی دارند و معمولا ارزان تر از موسسه های مکالمه ی زبان معمولی هستند و به‌علاوه، نظم و قاطعیت هم دارند.

در کل، کافی است یک اینترنت پرسرعت داشته باشید تا بتوانید در این کلاس ها شرکت کنید. به علاوه، می‌توانید از نرم افزارهای ویدئو کنفرانس هایی که خود موسسه در اختیارتان قرار می دهد هم استفاده کنید.

۸. گرامر و کلمات را آنلاین یاد بگیرید

اگر حس می کنید که باید از پایه شروع کنید، سایت های مختلف زیادی وجود دارند که می توانند برای تان مفید باشند. بر خلاف کتاب ها اغلب شان مجانی هستند!

English at Home

سایت English at Home ، یک پیشنهاد عالی برای افراد مبتدی است و به بخش های مختلفی مثل مکالمه(یادگیری مکالمه)، کلمات و گرامر(یادگیری گرامر) تقسیم شده است. قسمت مکالمه به طرز شگفت انگیزی مفید و کاربردی است، چون به شما می گوید از کدام عبارت ها و اصطلاحات استفاده کنید. تمرین های ساده و انتخابی متنوعی برای تقویت گرامر، درک مطلب و کلمات در این سایت وجود دارند. هم چنین تعداد زیادی از مقالات با لحن طنزآمیز نوشته شده اند!

Free English Study

سایت Free English Study یک منبع عالی است و یک قسمت خیلی بزرگ در مورد گرامر و عبارت های مکالمه ای دارد. مزیت دیگر این سایت این است که به سطح های مختلفی تقسیم شده است و به سادگی می توانید چیزی را که به دنبالش هستید پیدا کنید. هم چنین می توانید لینک های مختلف و مفیدی از سایت های دیگر پیدا کنید.

British Council: Learn English

سایت British Council: Learn English هم برای بچه ها و هم بزرگ ترها خیلی جذاب است و یکی از بهترین سایت های رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی است. ویدئوکلیپ های موجود بسیار سرگرم کننده هستند و تعداد زیادی کلمات رایج و عامیانه دارند. هم چنین، همه ی کلیپ ها رونوشت دارند و به این ترتیب هیچ قسمتی را از دست نمی‌دهید. بازی ها و جوک‌ها  هم می توانند برای تان جالب باشند و برای زبان آموزان مبتدی  مفید واقع شوند. این سایت هم چنین برای امتحان IELTS خیلی مناسب است و آزمون های مختلفی دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

۹. رادیو گوش کنید

یکی دیگر از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در منزل این است که به رادیوهای انگلیسی زبان گوش دهید. چون می توانید برنامه های تلوزیون و رادیو را آنلاین دنبال کنید، این امکان را دارید که هر کجا هستید مهارت های شنیداری تان را تقویت کنید! حتی وقتی ظرف می شویید یا در قطار نشسته اید هم می توانید زبان انگلیسی یاد بگیرید.

برنامه ی جهان NHK

رادیو برنامه ی جهان NHK برای افرادی که به ژاپن علاقه دارند عالی است. این کانال برنامه هایی در مورد موسیقی، فرهنگ و غذاهای ژاپنی دارد. گوینده ها از کشورهای مختلفی هستند و شنیدن لهجه های مختلف فوق‌العاده جالب است.

۱۰. کتاب بخوانید

مطالعه فقط برای تقویت قدرت درک مطلب نیست، بلکه می تواند یک سرگرمی خوب برای اوقات فراغت تان باشد. می توانید با خواندن کتاب هایی که شما را به وجد می آورند، مخصوصا علایق و سرگرمی های تان، دو برابر لذت ببرید. کتاب های زیادی وجود دارند و می توانید از بین این همه، کتابی را که واقعا مورد علاقه ی شماست پیدا کنید.

اگر طرفدار داستان های واقعی هستید احتمالا از خواندن زندگی نامه ی یک فرد مشهور مثل ستاره های سینما یا شخصیت های معروف ورزشی لذت می برید. یک مثال معروف، زندگی نامه  استیو جابز (Steve Jobs) نوشته ی والتر ایزاکسون (Walter Isaacson) است که کلمه های پیشرفته و نقل قول های بامزه ای از خود جابز دارد. نوشته بسیار جالب است و یک راست می رود سر اصل مطلب که بهترین روش برای یادگیری عبارات تجاری است.

محصولات پیشنهادی: کتاب پرفروش یادگیری زبان جدید در ۹۰ روز

مجموعه های «هَری پاتِر» نوشته ی جِی.کِی.رولینگ (J.K.Rowling)

این مجموعه یک روش عالی برای کسانی است که انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می گیرند. چون همه ی این ۷ کتاب به زبان فارسی هم ترجمه شده  اند و فیلم سینمایی شان هم ساخته شده است. کودکان و نوجوانان عاشق کتاب های هری پاتر هستند و همین طور که این سری جلو می رود کتاب ها پیچیده‌تر و طولانی‌تر می شوند. بنابراین اولین کتاب ساده و مناسب بچه هاست، اما کتاب هفتم بیش تر مورد علاقه ی نوجوانان است.

این مجموعه، داستان یک جادوگر جوان به نام هری پاتر را دنبال می کند. هری خوش شانس است و برای هاگوارتز (Hogwart)، مدرسه ی جادوگری، انتخاب می شود. کتاب شامل یک ترکیب عالی از واژه های عامیانه ی امروزی و هم چنین کلمات مربوط به افسانه ها و اسطوره ها است که خواندنش را جذاب کرده. در ضمن می توانید با یک عالمه کلمه ی مترادف آشنا شوید که دایره ی لغات تان را وسیع تر می کند.

«قلعه حیوانات» نوشته ی جورج اوروِل ( Goerge Orwell)

قلعه حیوانات هم یک کتاب خیلی معروف است که می توانید به دو روش بخوانیدش!

از یک زاویه، داستانی است در مورد حیوانات یک مزرعه که صاحبانِ  آدمی زادشان را نابود می کنند و مزرعه ی منور (Manor) را از چنگ شان در می آورند. اما اگر از یک زاویه ی دیگر آن را بخوانید، به انقلاب روسیه اشاره دارد و حیوانات در حقیقت نماد چهره های مهم سیاسی و گروه های مردمی هستند. مهم‌ترین مخالف (شخصیت منفی) خوکی به نام ناپلئون است که نماد ژوزف استالین (Joseph Stalin)، رهبر و سیاست مدار کمونیست شوروی است.

سبک نوشته ساده است و به راحتی می توان آن را دنبال کرد. داستان خیلی هیجان انگیز است و به سختی می توانید کتاب را زمین بگذارید! اگر به تاریخ و سیاست علاقه دارید، حتما این کتاب را بخوانید. سطح کتاب برای زبان آموزان مناسب است و هم بچه ها از خواندنش لذت می برند هم بزرگ ترها.

«چارلی و کارخانه ی شکلات سازی» نوشته ی روالد دال (Roald Dahl)

چارلی و کارخانه ی شکلات سازی برای کسانی که عاشق شکلات هستند عالی است! این کتاب هم مثل هری پاتر به زبان فارسی ترجمه شده است و ممکن است فیلمش را هم با بازی جانی دِپ (Jonny Depp) دیده باشید.

داستان در مورد پسرکی فقیر به نام چارلی است که با پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می کند. زندگی او بعد از اینکه برنده ی تور وُنکا، بزرگ ترین کارخانه ی شکلات سازی دنیا می شود کلا تغییر می کند. در این داستان از کلمات ساده استفاده شده است و نویسنده در مورد وقایعی که اتفاق می افتند به خوبی توضیح می دهد و زبان توصیفی فوق‌العاده ای دارد.

۱۱. با خودتان انگلیسی حرف بزنید؛ خیلی زیاد!

این کار لزوما نشان نمی دهد که شما دیوانه شده اید!

بخشی از یادگیری زبان این است که با آن بیش تر آشنا شویم و اعتماد به نفس داشته باشیم. اگر برای یک کار بزرگ مثل جلسه ی اولیا و مربیان یا یک ارائه ی کاری حتما باید تمرین کنید، برای یادگیری زبان هم باید تمرین داشته باشید. می توانید مکالمه را بار ها و بارها در ذهن تان یا جلوی آینه تمرین کنید. اگر هم شجاعتش را دارید چرا صدای خودتان را ضبط نمی کنید؟ ضبط کردن یک ویدئو از مکالمه  یا ارائه تان روی موبایل یا کامپیوتر بهترین راه است برای اینکه بفهمید وقتی انگلیسی صحبت می کنید صدای تان واقعا چطور است؟ می توانید تلفظ  تان را با گوینده های انگلیسی زبان برنامه های تلویزیونی مقایسه کنید.

محبوب‌ترین دوره‌های آموزش زبان در منزل

خب حالا شما روش هایی را بلدید که می توانید در خانه ی خودتان انگلیسی یاد بگیرید. یک لیوان چای برای خودتان درست کنید و از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید! اگر هم با یکی از این روش‌ها یا روش‌های دیگر زبان انگلیسی یاد گرفته‌اید حتما با ما به اشتراک بگذارید، خصوصا اگر یک بازی کامپیوتری یا یک سریال تلویزیونی بوده باشند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا